Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.8 V6 (193KM) LPG quattro] słaba moc

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gregorklinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Legnica

[C5 2.8 V6 (193KM) LPG quattro] słaba moc

Post autor: gregorklinski » 04 kwie 2009, 19:12

Witam, mam pytanie odnośnie mocy w 2.8 V6 193KM quattro. Ostatnio opinia mojego(bezstronicznego ;) kolegi dała mi do myślenia. Stwierdził po jezdzie moim autem i A4 2.5 TDI FWD że ta A4 w dieslu lepiej się zbiera i czuć większą moc niż w mojej, takie jest jego zdanie. Ja tez nie jestem zachwycony osiągami, powiem szczerze że przesiadają się z A4 2.6 V6 150 KM myślałem że różnica w mocy będzie ogromna a wcale tak nie jest. MAm pytanie czy tylko moja Audi jest taka "mocna" i jeśli tak to od czego mam zacząć sprawdzanie co jest nie tak , czy wszystkie 2.8 V6 po prostu takie mocne są i już.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 kwie 2009, 19:29

to normalne
diesle idą od dołu, wiadomo idzie o moment obrotowy
moim zdaniem, po zabawach z dieslami i Pb, zauważyłem, że Pb musi mieć conajmniej 50% więcej mocy, aby pogadać do diesla
mój bracki ma 3.0 tdi 204PS, ja mam 170, po jezdzie jego autem, stwierdziłbym, że jego ma jeszcze raz takiego jebca jak moja
co do Twojej przesiadki z A4 2.6, a teraz A6 2.8, to porównaj wagę obu ( jak się nie mylę, to 2.6 to już chwilę temu było w A4, a te autka ważą ok 1200kg)

Awatar użytkownika
gregorklinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: gregorklinski » 04 kwie 2009, 19:39

Myślisz że quattro też ma tu duże znaczenie?? Czyli coś za cos?? :mrgreen: A4 miałem FWD.

[ Dodano: 2009-04-04, 19:41 ]
Mam jeszcze do wymiany łącznik elastyczne przed katami , ponieważ jeden jest jużdziurawy. Czy to może mieć też znaczenie?? Od kiedy ją mam to nie byłem na VAG-u? Czy przydałoby się podjechać i ją podpiąć ? Co można tam ustawić?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 kwie 2009, 19:57

gregorklinski pisze:Myślisz że quattro też ma tu duże znaczenie?? Czyli coś za cos?? :mrgreen: A4 miałem FWD.
różne wersje słyszałem i czytałem na ten temat
nawet ktoś pisał, że do 30% zabiera, ale to już chyba przesada
trzeba by sprawdzić katalogach osiągi

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 kwie 2009, 10:18

rubio pisze:Mnie się wydaję, że to tylko fałszywe wrażenie po załączeniu turbiny :mrgreen:
nie to nie fałszywe wrażenie, tylko tak jest
turbina w dieslu załącza się od ok 1750obr i już idzie do końca konkretnie
w benzynie zaczyna gadać silnik od 4,5-5-6tyś, zależy od silnika
tak było jest i będzie, przerabiałem to na wielu przypadkach, prostym przykładem jest, że używasz biegu 4-5, a w musisz schodzić do 3, a czasami i do 2, i majtać tymi biegami (manual)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 kwie 2009, 12:39

rubio pisze:a co jest do 1750 obr??czarna dupa :mrgreen:
:shock:

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 08 kwie 2009, 08:46

Kolego gregorklinski, nie za bardzo moesz prownywac A4 z A6 i na dodatek jesli masz Quattro. Naped na 4 kola zabiera przyśpieszenia. Twoje auto jest cięższe z tego co pamietam moj AVANT mial 1690kg. Naped Quattro jest chyba o okolo 200kg cieższy.
Teraz tak wyrażnie w tabelach A6 2.5tdi 150KM jest o 1s lub 2s wolniejsze do setki niz 2.8 V6.
W danych technicznych w sprinice do 100 nawet 2.5tdi 180KM jest wolniejszy o 0.8s. Jeśli nie jesteś pewien osiagów możesz sprobowac zrobić pomiar jazdy do 100.
Teraz do momentu 2.5 ma 310Nm a 2.8 280Nm, z tym ze tdi ma to przy 4000 a benzynka przy 6000. Dlatego mozesz miec wrazenie ze tdi jest mocniejszy.
Dla porównania przejedz sie A6 2.5tdi.
Tyle teori, podjedz na VAG i zobacz czy nie masz bledow masz niestety gaz co moze powodowac jakieś bledy a co za tym idzie spadki mocy.
A tak od siebie powiem Ci ze tez myslalem ze mojaj jest slaba , ale sproboj ja potrzmac na czerwonym polu na pierwszych 3 biegach to sie zdziwisz.
Pozdro
Sa samochody i jest Audi
Opel Calibra teraz
E34 525tds Touring 09.09-12.09
A6 C4 R5 2.5 TDI 03.09-rozbite
A6 C5 V6 2.8 Quattro 07.08-01.09
Toyota Camry 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga