Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Nagły spadek naładowania akumulatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
audi23411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2015, 11:08
Lokalizacja: kraśnik

Nagły spadek naładowania akumulatora

Post autor: audi23411 » 31 maja 2015, 11:19

Witam. Niedawno kupiłem Audi a6 C6 2.0 tfsi. Musiałem wymienić akumulator, a nowego nie kodowałem, gdyż wszystko "było" ok. Jeżeli samochód jest zamknięty wszystko jest ok. Problem pojawia się gdy jest otwarty, lub gra radio, lub włączony jest zapłon. Moc akumulatora po kilku, max kilkunastu minutach zaczyna spadać ze 100% do 10%. Dodatkowo zaobserwowałem że ta moc nie spada po kolei tylko np. ze 100% nagle na 50%, następnie do zera. Co ciekawe, oprócz napisu batery level low nic więcej złego się nie dzieje. Samochód zapala normalnie. Nie ma żadnych oznak rozładowywanego aku. Po przejechaniu kilkunastu km moc zaczyna wzrastać, tym razem systematycznie 10%,20%,30% aż do osiągnięcia 100%. Podczas używania samochodu wszystko jest ok. Jednakże wystarczy kilkunastominutowy postój a ładowanie spada tak jak opisałem powyżej. Proszę o porady. Czy mogą to być objawy niezakodowanego aku:? Aha. Ładowanie na mierniku przy aku wskazuje około13.86v. Bardzo proszę Was specjalistów o pomoc, z góry dziękuje i pozdrawiam

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 567
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 31 maja 2015, 13:24

Nie piszesz nic o tym jakie parametry miał stary akus a jakie ma nowy. Jeżeli nie kodowałeś akumulatora, to niestety moduł zarządzania energią wciąż widzi ten stary akumulator i wyuczone jego parametry i dopóki go nie przekodujesz będą się działy takie cyrki. Jeżeli jest to dedykowany do Audi akumulator, to powinien mieć naklejkę z np. takimi kodami "4F0915105D VA02702021232"
Więcej na ten temat masz na forum
viewtopic.php?t=27575&postdays=0&postorder=asc&start=15
Co do ładowania to powinno ono wynosić od 13,8 - 14,8 V i będzie się trochę różniło w zależności czy mierzysz przy akumulatorze, czy pod maską.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2015, 13:29 przez leon11, łącznie zmieniany 1 raz.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 31 maja 2015, 13:27

Po pierwsze zrób kodowanie.

audi23411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2015, 11:08
Lokalizacja: kraśnik

Post autor: audi23411 » 31 maja 2015, 14:23

Dziękuje za podpowiedzi

[ Dodano: 2015-05-31, 14:16 ]
Na pewno mój błąd że go nie kodowałem. Nie mam pojęcia jaki był poprzedni gdyż nie zwracałem uwagi, a został on zdany. Jutro podjadę i zakoduję obecny., sam tego nie zrobię bo nie mam pojęcia jak. Obecnie mam taki akumulator. Co sądzicie o nim. Gdzie mogę szukać kodu o którym kolega pisze, nigdzie go nie widać

[ Dodano: 2015-05-31, 14:21 ]
zdjęcie obecnego

[ Dodano: 2015-05-31, 14:21 ]
1.

[ Dodano: 2015-05-31, 14:23 ]
Obrazek Obrazek Obrazek

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 567
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 31 maja 2015, 15:05

Nie jest to aku rekomendowane do Audi i nie ma tego kodu. Najbliższy wartościami będzie kod
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

audi23411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2015, 11:08
Lokalizacja: kraśnik

Post autor: audi23411 » 31 maja 2015, 15:11

to fajnego mam elektryka który polecił mi ten
akumulator

[ Dodano: 2015-05-31, 15:09 ]
dzieki za kody, jutro wypróbuje. Bardzo jestem ciekawy czy w tym tkwi przyczyna, na pewno od tego zacznę

[ Dodano: 2015-05-31, 15:11 ]
a czy można samemu zakodować akumulator np przez mmi?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 31 maja 2015, 15:56

audi23411 pisze:a czy można samemu zakodować akumulator np przez mmi?
viewtopic.php?p=576182&highlight=67890wa12z#576182
Lektor.

audi23411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2015, 11:08
Lokalizacja: kraśnik

Post autor: audi23411 » 01 cze 2015, 14:26

no coż, nie pozostaję mi nic więcej do powiedzenia jak podziękować za porady. Dziś rano zakodowałem akumulator. Pokazało mi9 20% pojemności. Po około pol godzinnej jeździe złapałem 100 % które już zostało i trzyma.
Z ciekawości spytam czy klema plusowa przy silniku powinna się grzać? ledwo mogę utrzymać na niej palec. Prąd wskazuje 13,81v, słyszałem że ona się obluzowuje i niema prawidłowego styku. Proszę jeszcze o opinie na ten temat pozdrawiam

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 cze 2015, 14:37

audi23411 pisze:Z ciekawości spytam czy klema plusowa przy silniku powinna się grzać? ledwo mogę utrzymać na niej palec. Prąd wskazuje 13,81v, słyszałem że ona się obluzowuje i niema prawidłowego styku. Proszę jeszcze o opinie na ten temat pozdrawiam
Witam.
Klema nie powinna się grzać, masz zły styk i się grzeje. Przy słabym styku masz za niskie ładowanie.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 cze 2015, 19:32

audi23411 pisze:no coż, nie pozostaję mi nic więcej do powiedzenia jak podziękować za porady. Dziś rano zakodowałem akumulator. Pokazało mi9 20% pojemności. Po około pol godzinnej jeździe złapałem 100 % które już zostało i trzyma.
Z ciekawości spytam czy klema plusowa przy silniku powinna się grzać? ledwo mogę utrzymać na niej palec. Prąd wskazuje 13,81v, słyszałem że ona się obluzowuje i niema prawidłowego styku. Proszę jeszcze o opinie na ten temat pozdrawiam
Był na forum już o tym cały temat. Wkręca się pod maską w plus śrubę-wkręta by poprawić styk i później się nie grzeje.

audi23411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2015, 11:08
Lokalizacja: kraśnik

Post autor: audi23411 » 07 cze 2015, 19:20

znalazlem ten watek i sprobuje tak zrobic bo niemam wiecej pomyslow na to

[ Dodano: 2015-06-07, 18:50 ]
minelo kilka dni, problem powrocil. samochod stal 3 dni, podczas tego czasu korzystalem max przez godzine radia. wsiadam dzis i komunikat batery level low.samochod zapalil bez problemu. po 20 min aku pokazuje 100 procent. czy to normalne ze sluchanie radia po takim czasie rozladuje aku? aha ze 100 % mocy spadlo nagle na 10%. przy normalnym rozladowywaniu niepowinno spadac sukcesywnie. prosze pomozcie czy to normalne czy cos jest nie tak.

[ Dodano: 2015-06-07, 19:20 ]
jutro sprawdze jeszcze czy aku jest dobry. nowy nie znaczy dobry. ladowanie ma teraz 14.03v

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 07 cze 2015, 19:59

moja poprzednia varta 110 traciła napięcie do 3,5V gdy auto stało dwie doby :( po zmianie aku problem zniknął :) teraz auto stało trzy doby i bateria 100 %

audi23411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2015, 11:08
Lokalizacja: kraśnik

Post autor: audi23411 » 08 cze 2015, 00:49

w moim przypadku zrozumialbym jeszcze ze po godzinnym sluchania bat pada, ale dziwi mnie ten nagly spadek ze stu na 10%. zadnych bledow nie lapie tylko zapisuje niski stan aku. obstawiam albo walniety nowy aku, lub zle kodowanie nowego tymbardziej ze jak ja kupilem miala jakis 55 pojemnosci. u was jak wyglada spadanie pojemnosci? fakt jest taki ze auto naeazie malo hezdzi bo 10 km w tygodniu czyli tyle co nic

[ Dodano: 2015-06-08, 00:49 ]
Poświęciłem wieczór i zaobserwowałem : samochód przejechał dziś 30 km. aku był na 100 %. W garażu włączone radio, słychać czasami pracę cd, wiadomo oświetlenie na górze wył, ale na nogi świeci. Po 40 min komunikat aby uruchomić silnik, bat w tym momencie 60%, i spada co 2 min o 10%. po chwili bat 10%, stały komunikat rozładowania, samochód zapala bez problemu. Siedziałem dziś cały czas i jednak spadek od 60 % jest stopniowy, czy to normalne że po 40 min? Wiem że samochód mało jeździ ale w obecnej chwili nie ma opcji aby jeździł więcej, a ma nowy aku 72 pojemności? proszę o opinie. założe nowy wątek ile powinien trzymać aku bo może to normalne a ja WAM głowę zawracam.Pozdrawiam

lezy1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 lip 2013, 06:44
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: lezy1 » 07 kwie 2018, 11:02

Mam podobnie w moim przypadku wyglada to tak wszystko bylo ok po przejechaniu trasy 100km i wylaczeniu i ponownym wlaczeniu zaplonu wyskoczyl monit na zegarach o niskim naladowaniu akumulatora i zeby jezdzic aby naladowac na mmi stan 100% po pewnej chwil na mmi wyskakuje monit ze wylaczy sie za 3 minuty, a nastepnie na mmi juz wyswietla 10%. Czy akumulator jet do wymiaby czy przyczyna jest gdzie inndziej. Prosze o pomoc.

kokosz88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 sie 2015, 00:51
Imię: Kokoszyn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nisko

Post autor: kokosz88 » 07 kwie 2018, 12:41

Multimetr w rękę i zmierzyć czy jest ładowanie na klemach akumulatora i tych pod maską.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga