[ TIP+Q] Skrzynia do regeneracji ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Oni naprawili tysiące automatów, a na forum tylko zastawiamy się co może być przyczyną. Oni rozebrali tysiące automatów, a na forum może tylko kilka osób widziało automat od środka.
Wykonanie ponownej adaptacji pomoże tylko na kilka tysięcy kilometrów, ponieważ skrzynia w końcu powróci do starych ustawień, ponieważ nic się fizycznie nie zmieniło. Wgranie nowego softu może pomóc na konkretną dolegliwość, ale może spotęgować inne. Dodatkowo wykonywana jest na nowo adaptacja, więc jest fajnie przez pewien czas. Update softu ma sens przy niskim przebiegu albo tuż po remoncie skrzyni.
Wykonanie ponownej adaptacji pomoże tylko na kilka tysięcy kilometrów, ponieważ skrzynia w końcu powróci do starych ustawień, ponieważ nic się fizycznie nie zmieniło. Wgranie nowego softu może pomóc na konkretną dolegliwość, ale może spotęgować inne. Dodatkowo wykonywana jest na nowo adaptacja, więc jest fajnie przez pewien czas. Update softu ma sens przy niskim przebiegu albo tuż po remoncie skrzyni.
No dobra, ale co wchodzi konkretnie w kompletny remont skrzyni ?
Konwerter i olej to już wiem, ale co dalej ? Repek92 napisał że sterownik i wnętrze ? Ale na czym polega ta regeneracja czy naprawa ?
Mam kolegę który jest mechanikiem i zna się na robocie i powiedział że może mi skrzynię wyjąć i wyciągnąć konwerter.
Więc jak by wyjął mi konwerter i odesłal bym do regeneracji (1250 zl) kupił oleje do dyfrow i trzeba (1500) to wychodzi 3 tyś
A Jak remont kosztuje u kogoś 7 tyś to chcial bym wiedziec co się na to składa
Oczywiście nie liczę robocizny bo prawdopodobnie wyjął by również silnik żeby wymienić łańcuchy itp
Konwerter i olej to już wiem, ale co dalej ? Repek92 napisał że sterownik i wnętrze ? Ale na czym polega ta regeneracja czy naprawa ?
Mam kolegę który jest mechanikiem i zna się na robocie i powiedział że może mi skrzynię wyjąć i wyciągnąć konwerter.
Więc jak by wyjął mi konwerter i odesłal bym do regeneracji (1250 zl) kupił oleje do dyfrow i trzeba (1500) to wychodzi 3 tyś
A Jak remont kosztuje u kogoś 7 tyś to chcial bym wiedziec co się na to składa
Oczywiście nie liczę robocizny bo prawdopodobnie wyjął by również silnik żeby wymienić łańcuchy itp
Witam Panowie
Podłącze się pod temat
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem a6 c6 3.0 tdi quattro tip, i zauważyłem delikatne drgania. Na początku miałem kiepskie opony więc myślałem że to może to.
Ale po zmianie opon, zrobieniu zbieżności, wymianie łożyska w przednim kole nastała cisza i wtedy zwróciłem uwagę na dziwne zachowanie skrzyni. Delikatnie przyśpieszając przy prędkości 40-50 jak skrzynia ma 3 bieg to zaczyna delikatnie trzepać autem, przy zapięciu 4 przy około 50km/h wszystko ustaje. I jeszcze jedno, jak wytracam prędkość to skaczą obroty, np przy 70km/h i puszczeniu nogi z gazu przy zapiętym 5 biegu obroty sobie skaczą 1000-1200 obr/min. W moim przypadku nie ma typowego objawu kończącego się konwertera przy prędkości 70-80 km/h gdzie powinny być wibracje. Skrzynia nie przeciąga biegów, nie ma stuków. Więc pytanie czy to tylko konwerter?
I druga sprawa, próbować od wymiany oleju z filtrami?
Czy może konwerter i olej i filtr, czy może sam konwerter?
Chodzi mi o to że nie wiem czy ktoś wymieniał olej w skrzyni, a ma przejechane 320000.
I czy są spece którzy po podłączeniu sprzętu odpowiedniego są w stanie to z ocenić
Posiadam vcds-a ale jeszcze ze skrzynią się nie łączyłem.
Proszę o wskazówki od czego by zacząć
Dzięki
Podłącze się pod temat
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem a6 c6 3.0 tdi quattro tip, i zauważyłem delikatne drgania. Na początku miałem kiepskie opony więc myślałem że to może to.
Ale po zmianie opon, zrobieniu zbieżności, wymianie łożyska w przednim kole nastała cisza i wtedy zwróciłem uwagę na dziwne zachowanie skrzyni. Delikatnie przyśpieszając przy prędkości 40-50 jak skrzynia ma 3 bieg to zaczyna delikatnie trzepać autem, przy zapięciu 4 przy około 50km/h wszystko ustaje. I jeszcze jedno, jak wytracam prędkość to skaczą obroty, np przy 70km/h i puszczeniu nogi z gazu przy zapiętym 5 biegu obroty sobie skaczą 1000-1200 obr/min. W moim przypadku nie ma typowego objawu kończącego się konwertera przy prędkości 70-80 km/h gdzie powinny być wibracje. Skrzynia nie przeciąga biegów, nie ma stuków. Więc pytanie czy to tylko konwerter?
I druga sprawa, próbować od wymiany oleju z filtrami?
Czy może konwerter i olej i filtr, czy może sam konwerter?
Chodzi mi o to że nie wiem czy ktoś wymieniał olej w skrzyni, a ma przejechane 320000.
I czy są spece którzy po podłączeniu sprzętu odpowiedniego są w stanie to z ocenić
Posiadam vcds-a ale jeszcze ze skrzynią się nie łączyłem.
Proszę o wskazówki od czego by zacząć
Dzięki
objaw uszkodzenia / zużycia konwentera. Miałem to samo - falowanie obrotów i trzepaniem samochodu szczególnie wzniesienia. Masz kilka wyjść - kupić nowy konwwenter (drogo) kupić regenerowany fabrycznie konwnenter lub regenerowany przez sprawdzony punkt. Ja wybrałem ostatni punkt. Po wymianie należy wymienić olej w skrzyni. Oczywiście możesz zawieść na diagnozę do punktu serwisowego żeby być pewnym.norbi1081 pisze:Witam Panowie
Podłącze się pod temat
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem a6 c6 3.0 tdi quattro tip, i zauważyłem delikatne drgania. Na początku miałem kiepskie opony więc myślałem że to może to.
Ale po zmianie opon, zrobieniu zbieżności, wymianie łożyska w przednim kole nastała cisza i wtedy zwróciłem uwagę na dziwne zachowanie skrzyni. Delikatnie przyśpieszając przy prędkości 40-50 jak skrzynia ma 3 bieg to zaczyna delikatnie trzepać autem, przy zapięciu 4 przy około 50km/h wszystko ustaje. I jeszcze jedno, jak wytracam prędkość to skaczą obroty, np przy 70km/h i puszczeniu nogi z gazu przy zapiętym 5 biegu obroty sobie skaczą 1000-1200 obr/min. W moim przypadku nie ma typowego objawu kończącego się konwertera przy prędkości 70-80 km/h gdzie powinny być wibracje. Skrzynia nie przeciąga biegów, nie ma stuków. Więc pytanie czy to tylko konwerter?
I druga sprawa, próbować od wymiany oleju z filtrami?
Czy może konwerter i olej i filtr, czy może sam konwerter?
Chodzi mi o to że nie wiem czy ktoś wymieniał olej w skrzyni, a ma przejechane 320000.
I czy są spece którzy po podłączeniu sprzętu odpowiedniego są w stanie to z ocenić
Posiadam vcds-a ale jeszcze ze skrzynią się nie łączyłem.
Proszę o wskazówki od czego by zacząć
Dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 840
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
No to moze i ja sie podlacze skoro temat o usterkach.
Mam C6 3.0TDI,
Na zimnym, tj. powiedzmy pierwsze 5km skrzynia szarpie przy zmianie z 2 na 3 i redukcji z 3 na 2. Obroty przy zmianie tez wydaja sie byc wyzsze niz normalnie ok 2100. Ponadto na zimnym czesto gdy wbije wsteczny skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Nigdy nie dzieje sie to na D czy S tylko wsteczny
Gdy skrzynia sie rozgrzeje objaw z wstecznym nie wystepuje, lub wystepuje przy duzym obciazeniu(?) a zmiany z 2 na 3 sa wyraznie mniej dokuczliwe, mozna powiedziec ze skrzynia chodzi w miare normalnie.
Wiem, ze mechanik moze zrobic lepsza diagnoze, ale wiadomo ze to juz koszt i nieraz juz troche krecenia, czy kojarzycie moze takie objawy? spodziewac sie najgorszego, czyli cala regeneracja, czy moze wiezyc ze to na przyklad jakis elektrozawor?
Czy jestescie w stanie polecic dobry zaklad (na stan z 2018 roku) w Krakowie lub okolicy.
Bardzo dziekuje i pozdrawiam
Mam C6 3.0TDI,
Na zimnym, tj. powiedzmy pierwsze 5km skrzynia szarpie przy zmianie z 2 na 3 i redukcji z 3 na 2. Obroty przy zmianie tez wydaja sie byc wyzsze niz normalnie ok 2100. Ponadto na zimnym czesto gdy wbije wsteczny skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Nigdy nie dzieje sie to na D czy S tylko wsteczny
Gdy skrzynia sie rozgrzeje objaw z wstecznym nie wystepuje, lub wystepuje przy duzym obciazeniu(?) a zmiany z 2 na 3 sa wyraznie mniej dokuczliwe, mozna powiedziec ze skrzynia chodzi w miare normalnie.
Wiem, ze mechanik moze zrobic lepsza diagnoze, ale wiadomo ze to juz koszt i nieraz juz troche krecenia, czy kojarzycie moze takie objawy? spodziewac sie najgorszego, czyli cala regeneracja, czy moze wiezyc ze to na przyklad jakis elektrozawor?
Czy jestescie w stanie polecic dobry zaklad (na stan z 2018 roku) w Krakowie lub okolicy.
Bardzo dziekuje i pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga