Witam. Meczy mnie syczenie dochodzące z układu wspomagania. Gdy kierownica jest na wprost z okolicy kolumny dochodzi dosłownie syczenie, a gdy lekko już się skręci kierownicą syczenie cichnie, pod warunkiem ze trzyma się ją skręconą. Dodam, że wspomagania chodzi prawidłowo, tylko te odgłosy bardzo irytują. Czytałem gdzieś, że może być to wina węży bądź zaworka zwrotnego mocującego jeden z węży. Niestety nigdzie nie mogę namierzyć co to za zaworek i gdzie go można dostać. Ktoś miał podobny problem? Dodam że to A6 C5 4.2.
Z góry dziekuje za pomoc
Kolega był ostatnio na forum w styczniu 2017, więc raczej nie odpisze .
Zaworem zwrotnym jest śruba, którą przykręca się wąż zasilający maglownicę. Ma on specyficzną spiralę na końcu . Śruba ma oznaczenie 8E0 422 529 i kosztuje w ASO niecałe 30 zł. Przy jej wymianie warto też zmienić dwie podkładki o numerach N 013 849 5, które kosztują ok. 3 zł za sztukę.