[ BDW 2.4 177 KM] Problem z odpalaniem zimnego silnika
[ BDW 2.4 177 KM] Problem z odpalaniem zimnego silnika
Witam,
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika (po nocnym postoju). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce bardzo długo kręci rozrusznik, ale auto zapala dopiero po dłuższym czasie. Problem pojawił się po zamontowaniu LPG STAG 300-6. Jednak kiedy wyłączałem sterownik gazu to auto rano odpalało normalnie. Było to uciążliwe jednak byłem w stanie normalnie odpalić auto. Po serwisie LPG wymieniłem sterownik LPG i w tym momencie problem jest za każdym razem, kiedy odpalam auto rano. Bez względu czy z włączonym LPG czy wyłączonym. Oczywiście auto zawsze startuje z benzyny. Nie było błędów w VAG. Jutro podepnę auto jeszcze raz pod VAG. Załączam film z tym jak to wygląda . Być może któryś z kolegów potrafi pomóc
FILM z problemem przy rozruchu
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika (po nocnym postoju). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce bardzo długo kręci rozrusznik, ale auto zapala dopiero po dłuższym czasie. Problem pojawił się po zamontowaniu LPG STAG 300-6. Jednak kiedy wyłączałem sterownik gazu to auto rano odpalało normalnie. Było to uciążliwe jednak byłem w stanie normalnie odpalić auto. Po serwisie LPG wymieniłem sterownik LPG i w tym momencie problem jest za każdym razem, kiedy odpalam auto rano. Bez względu czy z włączonym LPG czy wyłączonym. Oczywiście auto zawsze startuje z benzyny. Nie było błędów w VAG. Jutro podepnę auto jeszcze raz pod VAG. Załączam film z tym jak to wygląda . Być może któryś z kolegów potrafi pomóc
FILM z problemem przy rozruchu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
jak odlanczałes lpg ? wyciągnij bezpiecznik z lpg i wtedy sprawdź co będzie, sprawdz podcisnienie czy szczelne , siwece kiedy wymieniales ? jak odpalisz sprawdz wypadanie zapałonu
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Jak będziesz odstawiał auto na noc to weź jeszcze podczas pracy silnika na LPG zakręć butlę od gazu (tylko odpowiednie pokrętło) tak aby wypaliło wszystko z układu i wtedy sterownik powinien przełączyć się na PB z braku ciśnienia. Rano odpal na PB z zakręconą butlą, jak odpali normalnie to masz problem rozwiązany.
Ja miałem taki przypadek że któryś zawór nie trzymał gazu i mieszał się z PB i zalewało mi świecie też dłuugo mi kręcił nim odpalił.
Ja miałem taki przypadek że któryś zawór nie trzymał gazu i mieszał się z PB i zalewało mi świecie też dłuugo mi kręcił nim odpalił.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
czujnik temperatury sprawdzisz w blokach pomiarowych silnika . zobacz w stagu czy nie masz ustawione zle
00522 Czujnika temperatury chłodziwa silnika - G62
00522 Czujnika temperatury chłodziwa silnika - G62
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Odpisuję żeby ewentualnie osoby które będą miały podobny problem, wiedziały jak się temat u mnie rozwijał. Problemy z odpalaniem powodowane są najprawdopodobniej przez uszkodzony napinacz rozrządu. Wyskakuje błąd czujnika wałka rozrządu(konsekwencją był błąd sterownika silnika o którym pisałem wyżej). Nie jest to błąd który wskazywałby na uszkodzenie samego czujnika, ale po prostu nie potrafi po zgaszeniu i postoju odczytać położenia rozrządu. Po 2 ,czasami 3 odpaleniu silnik pracuje już równiutko. Zaglądne do rozrządu i dam znać jak poszło dalej...z tym że będzie to musiało chwile poczekać.
Przebieg autentyczny 215 000km.
Jeśli ktoś miał podobny problem to chętnie przeczytam jak sobie z nim poradził
[ Dodano: 2018-05-23, 10:17 ]
Wymieniony rozrząd na nowy. Uszkodzony 1 napinacz hydrauliczny, tak jak się spodziewałem. Dodatkowo lekko naciągnięty łańcuch. Po wymianie na razie wszystko tak jak ma być. Całość robota plus części 4700pln. (z wyciąganiem silnika)
Przebieg autentyczny 215 000km.
Jeśli ktoś miał podobny problem to chętnie przeczytam jak sobie z nim poradził

[ Dodano: 2018-05-23, 10:17 ]
Wymieniony rozrząd na nowy. Uszkodzony 1 napinacz hydrauliczny, tak jak się spodziewałem. Dodatkowo lekko naciągnięty łańcuch. Po wymianie na razie wszystko tak jak ma być. Całość robota plus części 4700pln. (z wyciąganiem silnika)