dylemat na olejem do a6 c5 Pb + Lpg v6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
dylemat na olejem do a6 c5 Pb + Lpg v6
Ostatnio , jak szusowałem po śniegu troszkę kręciłem v-kę na wysokie obroty , co też zwiększyło jej apetyt na olej .
W chwili obecnej jeżdżę na oleju dexos 5w - 30 , coś takiego jak w linku poniżej .Olej spełnia wymogi specyfikacji audi pod ten silnik . Na około 1000 km spala 200 - 300 ml , zależności czy jadą w stylu emeryta , czy też lekko pałuję . Uszczelniacze zaworów był robione , .. czyli na jej apetyt na olej składa się teraz po prostu wiek , i tym samym stan pierścieni . Dolewki robię regularnie , filtr zmieniony , ... przebieg niby 230 tyś ( ta pewnie :diabel: ) Całości wymiany oleju nie robiłem , najnormalniej samymi dolewkami "zmieniam" olej
Rocznie jak zrobię 7 tyś km to będzie cud :diabel:
http://allegro.pl/gm-dexos-2-opel-5w30- ... 36375.html
Chcąc złagodzić jej apetyt na oleum, myślę by zalać coś gęstszego , i teraz pytanie w którą stronę pójść ... czy zalać 10w 30 , 5w 40 ... Co byście mi poradzili
Myślałem nad takim czymś :
http://allegro.pl/oryginalny-olej-5w40- ... fc6702680f
albo coś takiego
http://allegro.pl/olej-silnikowy-10w30- ... 18829.html
Co byście poradzili
W chwili obecnej jeżdżę na oleju dexos 5w - 30 , coś takiego jak w linku poniżej .Olej spełnia wymogi specyfikacji audi pod ten silnik . Na około 1000 km spala 200 - 300 ml , zależności czy jadą w stylu emeryta , czy też lekko pałuję . Uszczelniacze zaworów był robione , .. czyli na jej apetyt na olej składa się teraz po prostu wiek , i tym samym stan pierścieni . Dolewki robię regularnie , filtr zmieniony , ... przebieg niby 230 tyś ( ta pewnie :diabel: ) Całości wymiany oleju nie robiłem , najnormalniej samymi dolewkami "zmieniam" olej
Rocznie jak zrobię 7 tyś km to będzie cud :diabel:
http://allegro.pl/gm-dexos-2-opel-5w30- ... 36375.html
Chcąc złagodzić jej apetyt na oleum, myślę by zalać coś gęstszego , i teraz pytanie w którą stronę pójść ... czy zalać 10w 30 , 5w 40 ... Co byście mi poradzili
Myślałem nad takim czymś :
http://allegro.pl/oryginalny-olej-5w40- ... fc6702680f
albo coś takiego
http://allegro.pl/olej-silnikowy-10w30- ... 18829.html
Co byście poradzili
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Łukasz1981, łącznie zmieniany 2 razy.
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: dylemat na olejem do a6 c5 Pb + Lpg v6
Pamiętaj że jak zmieniasz olej i go spuszczasz to wraz z olejem wypływa sporo syfu zalegającego w silniku bo olej go wypłukuje. Jeśli cały czas jeździsz a nie zlewasz starego oleju to ten syf ciągle zostaje ci w silniku a to dla niego nie jest zbyt zdrowe.Łukasz1981 pisze:, najnormalniej samymi dolewkami "zmieniam" olej
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
ja jeżdżę na Motul x-cess 5W40 i polecam ten olej bo i cena i jakoś jest spoko
co do zjadania oleju to w zależności od tego jak jeżdżę to różnie muszę dolać przy mocnej eksploatacji w lato nawet 8l na 15k km ale auto ma 20lat i ponad 400k przebiegu to nie ma się co dziwić
jak spokojnie jeżdżę i nie kręcę auta wysoko cały czas to tam już spokojnie dolewki spadają i połowę
dodam że samochód nie wydziela żadnych niebieskich dymów ani tym podobnych rzeczy za sobą za autem nie ma nic niepokojącego
co do zjadania oleju to w zależności od tego jak jeżdżę to różnie muszę dolać przy mocnej eksploatacji w lato nawet 8l na 15k km ale auto ma 20lat i ponad 400k przebiegu to nie ma się co dziwić
jak spokojnie jeżdżę i nie kręcę auta wysoko cały czas to tam już spokojnie dolewki spadają i połowę
dodam że samochód nie wydziela żadnych niebieskich dymów ani tym podobnych rzeczy za sobą za autem nie ma nic niepokojącego
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
bo masz konstrukcyjnie o wiele lepszy silnikmat1324 pisze:Przebieg, to żadne wytłumaczenie tego, że silnik bierze olej. U siebie mam 406 tysięcy kilometrów i od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Używam Motul Specific 504 00 507 00 5W30. Niektórzy pewnie proponowaliłby przejście na półsyntetyk, bo mam taki przebieg .
nie to co moje stare V6 które musi pobrać oleju na swoje dodatkowe smarowanie
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
No powiem Ci, ze musisz zdobyć trochę wiedzy. Poczytaj trochę o olejach za co odpowiada cyfra przed w a za co druga. Skoro piszesz ze pierwsza odpowiada za gęstość to napisz proszę który olej będzie bardziej „gesty” 5w20, czy 0w50? Poczytaj trochę o lepkości olejów a wiele się rozjaśni.maliniak-100 pisze:za gęstość odpowiada pierwsza pozycja 5,10,30 druga to zdolność odprowadzania ciepła 30 ,40
czyli 5W 30 rzadki olej (syntetyk) 10W30 średni (półsyntetyk) 30W gęsty olej (mineralny)
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
- Lokalizacja: wawa
Do autora tematu.
Kolego jak robisz 7 tyś rocznie co co Ci przeszkadza dolać te 2 litry oleju?
Mi też auto bierze jakieś 0,3 litra na 1000
kupuję zawsze 2 bańki 5 litrowe wymieniam olej filtr i mam jakieś 4 litry na dolewka robię na tym 12-15 tyś km zmieniam olej i dalej tak samo.
Ja leję valvoline 5w40 maxlife syntetyk
Wcześniej po zakupie zalałem valvoline 10w40 bo nie wiedziałem ile auto będzie brać.
5w40 zalałem dlatego,że przy zakupie 10 litrów nie ma dużej róznicy cenowej a jednak jest to "syntetyk" ( nie będę zagłębiał się dokładnie w definicje olejów syntetycznych bo różni się ona w zależności od rynku) który jednak wg z racji parametrów lepiej sprawdzi się w zimie.
Auto ma 20 lat lpg i pewnie przebieg ponad pół miliona to nie ma co się spinać, poza tym jak się czyta te silniki po prostu biorą olej.
Kolego jak robisz 7 tyś rocznie co co Ci przeszkadza dolać te 2 litry oleju?
Mi też auto bierze jakieś 0,3 litra na 1000
kupuję zawsze 2 bańki 5 litrowe wymieniam olej filtr i mam jakieś 4 litry na dolewka robię na tym 12-15 tyś km zmieniam olej i dalej tak samo.
Ja leję valvoline 5w40 maxlife syntetyk
Wcześniej po zakupie zalałem valvoline 10w40 bo nie wiedziałem ile auto będzie brać.
5w40 zalałem dlatego,że przy zakupie 10 litrów nie ma dużej róznicy cenowej a jednak jest to "syntetyk" ( nie będę zagłębiał się dokładnie w definicje olejów syntetycznych bo różni się ona w zależności od rynku) który jednak wg z racji parametrów lepiej sprawdzi się w zimie.
Auto ma 20 lat lpg i pewnie przebieg ponad pół miliona to nie ma co się spinać, poza tym jak się czyta te silniki po prostu biorą olej.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga