MTU nie chce wypowiedzieć OC (podwujne OC)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
MTU nie chce wypowiedzieć OC (podwujne OC)
Witam wszystkich, mam na imię Łukasz i od nie dawna jestem posiadaczem A6 C6.
Gdy kupiłem auto w którym oc kończyło się za kilka dni postanowiłem nie czekać i zadzwonić do agenta ubezpieczeniowego aby wykupić OC ku mojemu zdziwieniu cena 1500zl była dość wysoka, zgodziłem się na taką cenę po prosu chciałem mieć to z głowy, Pani agent wysłała wniosek do centrali MTU po chwili otrzymałem dokumenty drogą elektroniczną, wpłaciłem całość rocznej składki 1500zl. Po kilku dniach dostałem propozycję OC + AC + NNW + Asistance w AXA za 2500zł więc taką propozycję przyjąłem, wysłałem odstąpienie od umowy do MTU, po długim oczekiwaniu na jakikolwiek kontakt z MTU postanowiłem zadzwonić, niestety ku mojemu rozczarowani konsultantka telefoniczna poinformowała mnie ze nie mam prawa odstąpienia od umowy OC ponieważ Pani agent do której dzwoniłem nie ma prawa sprzedawać polis zdalnie (czy jakoś tak) pomimo tłumaczeń iż nie bylem tego świadom, wszyscy konsultanci w MTU (a rozmawiałem z 5) stanowczo twierdza, iż nie ma żadnych prawnych podstaw do wypowiedzenia polisy!
Czy oby na pewno? chyba istnieje coś takiego jak prawa konsumenta prawda czy prawa ubezpieczonych, prawda?
Nigdy nie byłem w takiej sytuacji nie za bardzo wiem jak można walczyć z ubezpieczycielem który jak już złapie klienta to już go nie wypości...
Proszę was forumowiczów o wypowiedzi i rady
Dziękuję za przeczytanie mojego posta, pozdrawiam
Gdy kupiłem auto w którym oc kończyło się za kilka dni postanowiłem nie czekać i zadzwonić do agenta ubezpieczeniowego aby wykupić OC ku mojemu zdziwieniu cena 1500zl była dość wysoka, zgodziłem się na taką cenę po prosu chciałem mieć to z głowy, Pani agent wysłała wniosek do centrali MTU po chwili otrzymałem dokumenty drogą elektroniczną, wpłaciłem całość rocznej składki 1500zl. Po kilku dniach dostałem propozycję OC + AC + NNW + Asistance w AXA za 2500zł więc taką propozycję przyjąłem, wysłałem odstąpienie od umowy do MTU, po długim oczekiwaniu na jakikolwiek kontakt z MTU postanowiłem zadzwonić, niestety ku mojemu rozczarowani konsultantka telefoniczna poinformowała mnie ze nie mam prawa odstąpienia od umowy OC ponieważ Pani agent do której dzwoniłem nie ma prawa sprzedawać polis zdalnie (czy jakoś tak) pomimo tłumaczeń iż nie bylem tego świadom, wszyscy konsultanci w MTU (a rozmawiałem z 5) stanowczo twierdza, iż nie ma żadnych prawnych podstaw do wypowiedzenia polisy!
Czy oby na pewno? chyba istnieje coś takiego jak prawa konsumenta prawda czy prawa ubezpieczonych, prawda?
Nigdy nie byłem w takiej sytuacji nie za bardzo wiem jak można walczyć z ubezpieczycielem który jak już złapie klienta to już go nie wypości...
Proszę was forumowiczów o wypowiedzi i rady
Dziękuję za przeczytanie mojego posta, pozdrawiam
jeśli sie nie myle to od umowy zawartej telefonicznie masz 30 dni na rezygnacje bez powodu.
W kazdym razie tak to dziala w UK, wiec pewnie i w Polsce tez.
W kazdym razie tak to dziala w UK, wiec pewnie i w Polsce tez.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
Dzięki za odpowiedz, niestety tak jak juz wczesniej wspomniałem, konsyltanci z MTU twierdzą ze agent z ktorym zawierałem umowe telefonicznie, nie ma uprawnien do zawierania umów zdalnych, tak się tłumaczą i twirdzą ze to nie ich problem, jestem bezsilny, przechodzi mi przez mysl zasięgnięcie opini prawnika ale wiadomo to już dodatkowe koszty..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
W Polsce jest 30 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez telefon lub internet bez podania przyczyny(ustawa z 30maja 2014. art 40, ust.2). To że agentka nie była uprawniona do wystawiania takich umów w mojej opinii nie podważa Twojego prawa do odstąpienia od tej umowy(masz przecież maile świadczące o takim zdarzeniu, przelew bankowy). Z drugiej strony skoro nie miała uprawnień to jakim cudem dostałeś papiery na maila z kwotą do zapłaty? Zresztą, skąd masz wiedzieć kto może takie ubezpieczenie sprzedać a kto nie? Jeśli czas jeszcze nie minął to jedź do Twojego ubezpieczyciela, najlepiej jakiejś multiagencji i tam agent powinien napisać odstąpienie od umowy z MTU i zawrzeć nową z AXĄ.
No i zostaje urząd ochrony praw konsumenta i post na FB, nie chcąc robić czarnego PR z reguły idą wszyscy na ustępstwa, w tym przypadku argument o uprawnieniach jest śmieszny.
Jeśli minął czas to można też próbować sprzedać auto bratu i odkupić w ten sam dzień jednocześnie wypowiadając i podpisując nową umowę ale nie wiem jak to będzie z papierami.
No i zostaje urząd ochrony praw konsumenta i post na FB, nie chcąc robić czarnego PR z reguły idą wszyscy na ustępstwa, w tym przypadku argument o uprawnieniach jest śmieszny.
Jeśli minął czas to można też próbować sprzedać auto bratu i odkupić w ten sam dzień jednocześnie wypowiadając i podpisując nową umowę ale nie wiem jak to będzie z papierami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
Witam ponownie, po okolo miesiącu walki z mtu, ciągłego wydzwaniania, męczenia ich telefonami, chyba się poddają, wczoraj rana jak z resztą co dzień, dzwoniłem do mtu z zapytaniem o rozstrzygnięcie mojej sprawy, Pani która prowadziła rozmowę ku mojemu zdziwieniu poinformowala mnie, iż polisa została wycofana z dn 09.11.2016 czyli w dniu w ktorym ja zawarłem i cała składka ktorą zapłaciłem, zostanie mi zwrócona, ciekawi mnie jak długo to potrwa? mam nadzieje ze faktycznie zwrócą, poniewaz zadnej informacji na ten temat od MTU drogą elektroniczną nie otrzymalem, będę informował na bierząco, dziękuję za odzew na mój post pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:40
- Lokalizacja: Toruń
Ja również informuję że z TUW są same problemy, nie polecam.
Też miałem taki przypał z MTU. Cóż, takie jest prawo, nie maja obowiązku wypowiadania umowy.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2018, 10:53 przez vagas1, łącznie zmieniany 1 raz.
https://detalblysk.pl/
Detal-Błysk
ul. Samuela Lindego 5
31-148 Kraków
NIP: 6831261278
Regon: 351336892
tel. +48 12 411 84 23
kontakt@detalblysk.pl
Detal-Błysk
ul. Samuela Lindego 5
31-148 Kraków
NIP: 6831261278
Regon: 351336892
tel. +48 12 411 84 23
kontakt@detalblysk.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski