Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czy ktoś robił już ten luz na flanszy w jakimś warsztacie? Zastanawiam się czy czasami nie zacząć od tego, ponieważ po zmianie na letni zestaw auto jest sztywniejsze (teoria o amortyzatorach coraz mniej prawdopodobna), a drgania pozostały takie same. Jedynie kilka kilometrów po zmianie było dobrze, ale to z racji tego, że auto wisiało ok. 30 minut na podnośniku.
Znalazłem warsztat, który wymianę zrobi na poczekaniu
. Robią głównie manualne skrzynie biegów, dyferencjały, reduktory itd. Remont manualnej skrzyni robią w jeden dzień roboczy, bo wszystko mają na miejscu, więc z takim mechanizmem różnicowym powinno pójść gładko. W poniedziałek zadzwonię i zapytam się na kiedy mogę się umówić.
Znalazłem warsztat, który wymianę zrobi na poczekaniu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 01 mar 2018, 14:32
- Imię: Roman
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Z tego co zrobiłem u siebie:
likwidacja luzu wału - zero poprawy
wymieniony olej w tylnym moście - delikatna poprawa
wymiana amorów i poduch z tyłu - zanik wibracji o jakieś 60%
na tą chwile z początkowych dość mocno wyczuwalnych drgań, mam delikatne wibracje, nasilają się przy dużych łukach przy prędkości autostradowej +
może uda się w tym tygodniu ogarnąć flanszę to dam znać
likwidacja luzu wału - zero poprawy
wymieniony olej w tylnym moście - delikatna poprawa
wymiana amorów i poduch z tyłu - zanik wibracji o jakieś 60%
na tą chwile z początkowych dość mocno wyczuwalnych drgań, mam delikatne wibracje, nasilają się przy dużych łukach przy prędkości autostradowej +
może uda się w tym tygodniu ogarnąć flanszę to dam znać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:47
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Cześć, dołączam do klubu. Drgania gdzieś od 100km/h do 160km/h (szybciej rzadko mam okazję jeździć więc nie wiem co jest dalej). Drga nadwozie, czuję pod stopami, kierownica raczej nie. Czy przyspieszam, czy hamuję, czy utrzymuję prędkość, czy też wrzucam TIP na N - jest to samo.
Przebieg 210kkm raczej prawdziwy bo krajówka, a ja jestem drugim wł. W zawieszeniu od nowości zmieniony komplet górnych wahaczy i gumy na stabilizatorze. Od 3 miesięcy sprężyny Eibach -30, ale drgania były już przedtem (amortyzatory pozostały od "kozy").
I to co piszecie - krótki efekt poprawy po dłuższym podniesieniu auta - doświadczyłem nieraz.
Koła były 18", od paru dni 19" - ładnie pięknie zważone osobiście wraz z testem drogowym, bicia ledwo po 40N, felgi prościutkie, a autem trzepie bardziej niż na tych 18stkach po całej zimie, które zdjąłem.
Przeczytałem cały wątek i najbardziej przekonują mnie chyba amortyzatory - od tego chyba zacznę... Potem ew. przeguby wewn...
Przebieg 210kkm raczej prawdziwy bo krajówka, a ja jestem drugim wł. W zawieszeniu od nowości zmieniony komplet górnych wahaczy i gumy na stabilizatorze. Od 3 miesięcy sprężyny Eibach -30, ale drgania były już przedtem (amortyzatory pozostały od "kozy").
I to co piszecie - krótki efekt poprawy po dłuższym podniesieniu auta - doświadczyłem nieraz.
Koła były 18", od paru dni 19" - ładnie pięknie zważone osobiście wraz z testem drogowym, bicia ledwo po 40N, felgi prościutkie, a autem trzepie bardziej niż na tych 18stkach po całej zimie, które zdjąłem.
Przeczytałem cały wątek i najbardziej przekonują mnie chyba amortyzatory - od tego chyba zacznę... Potem ew. przeguby wewn...