Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDW 2.4 177 KM] Problem z odpalaniem - Przekaźnik pompy?

Silniki benzynowe
Nexmader
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2018, 00:16
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

[ BDW 2.4 177 KM] Problem z odpalaniem - Przekaźnik pompy?

Post autor: Nexmader » 19 lut 2018, 00:23

Witam Szanownych Kolegów :)
Przybywam do Was z a4klubu. Zakupiłem wymarzone a6 c6, jednak mam problem.
Użyłem już szukajki, znalazłem podobne wątki, jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Do rzeczy:
W grudniu kupiłem OOOO, miałem problemy z zanikiem mocy które wyszły w trasie powrotnej do domu, po powrocie VAG wypluł błąd czujnika położenia wałka, zamieniłem głowicami, błąd się przeniósł, więc wymieniłem czujnik i po problemie. W niedługim czasie oddałem auto na montaż LPG do zaufanego gaziarza. Instalka AC QMAX PLUS, Reduktor AC R01 250KM, wtryski AC W03. Po założeniu instalki po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem (raczej zbieg okoliczności) a mianowicie na zimnym zapala czasem za pierwszym a czasem dopiero za drugim razem. Po odpaleniu zimnego po 10-15sek puszcza lekko niebieskiego dymka, czuć benzynę (bądź niedopoaloną jej część) po kolejnych 10-15sek już nic nie kopci poza parą. Największy problem z odpalaniem pojawia się między 50-70 stopni kiedy zgaszę samochód na ok. 10-15min, raz zapali za pierwszym, raz za drugim a czasem za trzecim. Sytuacja do wczoraj miała miejsce tylko na niedogrzanym silniku, wczoraj natomiast w oczekiwaniu w kolejce do myjki samochód chodził sobie na wolnych z 10-15min aż uzyskał chwilę wcześniej 90 stopni. Później zgasiłem dwa razy podjeżdzałem i gasiłem. W końcu wjechałem na myjkę umyłem auto a tu zonk, za chiny nie chciał zapalić, więc przepchałem auto kawałek dalej (ależżż wstyd :P )i usiłowałem jeszcze kilka razy odpalić bez skutku, po ok. 10-15 próbach aku zaczął powoli siadać, więc odczekałem ok 5min i kolejna próba - zapalił jak gdyby nigdy nic. Co tu jest grane? Wymieniłem czujnik temp dwupinowy na ori z aso (ten pod deklem 2.4 V6) bo w wielu wątkach większości to pomagało, jednak mi nie. Vag w kanale 93 (chyba rozrząd) pokazuje wartości w 3 bloku 2.62, a w 4, 4.12, wartości te na biegu jałowym się nie zmieniają. Silnik ma pełną moc, pracuje równo, nie faluje na obrotach jeździ i na gazie i na benzynie w porządku. Korek wlewu benzyny po odkręceniu nie syka a zawór odpowietrzania oparów pracuję wydaje się poprawnie (dźwięk mi znany z poprzednich 1.8t) Benzyny minimum zawsze 1/4 baku. Zdarzyło mi się również że czasem po przekręceniu kluczyka na pozycję rozruchu i puszczenia zamiast kręcić do odpalenia, to robi może 2 obroty wałem i koniec co uniemożliwia rozruch i wtedy muszę przytrzymać kluczyk do momentu odpalenia, zdarza się to rzadziej niż problem z rozruchem silnika i wątpię że raczej ma to jakiś związek z tym. Korekty długoterminowe na banku1 ok -1% a na 2 banku ok +2%. W sterowniku LPG była włączona autoadaptacja po OBD, jak i również została wyłączona i usunięte zostały naniesione przez nią poprawki - bez zmian. Wyłączony jest ciepły start oraz podgrzewanie wtryskiwaczy również. VAG nie widzi żadnych błędów w silniku. Błagam pomóżcie, na 1,8t zjadłem zęby ale 2.4 jest jeszcze dla mnie nową czarną magią. Póki co posiadam skaner VAG 5053+
Od kupna również czasem zdaje mi się czuć np. po dojechaniu do świateł zapach benzyny (wycieków brak)
Co robić ?? <foch>
Pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony 19 lut 2018, 22:34 przez Nexmader, łącznie zmieniany 1 raz.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 19 lut 2018, 06:31

dziwne .pojeździj na benzynie wyłącz na razie gaz .i zobacz wtedy
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Nexmader
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2018, 00:16
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Nexmader » 19 lut 2018, 09:59

Ok, tak zrobie. Ciekawe czy problem ustąpi. Dzisiaj rano np podjechałaem kilka osiedli dalej do przychodni zarejestrować żonę do lekarza, samochód przełączył sie na gaz, minutę przezd zgaszeniem. Po godzinie 6 sekund kręcenia i nic, za drugim razem od razu odpalił. Dojechałem pod dom, gaz znów chwile wczesniej sie przełączył, Zgasiłem i ponowna próba odpalenia, tyle że od razu i zapalił bez problemu.

Mam jeszcze pytanie w zwiazku z jakims interfejsem. Do tej pory uzywalem vcdsa w a4 b6, jednak szóstki już nie ogarnia. Czy jest jakas alternatywa czy pozostaje tylko hex can za blisko 2k pln?
Przepraszam za pisownie, ale najczesciej podgladam forum z telefonu.

Panowie pojawilo sie chyba swiatelko w tunelu, podpialem wlasnie Vaga i o to ukazaly sie dwa bledy
05686 - naped magistrali danych brak komunikacji cos o poduszce powietrznej bylo dalej - wykasowany nie wraca
05377 - przekaznik pompy palia j17 - zwarcie do masy - wykasowane rowniez nie wraca.
Czyzby przekaznik szwankowal? Gdzie on sie znajduje i jak go sprawdzic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga