[A6 C5] Wiatrak dmuchawy - Wentylator
[A6 C5] Wiatrak dmuchawy - Wentylator
Witam,
Dzisiaj nagle przestał dmuchać wiatraczek ,nawet go nie słychać żeby się kręcił kiedy dam na min, pół, czy max. - na wszystkich możliwych opcjach Auto, Econ, dmuchawa szyb itd.. wiatrak przesuwam na max i nic, nie słychać żadnego odgłosu kręcenia i charakterystycznego dmuchania powietrza - czyli całkowita cisza.
Jak przełączam na AUTO, ECON czy obieg zamknięty lub przyciskam przyciski krateczki, lub góra, dół, to słychać po stronie pasażera jak coś steruje jakby coś się przesuwało podobnie jak przy radioodtwarzaczu CD.
Co może być za przyczyna z tym wiatrakiem?
Druga sprawa na przyszłość jak będzie dmuchał wiatrak:
Jak się jeździ w czasie upałów - gorąca, czy ustawia się na AUTO czy na ECON, Obieg zamknięty i włączyć przycisk krateczek aby dmuchał przez otwory nawiewu. Czy dać na AUTO i wcisnąć krateczkę nawiewu. Ogólnie jak włączyć klimę?.
Dzisiaj nagle przestał dmuchać wiatraczek ,nawet go nie słychać żeby się kręcił kiedy dam na min, pół, czy max. - na wszystkich możliwych opcjach Auto, Econ, dmuchawa szyb itd.. wiatrak przesuwam na max i nic, nie słychać żadnego odgłosu kręcenia i charakterystycznego dmuchania powietrza - czyli całkowita cisza.
Jak przełączam na AUTO, ECON czy obieg zamknięty lub przyciskam przyciski krateczki, lub góra, dół, to słychać po stronie pasażera jak coś steruje jakby coś się przesuwało podobnie jak przy radioodtwarzaczu CD.
Co może być za przyczyna z tym wiatrakiem?
Druga sprawa na przyszłość jak będzie dmuchał wiatrak:
Jak się jeździ w czasie upałów - gorąca, czy ustawia się na AUTO czy na ECON, Obieg zamknięty i włączyć przycisk krateczek aby dmuchał przez otwory nawiewu. Czy dać na AUTO i wcisnąć krateczkę nawiewu. Ogólnie jak włączyć klimę?.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2009, 22:49 przez Piotr P., łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no coś nie tak masz z tym wiatrakiem, przy połowie już ostro słychać, może jakiś bezpiecznik poszedł, cała dmuchawa jest umiejscowiana, za schowkiem, odkręcasz schowek (5 śrub) i już wszystko widziszPiotr P. pisze:Co może być za przyczyna z tym wiatrakiem?
Druga sprawa na przyszłość jak będzie dmuchał wiatrak:
Jak się jeździ w czasie upałów - gorąca, czy ustawia się na AUTO czy na ECON, Obieg zamknięty i włączyć przycisk krateczek aby dmuchał przez otwory nawiewu. Czy dać na AUTO i wcisnąć krateczkę nawiewu. Ogólnie jak włączyć klimę?.
klimę włącza się tak, aby ECON zgasł - się nie palił
Dzięki za już, a gdzie poszukać instrukcje obsługi pojazdu?olo_gsm pisze:Ogólnie polecam lekturę instrukcji obsługi pojazdu
Ma może ktoś opis bezpieczników, bo u mnie na klapce jest zdarta.
Chcę zacząć od bezpiecznika wiatraka, modułu sterującego itd. ale nie wiem które to są.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2009, 20:22 przez Piotr P., łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
olo_gsm pisze:Bezpiecznik 25 (30A) jest ogólnie od panelu klimatyzacji. Dmuchawa nie ma osobnego zabezpieczenia.
Dzięki
A co oznacza na panelu sterowania ustawienie temperatury, u mnie jest (pewnie u każdego podobnie) min +18 stopni i max 28 stopni, a przed jednym i za drugim jest przed 18) LO i za max. - HI co te symbole oznaczają? i jak ustawić temperaturę na klimę w lecie na 18 stopni czy LO?
[ Dodano: 2009-04-04, 20:51 ]
Masz może te pliki do pobrania? - bo te linki na tej stronie sa martweolo_gsm pisze:Wystarczy użyć szukajki tabliczka-vt2099.htm
a6-c5poszukuje-instrukcji-vt684,75.htm
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Czytałem, ale nie widzę tego ;-Pslavi16 pisze:Piotr P., kolego, podejrzewam, że nie czytałeś instrukcji obsługi dostępnej w dziale Download, a tam wszystko jest napisane :-P
Wszyscy mamy skrajne wartości. Wtedy nie można ustawić temp. a dmuchawa pracuje na max.
Dla zdrowia podobno najlepiej jeździć z temperaturą nie niższą niż 20 stopni, ale to indywidualna sprawa
A co do mojego problemu wentylatora:
1. Sprawdziłem bezpieczniki - są dobre
2. Rozkręciłem schowek i dostałem się do wentylatora i modułu - przy zmianie na Auto, Szyby lub inne widać, że przesuwają się dźwignie
3. Do modułu dochodzą kable w kostce (dwa grube i jeden cienki), te grube sa prawie zwęglone, a kostka zaspawana, nie mogę jej wyjąć.
Dalej nie wiem co robić?
[ Dodano: 2009-04-04, 22:43 ]
Jak na krótko sprawdzić czy działa wentylator, czy można podpiąć kable bezpośrednio np. z aku. lub przez przekaźnik. Tylko do jakich kabelków to podpiąć czyli minus i plus?
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Próba dokonana, wentylator sprawny, śmiga aż miło.olo_gsm pisze:No więc skoro kable masz zwęglone to wentylator stanął. Odepnij wtyczkę wentylatora od instalacji i podaj na wentylator zasilanie 12V (może być bezpośrednio z aku tylko uważaj żeby nie zrobić zwarcia). Tak jak jest napisane na załączonym przeze mnie schemacie do wentylatora (V2) dochodzą przewody czarno/niebieski lub czarno/zielony czyli +12 i brązowo/zielony czyli masa.
1. Po włączeniu zapłonu prąd dochodzi do wentylatora - na rysunku audi.png
oznaczone "A"
2. Na module kostka oznaczona też literką "A" audi1.png jest zwęglona, wyjąłem ją, ale w module widzę są wżery pomiędzy bolcami, tak że mogą się zwierać.
3. Okazuje się, że brak masy na kablu dochodzącego do wentylatora, po włączeniu zapłonu jak kabelkiem dam masę na kabel brązowy masowy, to wentylator śmiga, ale nie można regulować obrotów.
4. Z tego ewidentnie widać, że coś jest "uwalone" na module.
5. Jak dam masę na krótko do wentylatora to końcówka kabla po chwili robi sie gorąca, chyba , że był mały styk do kabla.
Teraz pytanie, czy wymieniać moduł sterujący rys. 1 - audi1.png, czy sama kostkę A ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Strzał okazał się trafny w 100%.olo_gsm pisze:tak
Te moduł nazywa się "Sterownik regulacji obrotów dmuchawy" - w ASO kosztuje on .... 840 zł. i to na zamówienie, a ja go kupiłem za 80 zł. z rozebranego anglika.
Po wymianie wtyczki i sterownika wiatrak śmiga jak tralala
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam, Piotr P.
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy
Witam
Mam problem jak podłaczę Vag to mi wyskakuje błąd;
1273 Silnik dmuchawy-V2
różnica dorególowania
Dostalem sie do silnika od dmuchawy , jak podlacze jeden kabel plusowy od akumulatora
do wentylatora dmuchawy to wszystko dziala nawet panel sterowania moge
ustawiac obroty przelaczac dol gora . Czyli wedlug mnie nie dochodzi
prad ( plus ) z tego co wyczytalem to on jest na stale podlaczone.
Pytanko jaka morze byc awaria ze nie dochodzi prad ( plus ) do silnika dmuchawy bezpieczniki sa dobre
, skad ten kabel wychodzi od komory silnika czy od bezpiecznikow
Jak ktoś wie jak to naprawić proszę o odpowiedz dziękuję
Mam problem jak podłaczę Vag to mi wyskakuje błąd;
1273 Silnik dmuchawy-V2
różnica dorególowania
Dostalem sie do silnika od dmuchawy , jak podlacze jeden kabel plusowy od akumulatora
do wentylatora dmuchawy to wszystko dziala nawet panel sterowania moge
ustawiac obroty przelaczac dol gora . Czyli wedlug mnie nie dochodzi
prad ( plus ) z tego co wyczytalem to on jest na stale podlaczone.
Pytanko jaka morze byc awaria ze nie dochodzi prad ( plus ) do silnika dmuchawy bezpieczniki sa dobre
, skad ten kabel wychodzi od komory silnika czy od bezpiecznikow
Jak ktoś wie jak to naprawić proszę o odpowiedz dziękuję