[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lut 2018, 20:10
- Imię: Rav
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
chciałem się poradzić forumowiczów w pewnej kwestii. Mianowicie podczas ostatniej podróży autem zauważyłem, że wybierak tiptronica zrobił się ciepły jak również cały tunel środkowy w kabinie kierowcy. Nadmieniam, że celem podróży były polskie góry czyli liczne podjazdy na których miałem wrażenie ze auto się męczy. Chciałem, się zapytać czy mam się czym martwić?
pozdrawiam
chciałem się poradzić forumowiczów w pewnej kwestii. Mianowicie podczas ostatniej podróży autem zauważyłem, że wybierak tiptronica zrobił się ciepły jak również cały tunel środkowy w kabinie kierowcy. Nadmieniam, że celem podróży były polskie góry czyli liczne podjazdy na których miałem wrażenie ze auto się męczy. Chciałem, się zapytać czy mam się czym martwić?
pozdrawiam
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
to może teraz jacyś forumowi specjaliści coś mi doradzą
w moim samochodzie (2.8 tip + Q ) skrzynia delikatnie przeciąga przy zmianie 3/4 tzn nie szarpie ale nazwijmy to zmiana 3/4 jest ciut dłuższa i odzywa się jakby z delikatnym poślizgiem (brak błędów . jedynie pokazuje się sporadycznie błąd czujnika stopu )
diagnozy serwisów są ..... różne (w sumie co serwis to inna diagnoza - od "nie ma się czym przejmować" do skrzyni do kapitalnego remontu )
MOIM ZDANIEM najbardziej prawdopodobne jest zanieczyszczenie tego bloku elektrozaworów czy jak to się tam fachowo nazywa .
Nie wiem czy sama wymiana oleju by nie pomogła
czy czeka mnie rozmontowanie i czyszczenie tego wszystkiego (wtedy też napewno trzeba by olej dolać lub zmienić )
Jeśli doszłoby do samej wymiany oleju to tu pojawia się kolejny problem - w jakiejś takiej pseudo książce serwisowej jak była do mojego samochodu jest wpis że w 2014 roku został wlany olej do skrzyni febi (nie ma oznaczenia) . akurat teraz wypadałby od tego czasu przebieg ok 55 tys km
z tego co tu doczytałem dużo lepszym olejem byłby mobil atf lt 71141
jeśli jest on rzeczywiście dużo lepszy (i pod warunkiem że ten wpis był prawdziwy a nie spreparowany tylko na potrzeby sprzedaży ) to nie problem go wymienić . Tylko jak dynamicznie (jeśli wpis był spreparowany to mogą się zdarzyć różne też tu opisywane problemy )
statycznie kilka razy w krótkich odstępach czasu ( opakowanie 20 l powinno wystarczyć na 3 statyczne wymiany )
czy wogóle nie ruszać i czekac aż problemy zaczną się nasilać
może jakieś inne pomysły
w moim samochodzie (2.8 tip + Q ) skrzynia delikatnie przeciąga przy zmianie 3/4 tzn nie szarpie ale nazwijmy to zmiana 3/4 jest ciut dłuższa i odzywa się jakby z delikatnym poślizgiem (brak błędów . jedynie pokazuje się sporadycznie błąd czujnika stopu )
diagnozy serwisów są ..... różne (w sumie co serwis to inna diagnoza - od "nie ma się czym przejmować" do skrzyni do kapitalnego remontu )
MOIM ZDANIEM najbardziej prawdopodobne jest zanieczyszczenie tego bloku elektrozaworów czy jak to się tam fachowo nazywa .
Nie wiem czy sama wymiana oleju by nie pomogła
czy czeka mnie rozmontowanie i czyszczenie tego wszystkiego (wtedy też napewno trzeba by olej dolać lub zmienić )
Jeśli doszłoby do samej wymiany oleju to tu pojawia się kolejny problem - w jakiejś takiej pseudo książce serwisowej jak była do mojego samochodu jest wpis że w 2014 roku został wlany olej do skrzyni febi (nie ma oznaczenia) . akurat teraz wypadałby od tego czasu przebieg ok 55 tys km
z tego co tu doczytałem dużo lepszym olejem byłby mobil atf lt 71141
jeśli jest on rzeczywiście dużo lepszy (i pod warunkiem że ten wpis był prawdziwy a nie spreparowany tylko na potrzeby sprzedaży ) to nie problem go wymienić . Tylko jak dynamicznie (jeśli wpis był spreparowany to mogą się zdarzyć różne też tu opisywane problemy )
statycznie kilka razy w krótkich odstępach czasu ( opakowanie 20 l powinno wystarczyć na 3 statyczne wymiany )
czy wogóle nie ruszać i czekac aż problemy zaczną się nasilać
może jakieś inne pomysły
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W kanale pierwszym trzeba wpisać zero, a potem zrobić krótką jazdę testową. Po skasowaniu adaptacji w grupach 73-77 pojawią się zera. Przed skasowaniem warto zapisać sobie wartości z tych grup, aby zobaczyć później czy adaptacja coś w ogóle dała . Jeśli w czasie jazdy nie wykona się całkowicie adaptacja, to przy najbliższej okazji, gdy wystąpią odpowiednie warunki, zostanie ona wymuszona.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2018, 03:03 przez mat1324, łącznie zmieniany 3 razy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga