2.7 biturbo długo kręci zanim zapali
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
2.7 biturbo długo kręci zanim zapali
Witam. Jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za błędy. Pacjęt to A6 C5 2.7 biturbo AJK od niedawna z LPG KME NEVO wtryskami hanna gold i dwa reduktory (parowniki). Problem polega na tym, że auto czy to po nocy czy to po 30 minutowym postoju musi pokręcić z 20 do 30 sekund zanim zaskoczy. Przed montażem LPG też tak było więc prosiłem gazownika polecanego na lpg forum (DC Auto Paweł Piekut) aby zerknął co i jak. Stwierdził że czasami jest wypadanie zapłonów więc wymienił nowe świece na DENSO i zamontował LPG. Po wymianie świec wypadanie nadal występuje a poza tym brak jakichkolwiek błędów. Auto ma przejechane około 220 tysięcy i Gazownik stwierdził że mogą to być wydarte wałki rozrządu (pierwszy raz o czymś takim słysze w tym silniku) I ja i poprzedni właściciel użytkujemy to auto na oleju 5w30 ja na motulu X-clean+ wcześniej był castrol. Mam jakie takie pojęcie o mechanice jednakże jest to moje pierwsze auto benzynowe więc proszę o jakieś sugestie od czego by tu zacząć sprawdzanie auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
Ale ogolnie przed wymianą swiec też ciężko palił tylko nic mi nie bylo wiadomo o wypadaniu zaplonow. No ale wymienie je na te ngk bo ja tez jestem zdania ze jak cos jest do wszystkiego to jest do d... Zastanawia mnie jeszcze pompka paliwowa bo poprzedni wlasciciel wiecznie jezdzil na rezerwie moze ta cos nie domaga tyle ze jak auto juz odpali i po chwili je zgasze i odpalam to juz pali ladnie tylko jak postoi to ma problem. A i na lpg i na Pb moc jest ta sama zadnej różnicy. Filtr paliwa wymienilem na manna i filtr powietrza też (tu zalozylem dedykowany k&n) a co sadzicie o teori gazownika ze moga to byc wydarte walki rozrzadu? W 2.5 TDI to o tym slyszalem ale w jednostkach benzynowych audi to nigdy
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź: viewtopic.php?t=53787Ksawierek123 pisze:Problem polega na tym, że auto czy to po nocy czy to po 30 minutowym postoju musi pokręcić z 20 do 30 sekund zanim zaskoczy.
Często uwalony czujnik daje takie objawy.
Zrobiłem na takich już 30k km i żadnych problemów. Na NGK też się można przejechać, to już nie ta jakość co kiedyś.Łukasz13 pisze:Denso tt to nie jest najlepszy pomysł, załóż dedykowane do silnika ngk.
Skoro wcześniej problem też występował, to zostaw je póki co w spokoju, są nowe, to trochę polatają.Ksawierek123 pisze:Ale ogolnie przed wymianą swiec też ciężko palił tylko nic mi nie bylo wiadomo o wypadaniu zaplonow. No ale wymienie je na te ngk bo ja tez jestem zdania ze jak cos jest do wszystkiego to jest do d...
Gdyby pompa nie domagała, to objaw byłby ciągły, silnik by szarpał, gasł itp.Ksawierek123 pisze:Zastanawia mnie jeszcze pompka paliwowa bo poprzedni wlasciciel wiecznie jezdzil na rezerwie moze ta cos nie domaga tyle ze jak auto juz odpali i po chwili je zgasze i odpalam to juz pali ladnie tylko jak postoi to ma problem.
Wątpliwa sprawa, z resztą wystarczy zrzucić dekle i wszystko będzie jak na dłoni.Ksawierek123 pisze:co sadzicie o teori gazownika ze moga to byc wydarte walki rozrzadu?
Możesz też zrobić logi, wrzucić na forum i ktoś podpowie, co tam widać.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
A o co chodzi z tymi logami? W jaki sposób się to robi? Czujnik temp. wymieniłem na nowy oryginalny bo wskazówka mi nie dochodziła do 90 jednakże nie potrzebnie bo winny jest termostat
A możliwe jest że jeżeli temperatura nie dochodzi do 90 przez termostat właśnie to też tak będzie? Termostat zamierzam wymienić przed przyszłą zimą razem z rozrządem
[ Dodano: 2015-02-03, 14:43 ]
A co sądzicie o tym wypadaniu zapłonów, bo moim zdaniem przed wymianą świec tego nie zauważałem a teraz faktycznie co jakiś czas silnik na biegu jałowym tak jak by trochę kulał. Po prze gazówce jest ok i za jakiś czas znów to samo. Może to te czujniki od wzmocnienia iskry co są na filtrze powodują te wypadanie zapłonów? Nie wiem do końca co to są te logi i jak to zrobić. Może ktoś jest z okolic pułtuska co pomógł by mi te logi opanować
A możliwe jest że jeżeli temperatura nie dochodzi do 90 przez termostat właśnie to też tak będzie? Termostat zamierzam wymienić przed przyszłą zimą razem z rozrządem
[ Dodano: 2015-02-03, 14:43 ]
A co sądzicie o tym wypadaniu zapłonów, bo moim zdaniem przed wymianą świec tego nie zauważałem a teraz faktycznie co jakiś czas silnik na biegu jałowym tak jak by trochę kulał. Po prze gazówce jest ok i za jakiś czas znów to samo. Może to te czujniki od wzmocnienia iskry co są na filtrze powodują te wypadanie zapłonów? Nie wiem do końca co to są te logi i jak to zrobić. Może ktoś jest z okolic pułtuska co pomógł by mi te logi opanować
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga