1.8t AEB niskie ciśnienie oleju do 2tys obrotów
1.8t AEB niskie ciśnienie oleju do 2tys obrotów
Cześć, ostatnio borykam się z problemem niskiego ciśnienia oleju na ciepłym silniku. Objaw jest taki, że do 2 tys obrotów miga mi kontrolka oleju. Po przekroczeniu 2 tys obrotów jest OK - kontrolka znika i nie miga.
Na pierwszy rzut oka poszła wymiana czujnika ciśnienia oleju. Kupiłem czujnik firmy MEYLE zakres pracy 1.2-1.6 ( taki sam jak orginalny czujnik który był wkręcony w silnik - orginalny miał napisany zakres pracy 1.2-1.6bar ) Niestety nie pomogło.
Zauważyłem, też że silnik się poci ( a nawet trochę gorzej bo już krople lecą i widać, że to świeży olej ) z okolic chłodniczki oleju. Byłem u mechanika na badaniu kompresji silnika i pomiarze ciśnienia oleju. Kompresja wyszła na zimnym silniku cylinder 1 - 11,2. cylinder 2 -10,7 cylinder 3 - 12 cylinder 4 - 11,5. Na ciepłym - cyl 1 - 10,7, cyl 2- 10,5, cyl 3- 11, cyl 4- 11,5. Pomiar ciśnienia oleju na zimnym silniku pokazał 5bar a na ciepłym 0.7bara.
Mechanik obstawia że porysowany jest wał i raczej naprawa nieopłacalna - lepiej kupić nowy silnik.
Mam kilka pytań.
1. czy wyciek przy chłodniczce oleju może powodować brak ciśnienia na czujniku ciśnienia?
2. Czy to może być wina pompy oleju? Czy raczej objaw niewydolności pompy oleju lub jej uszkodzeniu lub zabrudzeniu objawia się inaczej?
3. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Dodam, że silnik ładnie pracuje, nie szarpie, nie widać braku mocy, silnik pracuje cicho i równo w kabinie praktycznie go nie słychać.
Będę chciał się umówić do mechanika na uszczelnienie silnika, na rozebranie miski olejowej i sprawdzeniu panewek i wału czy nie jest porysowany - wtedy będę wiedział czy silnik do wymiany czy to może panewki lub ten wyciek.
Jak myślicie co to może być, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem lub może to jakas wada fabryczna tych silników.
Silnik to 1,8t AEB
Dodam, że auto mam od niedawna i za bardzo się nie znam gdzie co jest itp.
Opisany objaw występuje tylko i wyłącznie na ciepłym silniku.
Na co jeszcze mogę zwrócić uwagę albo co jeszcze mogę sprawdzić?
Pozdrawiam
Na pierwszy rzut oka poszła wymiana czujnika ciśnienia oleju. Kupiłem czujnik firmy MEYLE zakres pracy 1.2-1.6 ( taki sam jak orginalny czujnik który był wkręcony w silnik - orginalny miał napisany zakres pracy 1.2-1.6bar ) Niestety nie pomogło.
Zauważyłem, też że silnik się poci ( a nawet trochę gorzej bo już krople lecą i widać, że to świeży olej ) z okolic chłodniczki oleju. Byłem u mechanika na badaniu kompresji silnika i pomiarze ciśnienia oleju. Kompresja wyszła na zimnym silniku cylinder 1 - 11,2. cylinder 2 -10,7 cylinder 3 - 12 cylinder 4 - 11,5. Na ciepłym - cyl 1 - 10,7, cyl 2- 10,5, cyl 3- 11, cyl 4- 11,5. Pomiar ciśnienia oleju na zimnym silniku pokazał 5bar a na ciepłym 0.7bara.
Mechanik obstawia że porysowany jest wał i raczej naprawa nieopłacalna - lepiej kupić nowy silnik.
Mam kilka pytań.
1. czy wyciek przy chłodniczce oleju może powodować brak ciśnienia na czujniku ciśnienia?
2. Czy to może być wina pompy oleju? Czy raczej objaw niewydolności pompy oleju lub jej uszkodzeniu lub zabrudzeniu objawia się inaczej?
3. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Dodam, że silnik ładnie pracuje, nie szarpie, nie widać braku mocy, silnik pracuje cicho i równo w kabinie praktycznie go nie słychać.
Będę chciał się umówić do mechanika na uszczelnienie silnika, na rozebranie miski olejowej i sprawdzeniu panewek i wału czy nie jest porysowany - wtedy będę wiedział czy silnik do wymiany czy to może panewki lub ten wyciek.
Jak myślicie co to może być, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem lub może to jakas wada fabryczna tych silników.
Silnik to 1,8t AEB
Dodam, że auto mam od niedawna i za bardzo się nie znam gdzie co jest itp.
Opisany objaw występuje tylko i wyłącznie na ciepłym silniku.
Na co jeszcze mogę zwrócić uwagę albo co jeszcze mogę sprawdzić?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 lip 2017, 09:30
- Lokalizacja: Gdańsk
Jaki aktualnie masz olej zalany? Jaki przebieg?
ja ostatnio opisywalem podobny problem (aeb-18t-150-km-wymiana-czujnika-cisnien ... t92291.htm). Problem byl tylko po bardzo dlugiej jezdzie (jechalem do niemiec i z powrotem), gdy zmniejszylem predkosc na 60-80 km/h wtedy przy spadku obrotow zapala sie czujka cisnienia oleju. Wymienilem ten czujnik i na chwile obecna nie mam jak sprawdzic bo przy normalnej jezdzie po miescie nic sie nie wyswietla. Tez mi poradzono przeczyscic smok, ale z kolei mechanik mi mowil ze jezeli smok bylby zalepiony to juz by sie nie odlepil sam i kontrolka by caly czas sie wyswietlala.
ja ostatnio opisywalem podobny problem (aeb-18t-150-km-wymiana-czujnika-cisnien ... t92291.htm). Problem byl tylko po bardzo dlugiej jezdzie (jechalem do niemiec i z powrotem), gdy zmniejszylem predkosc na 60-80 km/h wtedy przy spadku obrotow zapala sie czujka cisnienia oleju. Wymienilem ten czujnik i na chwile obecna nie mam jak sprawdzic bo przy normalnej jezdzie po miescie nic sie nie wyswietla. Tez mi poradzono przeczyscic smok, ale z kolei mechanik mi mowil ze jezeli smok bylby zalepiony to juz by sie nie odlepil sam i kontrolka by caly czas sie wyswietlala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 lip 2017, 09:30
- Lokalizacja: Gdańsk
zalecany olej do tego silnika to 5w40 ale nie wiem jak w przypadku przebiegu jaki ty masz, ja aktualnie mam 257tyś i mam Vavoline SynPower 5W40 i silnik pieknie na nim chodzi, wczsniej mialem 10w40 to bylo wyraznie slychac ze nie byl to odpowiedni wybor. Rozumiem ze Tobie od razu jak dojdzie do 2tys obrotow przy cieplym silniku wyswietla sie ta kontrolka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 lip 2017, 09:30
- Lokalizacja: Gdańsk
no to w sumie cos podobnego do tego co ja mialem, mi tez migała i gasła. Aktualnie w ogole sie nie swieci. Ja chyba jeszcze do innego mechanika z tym podjade i moze przeczyszcze ten smok dla swietego spokoju.Gozdo pisze:raggatwins, źle mnie zrozumiałeś. Kontrolka miga(nie świeci non stop tylko miga) od biegu jałowego do 2 tys obrotów. Powyżej 2 tys obrotów kontrolka przestaje migać i już jest wszystko OK. Problem występuje tylko na ciepłym silniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
- Imię: Bartek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Torun
Tak jak piaalem wczesniej, mialem identycznie ze cisnienie na jalowym spadalo i lampa alladyna sie zapalala i bylo yakie klasyczne potrojne pikniecie, ale po dodaniu powyzej 2tys wszytsko wracalo do normy.
Z tym smokiem niedokonca mechanik ma racje, na smoku jest tak jakby elastyczny/silikonowy kolnierz ktory przy tak eiekowych autach zaczyna sie sypac i wystarczy ze jak sie rozgrzeje caly syf z dna michy sie unosi i wystarczy bylesmiec i zapycha smok
Ponadto tez mislem wlasnie cyrk na tym oleju co Ty.
Teraz decyzja nalezy do Ciebie co zrobisz dalej☺
Z tym smokiem niedokonca mechanik ma racje, na smoku jest tak jakby elastyczny/silikonowy kolnierz ktory przy tak eiekowych autach zaczyna sie sypac i wystarczy ze jak sie rozgrzeje caly syf z dna michy sie unosi i wystarczy bylesmiec i zapycha smok
Ponadto tez mislem wlasnie cyrk na tym oleju co Ty.
Teraz decyzja nalezy do Ciebie co zrobisz dalej☺
bartas614, a na jakim oleju teraz jeździsz?
Będę chciał się umówić z mechesem na uszczelnienie silnika i zdjęcie miski - chcę mieć pewność czy panewki są ok i czy wał nie jest porysowany, później zmierzy jeszcze raz ciśnienie oleju i zobaczymy czy ciśnienie wzrośnie.
Później najprawdopodobniej jeżeli nadal będzie źle to zmienię olej i filtr oleju i jeżeli nadal będzie źle to zastanowię się nad zmianą pompy oleju.
Będę chciał się umówić z mechesem na uszczelnienie silnika i zdjęcie miski - chcę mieć pewność czy panewki są ok i czy wał nie jest porysowany, później zmierzy jeszcze raz ciśnienie oleju i zobaczymy czy ciśnienie wzrośnie.
Później najprawdopodobniej jeżeli nadal będzie źle to zmienię olej i filtr oleju i jeżeli nadal będzie źle to zastanowię się nad zmianą pompy oleju.
Witam,
odebrałem auto od mechanika.
Meches uszczelnił silnik przy chłodniczce oleju i sprawdził ciśnienie oleju - nie zmieniło się nadal na wolnych obrotach ciśnienie było 0.7bar oczywiście na ciepłym silniku.
Kolejną rzeczą jaką meches zrobił to rozebranie miski i sprawdzenie panewek i wału czy nie jest porysowany - panewki OK i wał też nie jest porysowany. Czyli silnik w dobrej kondycji. Problemem był zabrudzony smok do takiego stopnia, że nie dało się go oczyścić brud zrobił się twardy jak kamień i meches powiedział, że nie ma pewności czy pompa oleju działa - Widać było że ktoś ją kiedyś wymieniał ale na jakąś z najniższej półki ponieważ nie ma żadnych oznaczeń ani symboli wybitych nie wiadomo jakiej jest firmy i z którego roku. Po wymianie pompy po zalaniu narazie najtańszego oleju i po zmianie filtra oleju. Ciśnienie wzrosło do 1.4-1.5 bara na biegu jałowym i oczywiście na ciepłym silniku. Także jest OK.
Olej będę zmieniał na Valvoline MaxLife 10w40 za jakiś miesiąc - chcę trochę pojeździć i sprawdzić czy nadal będzie wszystko OK.
Meches jeszcze powiedział po wyjęciu i rozebraniu starej pompy że ma delikatny luz na tych trybach które są wewnątrz i nie ma pewności czy jakiś tam zawór który jest w tej pompie jest sprawny dlatego zaleca wymianę.
Na chwilę obecną kontrolka nie miga i jest wszystko OK.
Piszę to ponieważ może komuś się przyda. Pompa jaką włożyłem była firmy Febi.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
odebrałem auto od mechanika.
Meches uszczelnił silnik przy chłodniczce oleju i sprawdził ciśnienie oleju - nie zmieniło się nadal na wolnych obrotach ciśnienie było 0.7bar oczywiście na ciepłym silniku.
Kolejną rzeczą jaką meches zrobił to rozebranie miski i sprawdzenie panewek i wału czy nie jest porysowany - panewki OK i wał też nie jest porysowany. Czyli silnik w dobrej kondycji. Problemem był zabrudzony smok do takiego stopnia, że nie dało się go oczyścić brud zrobił się twardy jak kamień i meches powiedział, że nie ma pewności czy pompa oleju działa - Widać było że ktoś ją kiedyś wymieniał ale na jakąś z najniższej półki ponieważ nie ma żadnych oznaczeń ani symboli wybitych nie wiadomo jakiej jest firmy i z którego roku. Po wymianie pompy po zalaniu narazie najtańszego oleju i po zmianie filtra oleju. Ciśnienie wzrosło do 1.4-1.5 bara na biegu jałowym i oczywiście na ciepłym silniku. Także jest OK.
Olej będę zmieniał na Valvoline MaxLife 10w40 za jakiś miesiąc - chcę trochę pojeździć i sprawdzić czy nadal będzie wszystko OK.
Meches jeszcze powiedział po wyjęciu i rozebraniu starej pompy że ma delikatny luz na tych trybach które są wewnątrz i nie ma pewności czy jakiś tam zawór który jest w tej pompie jest sprawny dlatego zaleca wymianę.
Na chwilę obecną kontrolka nie miga i jest wszystko OK.
Piszę to ponieważ może komuś się przyda. Pompa jaką włożyłem była firmy Febi.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 lip 2017, 09:30
- Lokalizacja: Gdańsk
dzieki za info, ja przy najblizszej wymianie oleju rowniez powiem mechanikowi zeby przeczyscil smoka.Gozdo pisze:Witam,
odebrałem auto od mechanika.
Meches uszczelnił silnik przy chłodniczce oleju i sprawdził ciśnienie oleju - nie zmieniło się nadal na wolnych obrotach ciśnienie było 0.7bar oczywiście na ciepłym silniku.
Kolejną rzeczą jaką meches zrobił to rozebranie miski i sprawdzenie panewek i wału czy nie jest porysowany - panewki OK i wał też nie jest porysowany. Czyli silnik w dobrej kondycji. Problemem był zabrudzony smok do takiego stopnia, że nie dało się go oczyścić brud zrobił się twardy jak kamień i meches powiedział, że nie ma pewności czy pompa oleju działa - Widać było że ktoś ją kiedyś wymieniał ale na jakąś z najniższej półki ponieważ nie ma żadnych oznaczeń ani symboli wybitych nie wiadomo jakiej jest firmy i z którego roku. Po wymianie pompy po zalaniu narazie najtańszego oleju i po zmianie filtra oleju. Ciśnienie wzrosło do 1.4-1.5 bara na biegu jałowym i oczywiście na ciepłym silniku. Także jest OK.
Olej będę zmieniał na Valvoline MaxLife 10w40 za jakiś miesiąc - chcę trochę pojeździć i sprawdzić czy nadal będzie wszystko OK.
Meches jeszcze powiedział po wyjęciu i rozebraniu starej pompy że ma delikatny luz na tych trybach które są wewnątrz i nie ma pewności czy jakiś tam zawór który jest w tej pompie jest sprawny dlatego zaleca wymianę.
Na chwilę obecną kontrolka nie miga i jest wszystko OK.
Piszę to ponieważ może komuś się przyda. Pompa jaką włożyłem była firmy Febi.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam