Witajcie koledzy. Postaram się opisać mój przypadek, jakkolwiek nie będzie to krótka historia. Otóż w maju ubiegłego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem A6 w 140konnym silniku 2.0. Autko posiadało kompletnie zregenerowane turbo ponieważ zostało sprowadzone z taką usterka z zagranicy. Po kilku dniach samochód zaczął wyraźnie tracić na mocy. Gdy auto odzyskiwało moc za samochodem była widoczna ogromna czarna chmura. Za kilkadziesiąt kilometrów problem powracał. Pojechałem do znajomego mechanika i powiedział, że to wina EGR, zaproponował zaślepienie i usunięcie go z komputera. Po tej operacji wszystko było ok przez jakieś 3miesiące i około 4-5tys km. Na początku sierpnia wybraliśmy się z żoną w 300km podróż w góry i auto dostało w kość na autostradzie (ok 170-180km/h). Po zatrzymaniu się pozostawiłem auto na jałowym na jakieś 4-5minut. Wyłączylem auto, a kiedy je ponownie zapaliłem auto straciło moc. Turbina wogóle nie reagowała. Podróż powrotna do domu upłyneła nam w spokoju przy średniej prędkości 70-80km/h ponieważ auto miało problemy z dobiciem do setki. W domu rozejrzałem się trochę. Komputer pokazywał bład, zakres doładowania nie został osiągnięty. To dało mi jakiś trop. Plastikowy wężyk podciśnienia łączący gruszkę turbiny oraz zawór N75 był pęknięty. Dodatkowo gumowy przewód łączący wylot z turbiny z aluminiową rurą prowadzącą pod zderzakiem do intercoolera był również popękany. Dlatego wymieniłem go na nowy. Po tym zabiegu autko jakby zyskało na mocy, ale to nie było to samo. Ponadto po osiągnięciu 2,2-2,3tys obrotów auto przechodziło w tryb awaryjny i turbina przestawała działać (komputer pokazywał stan przeładowania). Wskazywać by to mogło na zapieczone kierownice turbiny. Ale jako, że i tak zastanawiałem się nad delikatnym rozwojem mojej Audi postanowiłem zamienić turbo na 170konne BRD po regeneracji. Lista zmian jest troszkę długa więc wypunktuję co wymieniłem przy tej okazji:
- ZAWÓR 1J0906283C
- ZAWÓR CIŚNIENIA EGR N75 Pierburg 8K0906627
- filtr paliwa
- zawór filtra paliwa BOSCH 1457414021
- wspomiana turbina od wersji BRD
- komplet uszczelek Elring
- przy okazji wymieniłem olej na Castrol 5W30 oraz filtr oleju, silnik przepłukałem płukanką TEC2000 do diesla
- CZUJNIK POZIOMU OLEJU 06E907660 HELLA
- wymieniłem komplet świec żarowych na NGK ponieważ stare BERU prawdopodobnie siedziały od nowości i komputer pokazywał, że 2 kwalifikują się do wymiany, przy tej okazju założylem nową uszczelkę pokrywy zaworów
- intercooler lewy na nowy NRF
- CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA 0281002401 BOSCH
- układ paliwowy potraktowałem dodatkiem do paliw TEC2000
- wymieniłem przepływomierz na nowy
Jak widzicie koledzy sporo części wymieniłem na nowe. Czy niepotrzebnie? Prawdopodobnie tak, ale chociaż mam świadomość, że przez kilka kolejnych lat żaden z tych podzespołów mnie nie zaskoczy. Natomiast samochód tak jak wcześniej nie pracuje poprawnie. W dodatku nowa turbina (dodam, że nie była jeszcze korygowana) wydaje dziwne jakby metaliczne dźwięki i pracuje bardzo głośno. Na tyle, że jak przejeżdzam to nie da się nie odwrócić w moim kierunku. Decyzja o wymianie Intercoolera na nowy zapadła po tym jak w dolocie znalazłem opiłki metalu. Najwięcej było na odcinku między turbo a IC ale prawdopodobnie i tak coś niecoś mogło się przedostać dalej. Mam zamiar przepuścić stary olej przez jakieś sitko żeby zobaczyć czy dużo syfu w nim się poruszało. Podpowiedzcie mi coś koledzy co jeszcze mogę zbadać bo powoli kończą mi się pomysły. Teraz celował będę jeszcze w sprawdzenie czy zaślepki EGRu są w należytej kondycji, jesli nie wymienię je na nowe. Bo wyczytałem, że jeśli blaszki się przepalą to turbo może nie pracować poprawnie. No i druga sprawa przymierzam się do zdemonowania i przeczyszczenia przepustnicy. Jeśli to nie pomoże to już nie mam pomysłow... Niestety przy okazji wymiany oleju nie udało mi się zrzucić miski olejowej (jedna śruba postanowiła zostać na swoim miejscu), stąd nie wiem czy smok jest drożny. Ale przy kolejnej wymianie napewno to zrobię. Co Wy na to?
[ BLB 2.0 140 KM] PROBLEM z brakiem mocy
[ BLB 2.0 140 KM] PROBLEM z brakiem mocy
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, 13:04 przez Lookash19, łącznie zmieniany 1 raz.
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Po pierwsze to kolego zmień mechanika!!! Następny JANUSZ co czerpie zyski z cudownego złotego środka na wszystkie bolączki silnika czyli wywalenie EGR. Na twoim miejscu poważnie zastanowił bym się nad jego wymiana na inny i wprogramaowaniem go do auta ponownie.
Co do Twoich bolączek to sugerował bym sprawdzić porządnie turbo, potem cały dolot powietrza a na końcu wtryski
Pozdro
Co do Twoich bolączek to sugerował bym sprawdzić porządnie turbo, potem cały dolot powietrza a na końcu wtryski
Pozdro
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Opis w miarę dokładny ale do próby ustalenia przyczyny/przyczyn nieprawidłowości potrzebne są dane z logowania odpowiednich grup sterownika silnika, których nie podałeś.Lookash19 pisze: Postaram się opisać mój przypadek, jakkolwiek nie będzie to krótka historia
Bez tego nie ma sensu prowadzenia dalszych dysput.
PS. Po co instalować turbinę od 170 km jednostki bez wprowadzenia odpowiedniego programu do sterownika silnika....?