TIPTRONIK BŁĄD G182
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:10
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kołobrzeg
TIPTRONIK BŁĄD G182
Witam jak w temacie problem dotyczy skrzyni 5HP19 ECD Quattro, auto zaraz po ruszeniu wpada w tryb awaryjny, po podłączeniu do komputera wychodzi następujący błąd 17100 czujnik predkosci na wejściu skrzyni biegów (G182): nieprawidłowa informacja:P0716-Statyczny-brak wskazania na wyświetlaczu .
Drugi błąd 18147 TIPTRONIK do góry przełącznik(F189) zwarcie z masą P1739 tryb przerywany.
Proszę o interpretację błędów oraz podpowiedź jak naprawić auto pozdrawiam
Drugi błąd 18147 TIPTRONIK do góry przełącznik(F189) zwarcie z masą P1739 tryb przerywany.
Proszę o interpretację błędów oraz podpowiedź jak naprawić auto pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 08:47 przez bagi67, łącznie zmieniany 1 raz.
Skrzynia - błąd g182
witam!
Podnoszę temat błędu g182, skrzynia w trybie awaryjnym
pod diagnozie komputerem wyszło:
17100 - czujnik predkosci wejściowej skrzyni biegow (g182)
p0716 - 35 -10 niewiarygodny sygnał - sporadyczny
pytanie brzmi jak do tego podejść, jakie koszty naprawy, gdzie jest ten czujnik?
Trzeba rozbierać całą skrzynie?
Pozdrawiam
Kuba
Podnoszę temat błędu g182, skrzynia w trybie awaryjnym
pod diagnozie komputerem wyszło:
17100 - czujnik predkosci wejściowej skrzyni biegow (g182)
p0716 - 35 -10 niewiarygodny sygnał - sporadyczny
pytanie brzmi jak do tego podejść, jakie koszty naprawy, gdzie jest ten czujnik?
Trzeba rozbierać całą skrzynie?
Pozdrawiam
Kuba
Raz mialem sytuacje, ze wrzucilem wilgotne wycieraczki gumowe i po jakims czasie odkurzalem i poczulem ze jest wilgotnawo, wysuszylem i juz. To bylo okolo miesiac temu.
Wsiadlem dzis do swojej audi ( zostawilem ja w garazu na 4 dni) i... sucho ale tez...
Bledu nie ma, tzn nie wchodzi w tryb awaryjny (wczesniej jezdzil na 3) zrobilem okolo 15 km i nic...
Jedyne co zauwazylem to to, ze skrzynia szybciej zmienia biegi. Samochod mam od 5 miesiecy, jeszcze nie mial takiej dlugiej przerwy w jezdzie. Czy to mozliwe?
Pytanie dodatkowe jaki mam rodzaj skrzyni? Jaki olej? Moge sam zobaczyc czu go nie brakuje? Chyba musze go wymienic. Jak kupowalem to mi mowili ze byl wymieniany okolo 4 latavtemu, samochod zrobil w tym czasie okolo 60 tys km wiec chyba juz czas.
Wsiadlem dzis do swojej audi ( zostawilem ja w garazu na 4 dni) i... sucho ale tez...
Bledu nie ma, tzn nie wchodzi w tryb awaryjny (wczesniej jezdzil na 3) zrobilem okolo 15 km i nic...
Jedyne co zauwazylem to to, ze skrzynia szybciej zmienia biegi. Samochod mam od 5 miesiecy, jeszcze nie mial takiej dlugiej przerwy w jezdzie. Czy to mozliwe?
Pytanie dodatkowe jaki mam rodzaj skrzyni? Jaki olej? Moge sam zobaczyc czu go nie brakuje? Chyba musze go wymienic. Jak kupowalem to mi mowili ze byl wymieniany okolo 4 latavtemu, samochod zrobil w tym czasie okolo 60 tys km wiec chyba juz czas.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ręka nie wyczujesz czy jest wilgotno w miejscu gdzie znajduje się sterownik ponieważ pod wykładzina znajduje się gruba pianka. Skrzynię będziesz miał oznaczona na wlepce. Co do stanu możesz sprawdzić potrzebujesz VCDS aby sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni. Gdy osiągnie temperaturę około 40 stopni z korka wlewowego ma kapać olej delikatnie. Na odpalonym silniku. Olej powinieneś zalany najlepiej ZF lifeguard Fluid 5 jest to oryginalny olej producenta.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
no i stało się...
jeździłem samochodem przez kilka dni i wszystko było ok.
do czasu kiedy samochód znów był w użyciu długi czas (jak za pierwszym razem kiedy wyskoczył błąd) czyli był dobrze rozgrzany. Błąd powrócił i już po wyłączeniu zapłonu się nie kasuje.
Olej w skrzyni wymieniłem.
Czyli czas na komputer pod siedzeniem.
Plan jest taki, wymontowałem komputer z samochodu kontakt sprayem psiknąłem wtyczkę i kompa.
Teraz w domu się suszy, bez suszarki, leży sobie na szafce.
Rozumiem, że jeśli to nie pomoże to wymiana czujnika mnie czeka?
Pytanie:
- jaki koszt czujnika?
- jaki koszt robocizny?
- kto na dolnym śląsku takie rzeczy robi?
jeździłem samochodem przez kilka dni i wszystko było ok.
do czasu kiedy samochód znów był w użyciu długi czas (jak za pierwszym razem kiedy wyskoczył błąd) czyli był dobrze rozgrzany. Błąd powrócił i już po wyłączeniu zapłonu się nie kasuje.
Olej w skrzyni wymieniłem.
Czyli czas na komputer pod siedzeniem.
Plan jest taki, wymontowałem komputer z samochodu kontakt sprayem psiknąłem wtyczkę i kompa.
Teraz w domu się suszy, bez suszarki, leży sobie na szafce.
Rozumiem, że jeśli to nie pomoże to wymiana czujnika mnie czeka?
Pytanie:
- jaki koszt czujnika?
- jaki koszt robocizny?
- kto na dolnym śląsku takie rzeczy robi?
czujnik wymieniony. Wczoraj odebrałem samochód od mechanika.
Dzisiaj podczas jazdy...
powtorka z rozrywki, czyli: zaczynaja falowac obroty, skrzynia miesza biegami, po 5km wlaczyl sie tryb awaryjny
po wylaczeniu zapłonu blad sie kasuje na wyswietlaczu.
mechanik podlacza kompa: brak błędów
podczas badania sprawdzamy ladowanie ktore wynosi 12,4V - 12,8V pod obciazeniem, i ok 13, 1 bez obciazenia.
Wiem ze czeka mnie wymiana alternatora, ale pytanie brzmi czy to moze miec wplyw na skrzynie?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-01-30, 10:37 ]
pojechalem wymienic alternator ale mechanicy mowia ze on jest sprawny, wiec co teraz robic?
czemu znow wyskoczyl tryb awaryjny skoro czujnik zostal wymieniony?
Dzisiaj podczas jazdy...
powtorka z rozrywki, czyli: zaczynaja falowac obroty, skrzynia miesza biegami, po 5km wlaczyl sie tryb awaryjny
po wylaczeniu zapłonu blad sie kasuje na wyswietlaczu.
mechanik podlacza kompa: brak błędów
podczas badania sprawdzamy ladowanie ktore wynosi 12,4V - 12,8V pod obciazeniem, i ok 13, 1 bez obciazenia.
Wiem ze czeka mnie wymiana alternatora, ale pytanie brzmi czy to moze miec wplyw na skrzynie?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-01-30, 10:37 ]
pojechalem wymienic alternator ale mechanicy mowia ze on jest sprawny, wiec co teraz robic?
czemu znow wyskoczyl tryb awaryjny skoro czujnik zostal wymieniony?
12,8V to nie ładowanie tylko potrzymanie trupa, tak samo 13,1V
Miałem podobnie też niby alter ok itp. blablabla. Pojechałem do specjalistów od alternatorów i jakoś nagle w czarodziejski sposób ładowanie jest na poziomie 13,9-14V za luzie i 13,3V jak włączę wszystko co się da.
Miałem uwalone diody w mostku prostowniczym i niby ładowanie było ale tak naprawdę to kupa była.
Miałem podobnie też niby alter ok itp. blablabla. Pojechałem do specjalistów od alternatorów i jakoś nagle w czarodziejski sposób ładowanie jest na poziomie 13,9-14V za luzie i 13,3V jak włączę wszystko co się da.
Miałem uwalone diody w mostku prostowniczym i niby ładowanie było ale tak naprawdę to kupa była.
Dzisiaj odebralem samochod od elektromechanika, ladowanie 14,3V
W miescie bylo ok, ale chyba dlatego ze byl zimny. Wyjechalem za miasto nagrzal sie i... tryb awaryjny. Objawy przed przejsciem w trym awaryjny sa takie, zaczynaja falowac obroty.
Blad podejrzewam ten sam... g182
Jakies rady?
Ma ktos namiary do chlopakow z Pienska?
[ Dodano: 2018-02-21, 13:22 ]
sprawdziłem błąd ten sam g 182
czy możliwe że komputer skrzyni ma awarie? (sterownik?)
[ Dodano: 2018-02-22, 13:09 ]
Dzisiaj podmieniłem sterownik (komputer skrzyni) , nadal tryb awaryjny...
Zwarcie na instalacji? Zdarzały się komuś takie rzeczy?
[ Dodano: 2018-03-22, 22:39 ]
Drodzy forumowicze, dziś kończy się moja cierpliwość.
Instalacja sprawdzona, czujniki wymienione i to dwa razy...
Dalej to samo jakiś pomysł?
[ Dodano: 2019-01-11, 08:55 ]
Minelo troche czasu, ale moze komus sie przyda. Przyczyna awarii byla wiazka, czyli kable. Pod wycieraczka kierowcy mialem basen i tam przechodzily dwa przewody odpowiadajace za ten blad. Byly zalane plynem od spryskiwacza. Problem rozwiazany.
W miescie bylo ok, ale chyba dlatego ze byl zimny. Wyjechalem za miasto nagrzal sie i... tryb awaryjny. Objawy przed przejsciem w trym awaryjny sa takie, zaczynaja falowac obroty.
Blad podejrzewam ten sam... g182
Jakies rady?
Ma ktos namiary do chlopakow z Pienska?
[ Dodano: 2018-02-21, 13:22 ]
sprawdziłem błąd ten sam g 182
czy możliwe że komputer skrzyni ma awarie? (sterownik?)
[ Dodano: 2018-02-22, 13:09 ]
Dzisiaj podmieniłem sterownik (komputer skrzyni) , nadal tryb awaryjny...
Zwarcie na instalacji? Zdarzały się komuś takie rzeczy?
[ Dodano: 2018-03-22, 22:39 ]
Drodzy forumowicze, dziś kończy się moja cierpliwość.
Instalacja sprawdzona, czujniki wymienione i to dwa razy...
Dalej to samo jakiś pomysł?
[ Dodano: 2019-01-11, 08:55 ]
Minelo troche czasu, ale moze komus sie przyda. Przyczyna awarii byla wiazka, czyli kable. Pod wycieraczka kierowcy mialem basen i tam przechodzily dwa przewody odpowiadajace za ten blad. Byly zalane plynem od spryskiwacza. Problem rozwiazany.