Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Radio pobiera za dużo prądu w spoczynku.

Elektryka
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Radio pobiera za dużo prądu w spoczynku.

Post autor: Empirator » 08 mar 2018, 20:31

Witam serdecznie.
Koledzy mam problem ze zbyt dużym poborem prądu przez radio w mojej A6. Pobór prądu przez radio wynosi 0.5A, co powoduje, że zajeżdża mi akumulator.. Po wyjęciu bezpiecznika wartość spada do 0.1-0.15A. Radio jest oryginalne, jest to NaviPlus. Fabryczny subufer i wzmacniacz, granie BOSE + zmieniarka CD w bagażniku. Może miał ktoś taki problem z fabrycznym radiem i go rozwiązał, za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny. Spróbuję wyjąć radio i sprawdzić wszystkie kable, może coś powoduje jakieś zwarcie... Radio (podejrzewam że jest tak fabrycznie) mogę włączyć po wyjęciu kluczyka ze stacyjki). Czytałem że można podmienić kable - o ile dobrze zrozumiałem (żółty i czerwony) tak żeby po wyjęciu kluczyka ze stacyjki odcinało dopływ prądu, tylko pytanie czy nie będę musiał go za każdym razem kodować... I pytanie czy fabrycznie da się tak podmienić.. Puki co, na noc wyjmuję bezpiecznik.. Ma ktoś inne sugestie? Tylko nie piszcie żebym sobie zamontował jakiś chamski pstryczek <lol>
Pozdrawiam!
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 962
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 mar 2018, 21:41

Empirator pisze: może coś powoduje jakieś zwarcie.
gdyby było zwarcie nie byłoby 0,5A ;) a np 50-500 A
Kurde moje radio też tyle pobiera ale jeszcze nigdy mi aku nie rozładowało się, bo też mam poza stacyjką.
Chyba że autem śmigasz bardzo rzadko.
A ładowanie na odpowiednim poziomie?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 08 mar 2018, 22:44

Ładowanie wzorowe, rozrusznik również, dzisiaj właśnie odebrałem auto z firmy zajmującej się regeneracją rozruszników i alternatorów, sprawdzał mi to osobiście mój Tata, bo tam pracuje :) Ostatnio nie robię dłuższych tras.. tłucze się tylko po mieście i to nie codziennie... A akumulator mam bannera power bull 72Ah 660A.
Ktoś mi mówił że do takiego samochodu z takim motorem i taka ilością odbiorników potrzebny jest wzmocniony akumulator np. Varta Silver Dynamic lub Bosch s5?. Ktoś się wypowie co do tej teorii? Może ten banner jest za słaby?
W waszych audicach pobór prądu w spoczynku również wynosi te 0.5A? Może więcej? Może mniej?
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 mar 2018, 23:26

Silnik 2.7T AJK z automatem był zwykle łączony z akumulatorem 70 Ah, ale jak podeślesz VIN, to sprawdzę jaki powinien być fabrycznie.

Zakładając, że pojemność akumulatora wynosi 74 Ah, to przy poborze prądu rzędu 0,5 A rozładowanie do zera zajęłoby 72/0,5 = 144 godziny, czyli 6 dni postoju. Dla mnie pobór jest za duży i za mało jest jeżdżone autem, więc akumulator nie ma całkowitej pojemności i zamiast wytrzymać 6 dni po kilku dniach nie jest już w stanie uruchomić auta. Pomijam zmniejszenie pojemności w zależności od temperatury otoczenia.

pgroszek73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Wolin

Post autor: pgroszek73 » 09 mar 2018, 07:43

A na 100% jesteś pewien że to radio pobiera tyle że aku pada? Sprawdź dokładnie czy navi ta pod zmieniarką CD w bagażniku nie zwariowała u mnie pobierała tyle że po nocy aku był tak jakby(uśpiony) wystarczyło podłączyć prostownik dosłownie na chwilę i już mogłem odpalić auto. Navi odłączona i nareszcie spokój.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 09 mar 2018, 07:58

Pgroszek73, spróbuję zrobić tak jak mówisz. Vin samochodu to: WAUZZZ4BZYN019927, Znalazłem na jakiejś stronie że polecają tutaj pojemność akumulatora bodajże od 74 do nawet 85... Myślałem w przyszłości nad VARTĄ Silver Dynamic 74 bądź 77.
Po weekendzie postaram się napisać czy odłączenie navi pomogło.
Pozdrawiam!
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

pgroszek73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Wolin

Post autor: pgroszek73 » 09 mar 2018, 08:38

U mnie było wyraźnie słychać że navi cały czas pracuje(tak jakby w środku była płyta włożona) skąd wiesz że u ciebie radio pożera prąd?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 mar 2018, 09:10

Fabrycznie miałe akumulator 70 Ah, wię masz dobry. Wydaje mi się, że te 0,5 A to za dużo, ponieważ powinno być góra 0,1 A.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 09 mar 2018, 09:21

Tzn nie dam ręki uciąć że to radio, ale po wyciągnięciu bezpiecznika nr 37 - radio, navi, pobór prądu spada do 0.1-0.15a max a po włożeniu bezpiecznika - 0.5A... Pgroszek73 wtyczki od puszki która jest w bagażniku pod zmieniarka widnieją po wyciągnięciu kuferka z podnośnikiem? Są tam 2 - czarna i żółta, to któraś z nich? Jak będę tylko w domu i będę miał chwilę czasu to prześlę dokładnie zdjęcie o co mi chodzi, chyba że wtyczka jest widoczna po zdemontowaniu tej nagrywarki i puszki?

W takim razie polecicie jakiś dobry Aku 70 z dużym prądem rozruchowym i dobra odpornością na większy pobór prądu? Są jakieś wzmocnione akumulatory o tej pojemności? Myślałem o Aku EFB do start stopów ale sądzę że taki Aku nie nada się do naszych staruszków..
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 mar 2018, 09:30

Większy akumulator Ci nie pomoże, dopóki nie zmniejszysz poboru prądu. Jak mało jeździsz, to nawet go nie naładujesz do końca i będzie jeszcze gorzej. Nie tędy droga <uoee> .

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 09 mar 2018, 09:40

mat1324 pisze:Większy akumulator Ci nie pomoże, dopóki nie zmniejszysz poboru prądu. Jak mało jeździsz, to nawet go nie naładujesz do końca i będzie jeszcze gorzej. Nie tędy droga <uoee> .
Oczywiście masz rację... Puki co wyciągam bezpiecznik ale trzeba to rozwiązać :)
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

pgroszek73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Wolin

Post autor: pgroszek73 » 09 mar 2018, 09:55

Empirator pisze:Tzn nie dam ręki uciąć że to radio, ale po wyciągnięciu bezpiecznika nr 37 - radio, navi, pobór prądu spada do 0.1-0.15a max a po włożeniu bezpiecznika - 0.5A... Pgroszek73 wtyczki od puszki która jest w bagażniku pod zmieniarka widnieją po wyciągnięciu kuferka z podnośnikiem? Są tam 2 - czarna i żółta, to któraś z nich? Jak będę tylko w domu i będę miał chwilę czasu to prześlę dokładnie zdjęcie o co mi chodzi, chyba że wtyczka jest widoczna po zdemontowaniu tej nagrywarki i puszki?

W takim razie polecicie jakiś dobry Aku 70 z dużym prądem rozruchowym i dobra odpornością na większy pobór prądu? Są jakieś wzmocnione akumulatory o tej pojemności? Myślałem o Aku EFB do start stopów ale sądzę że taki Aku nie nada się do naszych staruszków..

No nie powiem że było łatwo wypiąć wtyczkę od navi najpierw odkrecałem śrubki które ja trzymają ale dałem sobie spokój bo z moimi umiejętnościami zaraz bym coś połamał.Wsadziłem łapę i udało mi się odbezpieczyć i wypiąć wtyczkę , znajduje się ona z lewej strony navi(od lampy)koloru nie namierzyłem bo nie kopałem głębiej ale na pewno tą dolną,zabezpieczenie działa na zasadzie ściśnięcia wtyczki po bokach. Ja pod bezpiecznik 37 podpiąłem miernik i jak tylko wytargałem wtyczkę napięcie spadło do 0.15A :)

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 09 mar 2018, 11:30

pgroszek73 pisze:
Empirator pisze:Tzn nie dam ręki uciąć że to radio, ale po wyciągnięciu bezpiecznika nr 37 - radio, navi, pobór prądu spada do 0.1-0.15a max a po włożeniu bezpiecznika - 0.5A... Pgroszek73 wtyczki od puszki która jest w bagażniku pod zmieniarka widnieją po wyciągnięciu kuferka z podnośnikiem? Są tam 2 - czarna i żółta, to któraś z nich? Jak będę tylko w domu i będę miał chwilę czasu to prześlę dokładnie zdjęcie o co mi chodzi, chyba że wtyczka jest widoczna po zdemontowaniu tej nagrywarki i puszki?

W takim razie polecicie jakiś dobry Aku 70 z dużym prądem rozruchowym i dobra odpornością na większy pobór prądu? Są jakieś wzmocnione akumulatory o tej pojemności? Myślałem o Aku EFB do start stopów ale sądzę że taki Aku nie nada się do naszych staruszków..

No nie powiem że było łatwo wypiąć wtyczkę od navi najpierw odkrecałem śrubki które ja trzymają ale dałem sobie spokój bo z moimi umiejętnościami zaraz bym coś połamał.Wsadziłem łapę i udało mi się odbezpieczyć i wypiąć wtyczkę , znajduje się ona z lewej strony navi(od lampy)koloru nie namierzyłem bo nie kopałem głębiej ale na pewno tą dolną,zabezpieczenie działa na zasadzie ściśnięcia wtyczki po bokach. Ja pod bezpiecznik 37 podpiąłem miernik i jak tylko wytargałem wtyczkę napięcie spadło do 0.15A :)
Czyli to nie będzie żadna z tych?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

pgroszek73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Wolin

Post autor: pgroszek73 » 09 mar 2018, 13:13

Nie tych nie ruszaj. Hm a gdzie ty masz navi? U mnie jest po kolei od góry pianka z lewarkiem ,kluczem do kół itp niżej mam zmieniarką CD a pod nią jest ta nieszczęsna navi , kolega z pracy ma identycznie jak u mnie.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 09 mar 2018, 13:46

pgroszek73 pisze:Nie tych nie ruszaj. Hm a gdzie ty masz navi? U mnie jest po kolei od góry pianka z lewarkiem ,kluczem do kół itp niżej mam zmieniarką CD a pod nią jest ta nieszczęsna navi , kolega z pracy ma identycznie jak u mnie.
Tak jak widać na 2 zdjęciu, 1 jest paczka z lewarkiem ale ją wyciągnąłem poprostu do zdjęcia, druga jest zmieniarka jak widać - na zdjęciu 1 od góry to zmieniarka a trzecia (na zdjęciu 2 ta na samym dole) jest ta skrzynka, mam rozumieć że jest to skrzynka od navi? Bo jeszcze mam 2 schowek z 2 strony ale tam jest subwoofer i wzmacniacz i tyle :)

[ Dodano: 2018-03-09, 13:34 ]
Wydaje mi się że to jest ta 3 paluszka, znalazłem jakies zdjęcie u Ruskich, ta wtyczka jest z tyłu tej puszki, od strony tylnego lewego błotnika i jest taka podłużna?

[ Dodano: 2018-03-09, 13:46 ]
Chodzi o dolna puszkę, o tą wtyczkę chodzi Pgroszek73?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl