[All TDI] Jaki olej do TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Koledze pewnie chodzi o to, ze nowe auto na "dotarciu" mimo, że nowe silniki są już spasowane z taką dokładnością, że nie ma raczej takiej potrzeby. Myślę, że to jedynie dla własnej świadomości niż miało by to przynieść jakieś wymierne korzyści. Reasumując to wymiana nie zaszkodzi ale raczej też specjalnie nic nie pomoże. Czasami świadomość zrobienia czegoś na wyrost jest warta tych 200-300zł ale raczej tylko dla lepszego samopoczucia. Dodam, że mimo iż wiążę się z autami na dłużej to w nowym aucie nie wymieniał bym oleju po takim przebiegu. Myślę, że 8-10k km gdybym miał LL(30kkm) i potem co jakieś 15-20kkm moim trybem jazdy.
Znalazłem gdzieś informację, że oleje utrzymują swoje parametry przez 500godzin pracy do nawet 650godzin. Ja po przejechaniu 12kkm mam jakieś 200 godzin pracy silnika czyli spokojnie mógłbym wymieniać idąc tym tokiem rozumowania co 30kkm jak poprzedni właściciel auta.
Znalazłem gdzieś informację, że oleje utrzymują swoje parametry przez 500godzin pracy do nawet 650godzin. Ja po przejechaniu 12kkm mam jakieś 200 godzin pracy silnika czyli spokojnie mógłbym wymieniać idąc tym tokiem rozumowania co 30kkm jak poprzedni właściciel auta.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja myślę że to spora przesada oczywiście silnikowi nie zaszkodzi ale tez nic nie pomożewallace pisze:Co sądzicie o wymianie oleju w nowym aucie po przebiegu 1-2 tys km,oczywiście filtr oleju też do wymiany?
generalnie idąc tym tokiem rozumowania można by jeszcze wymienić rozrząd , klocki itp
tylko po co
olej , filtry itp wymienia się co określony czas/przebieg a skracanie tego czasu nic nie daje poza odchudzeniem własnego portfela
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 wrz 2018, 11:50
- Lokalizacja: warszawa
- Krzysiek 84
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olecko - Suwałki
https://yacco.pl/FrankOwicz pisze:Panowie a ktoś z Was wie gdzie kupić oleje Yacco?
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... rt=cena_id
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2018, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
- Expressparts Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 paź 2018, 11:11
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Święte słowa.Albo zadzwonić / napisać do nas. Pomożemy z doborem i doradzimy w 100% fachowoolafSR pisze:jaki olej wlewać to powinno być w książce serwisowej lub naklejone gdzieś w samochodzie. Jeśli nie ma to można poszukać w internecie np lubematch pomaga dobrać olej.
Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na https://expressparts.pl/oleje-i-plyny-e ... e-c-1.html
Pytanie dla tych bardziej obeznanych w tematach olei
Leje ktos cos porzadnego do 3.0TDI (czy tam 2.7 bo to roznicy wiekszej nie ma)
nie mowie tu o ekodziadostwie z ACEA3/2 tylko o konkretnym oleju do silników diesla (olewam norme 507.00 i inne - bo to wymusza ekosyf)
pytam głownie o olej ktory ma spec z API CI4 (+) czy API CJ
jak np delvac 5w30 mobila czy rimula od shella
tylko bez hejtów ze to olej na ktorym narysowany jest tir , ten tir tez ma silnik diesla i jest prawdopodobnie lepiej smarowany niz 99% osobówek na naszych drogach
porownujac specyfikacje do pierwszego lepszego eko dziada np valvo synpower czy innego motula , castrola (w sumie to wpiszcie tu co komu pasuje) - wychodzi w podstawie podobnie (lepkosc w 100 , lepkosc w 40 , wskaznik lepkosci , TBN czy temp zaplonu)
ktos leje i moze sie wypowiedziec ?
Leje ktos cos porzadnego do 3.0TDI (czy tam 2.7 bo to roznicy wiekszej nie ma)
nie mowie tu o ekodziadostwie z ACEA3/2 tylko o konkretnym oleju do silników diesla (olewam norme 507.00 i inne - bo to wymusza ekosyf)
pytam głownie o olej ktory ma spec z API CI4 (+) czy API CJ
jak np delvac 5w30 mobila czy rimula od shella
tylko bez hejtów ze to olej na ktorym narysowany jest tir , ten tir tez ma silnik diesla i jest prawdopodobnie lepiej smarowany niz 99% osobówek na naszych drogach
porownujac specyfikacje do pierwszego lepszego eko dziada np valvo synpower czy innego motula , castrola (w sumie to wpiszcie tu co komu pasuje) - wychodzi w podstawie podobnie (lepkosc w 100 , lepkosc w 40 , wskaznik lepkosci , TBN czy temp zaplonu)
ktos leje i moze sie wypowiedziec ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź