Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Skrzynia do regeneracji ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 16 sty 2018, 16:28

czyli w dużym skrócie - albo oni są "mało fachowi" albo forum <lol>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sty 2018, 16:39

Oni naprawili tysiące automatów, a na forum tylko zastawiamy się co może być przyczyną. Oni rozebrali tysiące automatów, a na forum może tylko kilka osób widziało automat od środka.

Wykonanie ponownej adaptacji pomoże tylko na kilka tysięcy kilometrów, ponieważ skrzynia w końcu powróci do starych ustawień, ponieważ nic się fizycznie nie zmieniło. Wgranie nowego softu może pomóc na konkretną dolegliwość, ale może spotęgować inne. Dodatkowo wykonywana jest na nowo adaptacja, więc jest fajnie przez pewien czas. Update softu ma sens przy niskim przebiegu albo tuż po remoncie skrzyni.

xeides
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2017, 16:53
Lokalizacja: Gorzów WLkp

Post autor: xeides » 16 sty 2018, 20:39

No dobra, ale co wchodzi konkretnie w kompletny remont skrzyni ?
Konwerter i olej to już wiem, ale co dalej ? Repek92 napisał że sterownik i wnętrze ? Ale na czym polega ta regeneracja czy naprawa ?
Mam kolegę który jest mechanikiem i zna się na robocie i powiedział że może mi skrzynię wyjąć i wyciągnąć konwerter.
Więc jak by wyjął mi konwerter i odesłal bym do regeneracji (1250 zl) kupił oleje do dyfrow i trzeba (1500) to wychodzi 3 tyś
A Jak remont kosztuje u kogoś 7 tyś to chcial bym wiedziec co się na to składa :)

Oczywiście nie liczę robocizny bo prawdopodobnie wyjął by również silnik żeby wymienić łańcuchy itp

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sty 2018, 20:49

Tarczki, kosze, zawory, konwerter, czyszczenie mechatroniki, oringi i inne uszczelniacze, olej itp. Konwerter jest łatwo zdemontować, ponieważ jest na wierzchu skrzyni i tylko trochę oleju wyleci, ale reszta siedzi w środku i rozebrać może jest prosto, ale złożyć już nie <uoee> .

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 16 sty 2018, 22:15

Czyli robić ten upgrade softu i adaptację jak zmienili mi z fluid 6 na 8? Zmienili statycznie oczywiście, tak jak radziłeś mi w innym temacie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sty 2018, 23:03

Jeśli znasz kogoś kto zrobi Ci update, to możesz zrobić. Od razu trzeba też zrobić adaptację, ale po pewnym czasie skrzynia nauczy się od nowa, ale będzie to dłużej trwało. Jednak nie spodziewaj się, że skrzynia będzie jak nowa.

Michałq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 09 maja 2009, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michałq » 17 sty 2018, 09:29

COrel1308 pisze:Czyli robić ten upgrade softu i adaptację jak zmienili mi z fluid 6 na 8? Zmienili statycznie oczywiście, tak jak radziłeś mi w innym temacie.
W lublinie możesz podjechac do SebCar ul.Choiny 57
Ja u nich robiłem zmiane softu i adaptacjie i jest ok.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 17 lut 2018, 16:30

Witam Panowie
Podłącze się pod temat
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem a6 c6 3.0 tdi quattro tip, i zauważyłem delikatne drgania. Na początku miałem kiepskie opony więc myślałem że to może to.
Ale po zmianie opon, zrobieniu zbieżności, wymianie łożyska w przednim kole nastała cisza i wtedy zwróciłem uwagę na dziwne zachowanie skrzyni. Delikatnie przyśpieszając przy prędkości 40-50 jak skrzynia ma 3 bieg to zaczyna delikatnie trzepać autem, przy zapięciu 4 przy około 50km/h wszystko ustaje. I jeszcze jedno, jak wytracam prędkość to skaczą obroty, np przy 70km/h i puszczeniu nogi z gazu przy zapiętym 5 biegu obroty sobie skaczą 1000-1200 obr/min. W moim przypadku nie ma typowego objawu kończącego się konwertera przy prędkości 70-80 km/h gdzie powinny być wibracje. Skrzynia nie przeciąga biegów, nie ma stuków. Więc pytanie czy to tylko konwerter?
I druga sprawa, próbować od wymiany oleju z filtrami?
Czy może konwerter i olej i filtr, czy może sam konwerter?
Chodzi mi o to że nie wiem czy ktoś wymieniał olej w skrzyni, a ma przejechane 320000.

I czy są spece którzy po podłączeniu sprzętu odpowiedniego są w stanie to z ocenić
Posiadam vcds-a ale jeszcze ze skrzynią się nie łączyłem.
Proszę o wskazówki od czego by zacząć
Dzięki

adi760303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 08 gru 2017, 10:31
Lokalizacja: Dobczyce

Post autor: adi760303 » 17 lut 2018, 20:18

norbi1081 pisze:Witam Panowie
Podłącze się pod temat
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem a6 c6 3.0 tdi quattro tip, i zauważyłem delikatne drgania. Na początku miałem kiepskie opony więc myślałem że to może to.
Ale po zmianie opon, zrobieniu zbieżności, wymianie łożyska w przednim kole nastała cisza i wtedy zwróciłem uwagę na dziwne zachowanie skrzyni. Delikatnie przyśpieszając przy prędkości 40-50 jak skrzynia ma 3 bieg to zaczyna delikatnie trzepać autem, przy zapięciu 4 przy około 50km/h wszystko ustaje. I jeszcze jedno, jak wytracam prędkość to skaczą obroty, np przy 70km/h i puszczeniu nogi z gazu przy zapiętym 5 biegu obroty sobie skaczą 1000-1200 obr/min. W moim przypadku nie ma typowego objawu kończącego się konwertera przy prędkości 70-80 km/h gdzie powinny być wibracje. Skrzynia nie przeciąga biegów, nie ma stuków. Więc pytanie czy to tylko konwerter?
I druga sprawa, próbować od wymiany oleju z filtrami?
Czy może konwerter i olej i filtr, czy może sam konwerter?
Chodzi mi o to że nie wiem czy ktoś wymieniał olej w skrzyni, a ma przejechane 320000.

I czy są spece którzy po podłączeniu sprzętu odpowiedniego są w stanie to z ocenić
Posiadam vcds-a ale jeszcze ze skrzynią się nie łączyłem.
Proszę o wskazówki od czego by zacząć
Dzięki
objaw uszkodzenia / zużycia konwentera. Miałem to samo - falowanie obrotów i trzepaniem samochodu szczególnie wzniesienia. Masz kilka wyjść - kupić nowy konwwenter (drogo) kupić regenerowany fabrycznie konwnenter lub regenerowany przez sprawdzony punkt. Ja wybrałem ostatni punkt. Po wymianie należy wymienić olej w skrzyni. Oczywiście możesz zawieść na diagnozę do punktu serwisowego żeby być pewnym.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lut 2018, 20:26

Jeśli po odpuszczeniu gazu drgania zanikają, to wtedy nie jest to konwerter.

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 840
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 17 lut 2018, 20:50

Uszkodzony konwerter to tylko skutek, przyczyna jest w skrzyni. Wymieniając sam konwerter usterka niedługo wróci.

TomaszS90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2018, 11:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: TomaszS90 » 19 lut 2018, 12:12

No to moze i ja sie podlacze skoro temat o usterkach.

Mam C6 3.0TDI,
Na zimnym, tj. powiedzmy pierwsze 5km skrzynia szarpie przy zmianie z 2 na 3 i redukcji z 3 na 2. Obroty przy zmianie tez wydaja sie byc wyzsze niz normalnie ok 2100. Ponadto na zimnym czesto gdy wbije wsteczny skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Nigdy nie dzieje sie to na D czy S tylko wsteczny :(
Gdy skrzynia sie rozgrzeje objaw z wstecznym nie wystepuje, lub wystepuje przy duzym obciazeniu(?) a zmiany z 2 na 3 sa wyraznie mniej dokuczliwe, mozna powiedziec ze skrzynia chodzi w miare normalnie.

Wiem, ze mechanik moze zrobic lepsza diagnoze, ale wiadomo ze to juz koszt i nieraz juz troche krecenia, czy kojarzycie moze takie objawy? spodziewac sie najgorszego, czyli cala regeneracja, czy moze wiezyc ze to na przyklad jakis elektrozawor?

Czy jestescie w stanie polecic dobry zaklad (na stan z 2018 roku) w Krakowie lub okolicy.

Bardzo dziekuje i pozdrawiam

Devinsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2017, 23:51
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Devinsky » 19 lut 2018, 15:52

Miałem podobnie - regeneracja mechatroniki + wymiana oleju (dla bezpieczeństwa po przejechaniu 1000km wymienie ponownie) i objawy ustają :)

TomaszS90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2018, 11:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: TomaszS90 » 19 lut 2018, 22:36

Dziekuje za nadzieje, ze jednak moze nie trzeba bedzie wszystkiego wybebeszac :) Mozna zapytac jaki byl u ciebie koszt takiego zabiegu ?
Pozdrawiam

Devinsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2017, 23:51
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Devinsky » 21 lut 2018, 07:31

z wymianą oleju około 2500zł , bez wymiany 1800.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga