Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C7 ALL] Ciekawe kodowania

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 27 lut 2018, 20:44

Tylko kodowanie, na pewno Byte 10 w Bit 3 ... ?
Pewnie o zero za dużo bo opcja lap timer występuje w 1 Byte.
Jeżeli twój VCDS to chiński klon w ver pl to sprawdził bym jeszcze innym kablem...

marusx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 wrz 2010, 09:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: marusx » 27 lut 2018, 21:57

MaTyS pisze:Tylko kodowanie, na pewno Byte 10 w Bit 3 ... ?
Pewnie o zero za dużo bo opcja lap timer występuje w 1 Byte.
Jeżeli twój VCDS to chiński klon w ver pl to sprawdził bym jeszcze innym kablem...
Tak na pewno pokazuje Byte 10 Bit 3.
To jest chiński klon w ver pl.
Obrazek

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 lut 2018, 06:32

Wcześniej nie było widać fotki. Mi tu coś nie gra bo nawet DIS nie jest aktywny...

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 28 lut 2018, 18:11

Zarówno starsze wersje VCDS jak i chińczyki źle pokazują opcje w long coding.
Dlatego warto mieć oryginalny kabelek.
Tak to powinno wyglądać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marusx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 wrz 2010, 09:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: marusx » 28 lut 2018, 20:29

Dalszy ciąg problemów z włączeniem LapTimera Audi A8 D4 2012 mmi 3gplus.
Udało się wejść w Long Coding w Bajcie 1 w bicie 3 zaptaszkowałem Lap Timer , kodowanie powiodło się ale między zegarami nie mam tej funkcji -nic się nie zmieniło.
Coś muszę jeszcze uaktywnić żeby to działało?

Test zegarów udało mi się zakodować i działa prawidłowo .

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 lut 2018, 20:32

Nic więcej się nie robi, przełączasz się między funkcjami i jedną z nich powinien być Lap Timer

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 28 lut 2018, 20:36

W A8 może być inny bit odpowiedzialny za to ,
lub zegar nie ma takiej funkcji.
Trza by było podpiąć ODIS i nim sprawdzić dostępne opcje.
VCDS nawet w oryginale może nie dać rady.

marusx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 wrz 2010, 09:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: marusx » 28 lut 2018, 20:40

MaTyS pisze:Nic więcej się nie robi, przełączasz się między funkcjami i jedną z nich powinien być Lap Timer
W takim razie ja nie mogę mieć tego w swoim samochodzie.
Gdzieś na zagranicznym forum znalazłem informację że łodyga spryskiwacza szyby przedniej musi mieć przycisk reset.
Może ktoś to potwierdzić?

MaRsXzU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2018, 15:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaRsXzU » 21 mar 2018, 13:38

10. Wyłączenie zatrzymania silnika po otwarciu drzwi kierowcy
[...]
Click on the red byte (below) and in the binary code you will see: 00000111
Change it to: 00001111
ie. with 1111 at the end not 111

Tab into the next bit box and you will see the code change to 0F (013F062220B9000083200904200104070000000000000000000000000000 to 013B062220B90000832009042001040F0000000000000000000000000000)
[close the long code helper]
[Do It!]

Rozszyfruje ktoś to dla mnie? Który bajt zmienić i co chodzi w tym niżej (w sensie tej drugiej części instrukcji - to jakaś ciekawostka, czy coś skontrolować trzeba?
Obrazek

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 mar 2018, 14:29

W-g tekstu należy zmienić bajt o indeksie 15 (liczone od 0 nie od 1) z wartości 07 (00000111) na wartość 0F (00001111)

Obrazek

Problem w tym, że na screenie, który podałeś już jest 0F w tym bajcie... To screen od ciebie?

MaRsXzU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2018, 15:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaRsXzU » 21 mar 2018, 14:39

Tak, a skąd wziąłeś ten 15 bajt ?

"Click on the red byte (below)" - ?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 mar 2018, 14:48

MaRsXzU pisze:Tak, a skąd wziąłeś ten 15 bajt ?

"Click on the red byte (below)" - ?
tekst "below" odnosi się do obrazka, którego dotyczy teks a którego nie mamy :(

jednak później gośc w tekście podaje pełne kodowanie PRZED zmianą:
013F062220B9000083200904200104070000000000000000000000000000
i PO zmianie:
013B062220B90000832009042001040F0000000000000000000000000000
a tam zmienia się tylko jeden bajt - 15-ty. Więc stad wziąłem indeks bajtu, który musisz zmienić.

Ktoś gdzieś wspominał o zmianie tego bajtu na 0x00 (00000000).
Ja mam takie kodowanie:
011A0E2000B90C8182300884280100000000000000000000000000000000
u mnie bajt 15 jest zerowy - więc może coś w tym jest? Nie wiem... :(

MaRsXzU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2018, 15:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaRsXzU » 21 mar 2018, 14:56

hm rozumiem, a jaka jest szansa, że coś zepsuje na amen eksperymentowaniem?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 mar 2018, 14:59

Nie wiem :)
Wydaje mi się, że znikoma, ale to tylko moje "widzimisię". Wszystko i tak robisz na własne ryzyko.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 mar 2018, 15:00

Nic się nie stanie, ewentualnie wyłączysz pewną funkcję, ale jak wpiszesz ponownie stare kodowanie, to wszystko będzie jak wcześniej. Dlatego zaleca się spisanie kodowania przed zmianami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja