[A6 C5 tiptronic] Jak to rozumieć,muszę wyciągać skrzynię?
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
[A6 C5 tiptronic] Jak to rozumieć,muszę wyciągać skrzynię?
Mam problem z analizą błędu odczytanego ze skrzyni biegów z VAGa,oryginalny opis to: 17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Objawia się to w aucie tym,że na równiutkim asfalcie,po wyjściu z zakrętu na prostą potrafi przełączyć na bieg wyżej i trzyma ok.3000 tys. obrotów,słychać,że przełącza spowrotem,ale wystarczy musnąć gaz i sytuacja się powtarza ((i tylko wtedy :!: to się dzieje,jak jadę na równym asfalcie,pod lekkie wzniesienie na zakręcie,np. zakręt przy 100km/h,typu wjazd/wyjazd ze "ślimaka" na autostradę),wrażenie,jakbym ciągnął przyczepę (nie jest to częste,w ostatnim tygodniu z 3x się to zdarzyło,a robię dziennie ok.200km),kasuję błąd,jest ok przez dwa dni i znowu to samo
Czy jest to coś poważnego i czy naprawa wiąże się ze zdejmowaniem skrzyni?
Pewnie mało kto miał podobny problem,ale miło by było,jakby ktoś z Was coś podpowiedział,pozdr
Objawia się to w aucie tym,że na równiutkim asfalcie,po wyjściu z zakrętu na prostą potrafi przełączyć na bieg wyżej i trzyma ok.3000 tys. obrotów,słychać,że przełącza spowrotem,ale wystarczy musnąć gaz i sytuacja się powtarza ((i tylko wtedy :!: to się dzieje,jak jadę na równym asfalcie,pod lekkie wzniesienie na zakręcie,np. zakręt przy 100km/h,typu wjazd/wyjazd ze "ślimaka" na autostradę),wrażenie,jakbym ciągnął przyczepę (nie jest to częste,w ostatnim tygodniu z 3x się to zdarzyło,a robię dziennie ok.200km),kasuję błąd,jest ok przez dwa dni i znowu to samo
Czy jest to coś poważnego i czy naprawa wiąże się ze zdejmowaniem skrzyni?
Pewnie mało kto miał podobny problem,ale miło by było,jakby ktoś z Was coś podpowiedział,pozdr
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2009, 00:41 przez MR.A6, łącznie zmieniany 3 razy.
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
absajler pisze:MR.A6, bardzo ciężko tak po opisie postawić diagnozę. Ja na twoim miejscu umówił bym się w dobrym serwisie zajmującym się skrzyniami wszyscy ten zachwalają http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=europa_pl...
Dzięki panowie za rady,podzwonie,zobaczę,a oni mają jeden serwis czy to jest sieć?Bo z Zielonki to kawałek bym miał :-PPAGOR pisze:Sserwis pana Sopy również mogę śmiało polecić najlepszy fachman od skrzyń
Kurczę,myślalem,ze ktoś miał podobny opis błędu,i wie o co chodzi :roll: ,ale spodziewałem się,ze będzie ciężko,chyba nie obejdzie się bez serwisu,ale dzięki raz jeszcze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kolbuszowa
goly191, jak zajechałem do sserwis to szefu tylko tyle powiedział ,że powinienem się cieszyć że do nich dojechałem, a ja już rok tak kaliczyłem.
Moja skrzynia była nieszczelna temp.oleju dochodziła do 120 st.C póżniej nagle do 70-80 ,szarpie, puka,stuka, przeciąga ,aaaa szkoda mówić .
Mam nadzieje że w tym tygodnie będzie furka do odebrania i będzie oki
Moja skrzynia była nieszczelna temp.oleju dochodziła do 120 st.C póżniej nagle do 70-80 ,szarpie, puka,stuka, przeciąga ,aaaa szkoda mówić .
Mam nadzieje że w tym tygodnie będzie furka do odebrania i będzie oki
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
dzięki za odpkrisu pisze:goly191, jak zajechałem do sserwis to szefu tylko tyle powiedział ,że powinienem się cieszyć że do nich dojechałem, a ja już rok tak kaliczyłem.
Moja skrzynia była nieszczelna temp.oleju dochodziła do 120 st.C póżniej nagle do 70-80 ,szarpie, puka,stuka, przeciąga ,aaaa szkoda mówić .
no faktycznie ryzykowałeś z tą skrzynią
mi moja po wymianie oleju spać nie daję, bo autko zaczęło szarpać przy zmianie i przerzucać podwójnie biegi gdzie po telefonie do zakładu gdzie mi robili, kierownik powiedział, że to normalne, jak powiedziałem, że wcześniej tak nie było, to on mówi, że musiało być bo inaczej by nie działało masakra
muszę zadzwonić do mr Sopy i zapytać ile za wymianę całego oleju sobie życzą i czy faktycznie automat przerzuca podwójnie biegi
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
No i mam po problemie :-D Wymieniłem olej w skrzyni i filtr,który...był zawalony jakby w smole leżał :shock: ,skasowałem błąd i wszystko jak narazie chodzi git,czyli tak jak powinno.
Pamiętajcie wszyscy użytkownicy tipów i tiptronów,ze po pierwszej wymianie oleju w skrzyni,jeździ się max 5 tysięcy km do następnej wymiany,po której później można już 60tys. robić spokojnie,ja niestety nie wiedziałem,ze max. robi się do 5 tys.,ale teraz już jestem oczytany,więc dzielę się pogladami z Wami
Pamiętajcie wszyscy użytkownicy tipów i tiptronów,ze po pierwszej wymianie oleju w skrzyni,jeździ się max 5 tysięcy km do następnej wymiany,po której później można już 60tys. robić spokojnie,ja niestety nie wiedziałem,ze max. robi się do 5 tys.,ale teraz już jestem oczytany,więc dzielę się pogladami z Wami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
muszę powiedzieć że bładzisz.... na logike jeśli nie wymieniałeś oleju przez 200 tys a potem wymieniłeś statycznie to wymieniłeś jakieś 60% oleju który miesza się ze starym. Naturalnym jest wiec że po kilku tys km ponawiasz wymianę żeby olej miał właściwości mocno zbliżone do nowego. Przy remoncie natomiast skrzynia jest rozbierana na czesci pierwsze i myta, więc zalana nowym olejem ma w sobie sam nowy olej - po co go wymieniać po 5 tys km? Owszem, sprawdza się stan i wlaściwości , ale nie wymienia....
To TWOJE ZDANIE po remaoncie skrzynki wymieniam olej po 2000 km bo inaczej trace gwarancje ! a zalozyles sobie sam bzdure ! bo w zyciu bym nie wymienił oleju statycznie kto tak robi ten jest osioł ! i dalej juz sie nie odzywam - rany co za syf ....
olej sie wymienia cały - albo wcale ! ale kazdy moze myslec jak chce , nie rób wiec wymiany oleju w silniku jesli ten ci bierze olej po prostu dolewaj .... :mrgreen:
olej sie wymienia cały - albo wcale ! ale kazdy moze myslec jak chce , nie rób wiec wymiany oleju w silniku jesli ten ci bierze olej po prostu dolewaj .... :mrgreen:
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Dlatego,ze przy wymianie dynamicznej nigdy w życiu nie wymienisz całych 9 litrów,mi weszło 7,olej wyglądał jak smoła...(nie teraz,ale paredziesiat tysięcy kilometrów wcześniej),dolewając nowego,zalecane jest po 5 tys. wymienić znowu,znam takich,co wymieniali i 3 razy,tzn. dwa razy po pięciu tysiącach i dopiero latają do 60 tysięcy (dotyczy taxówkarzy,moze dlatego).Kiedyś producenci w ogóle nie zalecali wymiany w tipach i tiptronikach,po jakimś czasie zmienili zdanie...krzys124 pisze:zaraz czyli jak ? moje auto ma 200 tys wymieniam olej w niej i po 5 tys znowu - a niby dlaczego , to jakas bzdura rozumiem po remoncie skrzyni , to tak , ale tylko jak sie wymienia olej ...
Zresztą,jak nic nie sprawia Ci problemow i jeździsz malo,wymiana mija sie z celem w takim przypadku