Witam, mam pytanie odnośnie mocy w 2.8 V6 193KM quattro. Ostatnio opinia mojego(bezstronicznego kolegi dała mi do myślenia. Stwierdził po jezdzie moim autem i A4 2.5 TDI FWD że ta A4 w dieslu lepiej się zbiera i czuć większą moc niż w mojej, takie jest jego zdanie. Ja tez nie jestem zachwycony osiągami, powiem szczerze że przesiadają się z A4 2.6 V6 150 KM myślałem że różnica w mocy będzie ogromna a wcale tak nie jest. MAm pytanie czy tylko moja Audi jest taka "mocna" i jeśli tak to od czego mam zacząć sprawdzanie co jest nie tak , czy wszystkie 2.8 V6 po prostu takie mocne są i już.
Pozdrawiam...
[C5 2.8 V6 (193KM) LPG quattro] słaba moc
- gregorklinski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
- Lokalizacja: Legnica
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
to normalne
diesle idą od dołu, wiadomo idzie o moment obrotowy
moim zdaniem, po zabawach z dieslami i Pb, zauważyłem, że Pb musi mieć conajmniej 50% więcej mocy, aby pogadać do diesla
mój bracki ma 3.0 tdi 204PS, ja mam 170, po jezdzie jego autem, stwierdziłbym, że jego ma jeszcze raz takiego jebca jak moja
co do Twojej przesiadki z A4 2.6, a teraz A6 2.8, to porównaj wagę obu ( jak się nie mylę, to 2.6 to już chwilę temu było w A4, a te autka ważą ok 1200kg)
diesle idą od dołu, wiadomo idzie o moment obrotowy
moim zdaniem, po zabawach z dieslami i Pb, zauważyłem, że Pb musi mieć conajmniej 50% więcej mocy, aby pogadać do diesla
mój bracki ma 3.0 tdi 204PS, ja mam 170, po jezdzie jego autem, stwierdziłbym, że jego ma jeszcze raz takiego jebca jak moja
co do Twojej przesiadki z A4 2.6, a teraz A6 2.8, to porównaj wagę obu ( jak się nie mylę, to 2.6 to już chwilę temu było w A4, a te autka ważą ok 1200kg)
- gregorklinski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
- Lokalizacja: Legnica
Myślisz że quattro też ma tu duże znaczenie?? Czyli coś za cos?? :mrgreen: A4 miałem FWD.
[ Dodano: 2009-04-04, 19:41 ]
Mam jeszcze do wymiany łącznik elastyczne przed katami , ponieważ jeden jest jużdziurawy. Czy to może mieć też znaczenie?? Od kiedy ją mam to nie byłem na VAG-u? Czy przydałoby się podjechać i ją podpiąć ? Co można tam ustawić?
[ Dodano: 2009-04-04, 19:41 ]
Mam jeszcze do wymiany łącznik elastyczne przed katami , ponieważ jeden jest jużdziurawy. Czy to może mieć też znaczenie?? Od kiedy ją mam to nie byłem na VAG-u? Czy przydałoby się podjechać i ją podpiąć ? Co można tam ustawić?
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie to nie fałszywe wrażenie, tylko tak jestrubio pisze:Mnie się wydaję, że to tylko fałszywe wrażenie po załączeniu turbiny :mrgreen:
turbina w dieslu załącza się od ok 1750obr i już idzie do końca konkretnie
w benzynie zaczyna gadać silnik od 4,5-5-6tyś, zależy od silnika
tak było jest i będzie, przerabiałem to na wielu przypadkach, prostym przykładem jest, że używasz biegu 4-5, a w musisz schodzić do 3, a czasami i do 2, i majtać tymi biegami (manual)
Kolego gregorklinski, nie za bardzo moesz prownywac A4 z A6 i na dodatek jesli masz Quattro. Naped na 4 kola zabiera przyśpieszenia. Twoje auto jest cięższe z tego co pamietam moj AVANT mial 1690kg. Naped Quattro jest chyba o okolo 200kg cieższy.
Teraz tak wyrażnie w tabelach A6 2.5tdi 150KM jest o 1s lub 2s wolniejsze do setki niz 2.8 V6.
W danych technicznych w sprinice do 100 nawet 2.5tdi 180KM jest wolniejszy o 0.8s. Jeśli nie jesteś pewien osiagów możesz sprobowac zrobić pomiar jazdy do 100.
Teraz do momentu 2.5 ma 310Nm a 2.8 280Nm, z tym ze tdi ma to przy 4000 a benzynka przy 6000. Dlatego mozesz miec wrazenie ze tdi jest mocniejszy.
Dla porównania przejedz sie A6 2.5tdi.
Tyle teori, podjedz na VAG i zobacz czy nie masz bledow masz niestety gaz co moze powodowac jakieś bledy a co za tym idzie spadki mocy.
A tak od siebie powiem Ci ze tez myslalem ze mojaj jest slaba , ale sproboj ja potrzmac na czerwonym polu na pierwszych 3 biegach to sie zdziwisz.
Pozdro
Teraz tak wyrażnie w tabelach A6 2.5tdi 150KM jest o 1s lub 2s wolniejsze do setki niz 2.8 V6.
W danych technicznych w sprinice do 100 nawet 2.5tdi 180KM jest wolniejszy o 0.8s. Jeśli nie jesteś pewien osiagów możesz sprobowac zrobić pomiar jazdy do 100.
Teraz do momentu 2.5 ma 310Nm a 2.8 280Nm, z tym ze tdi ma to przy 4000 a benzynka przy 6000. Dlatego mozesz miec wrazenie ze tdi jest mocniejszy.
Dla porównania przejedz sie A6 2.5tdi.
Tyle teori, podjedz na VAG i zobacz czy nie masz bledow masz niestety gaz co moze powodowac jakieś bledy a co za tym idzie spadki mocy.
A tak od siebie powiem Ci ze tez myslalem ze mojaj jest slaba , ale sproboj ja potrzmac na czerwonym polu na pierwszych 3 biegach to sie zdziwisz.
Pozdro
Sa samochody i jest Audi
Opel Calibra teraz
E34 525tds Touring 09.09-12.09
A6 C4 R5 2.5 TDI 03.09-rozbite
A6 C5 V6 2.8 Quattro 07.08-01.09
Toyota Camry 3.0 V6
Opel Calibra teraz
E34 525tds Touring 09.09-12.09
A6 C4 R5 2.5 TDI 03.09-rozbite
A6 C5 V6 2.8 Quattro 07.08-01.09
Toyota Camry 3.0 V6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga