Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

po nocy nie chce odpalić

Silniki wysokoprężne
gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

po nocy nie chce odpalić

Post autor: gagi3 » 08 lut 2018, 08:43

Witam.
Na pewno było już wiele razy ale jakoś niemoge dopasować zadnego postu do swojego problemu.

mam a6 2005 3.0 tdi BMK już ponad miesiąc i ciągle borykam się z kolejnymi problemami.
na początku ciężko odpalał i błędy wskazały na uszkodzony sterownik od świec oraz uszkodzona świece. problem usunięty i już było nieźle,
po jakimś czasie okazało się że jeszcze akumulator jest słaby, dodatkowo błędy wskazują na brak komunikacji z alternatorem ( stawiam na regulator napięcia chociaż ładowanie 14,2V)
teraz Audik nie chce odpalać po nocnym postoju. trzeba go kręcić ze 20 minut żeby załapał.
Diagnoza u mechanika po podpięciu komputera to czujnik temperatury (o dziwo na zegarach wskazuje normalnie)
czy to jest ten czujnik z tyłu silnika na dwa piny czy jeszcze jakieś są inne poza tym przed chłodnicą??
dziś ogarnę wymianę tego czujnika z tyłu silnika ale czy to możliwe żeby takie jaja powodował?

Po telefonie do servisu jestem w strachu bo tam twierdzą że na 100% to wtryski.

HELP!!

[ Dodano: 2018-02-08, 08:43 ]
dodam ze już po 1 odpaleniu nawet na 1 minute, odpala od strzała bez żadnych problemów
nie dymi, nie kopci,
nie wiem czy wyciągać wtryski do testu.
Przewaga dzięki technologi

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 08 lut 2018, 08:58

Znajomy miał podobnie z silnikiem AFN w A4 B5, kiedy miał nieszczelność w układzie wtryskowym. Gdy auto stało nie odpalane przez kilka dni - (podobno) układ wtryskowy się zapowietrzał i później długo musiał kręcić, zanim pompa paliwem przepychała powietrze... przez wtryski? (podobno pomagało poluzowanie przewodów przy wtryskach w czasie kręcenia - wtedy szybciej odpalał) Jak już raz zapalił - to odpalał "od dotknięcia". Doszło do tego, że raz dziennie, (najczęściej na wieczór) odpalał auto na minutę, żeby następnego dnia nie było problemów. W końcu jakiś mechanik mu ogarnął.

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 08 lut 2018, 09:49

nieszczelność też mi przeszła przez myśl bo na uszczelce jednego wtrysku lekki wyciek jest ale taki delikatny i mechanik powiedział że niemożliwe żeby w 8 - 10 godz aż tak zapowietrzał układ.
Wymienię dziś ten czujnik z tyłu silnika, koszt niewielki a przynajmniej jeden błąd się usunie i zobaczę.
Przewaga dzięki technologi

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 10 lut 2018, 23:49

A przepustnica? Gdzieś czytałem, ze potrafi się zamknąć i nie puszcza powietrza do silnika.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 11 lut 2018, 01:23

gagi3, z tym czujnikiem temperatury może być trafna diagnoza. Miałem podobny problem z A4 gdzie również nie chciała odpalać a na świece żarowe nie szedł prąd. Przekaźnik był OK ale po przekręceniu stacyjki nie zwierał - nie reagował. Okazało się, że prąd po stacyjce do niego dochodził ale masa była już załączana z ECU i to jej brakowało aby uruchomić przekaźnik a dalej świece. Powodem był właśnie uszkodzony czujnik temperatury, który przy zimnym silniku podawał do komputera informację iż ma 60 stopni C. Komputer widząc taką temp. nie puszczał masy do uruchomienia świec. Czujnik był czterobiegunowy i drugą informację poszczał na wskaźniki i tam było wszystko OK.
Sprawdź kompem jaką masz temperaturę silnika na zimnym w bloku silnika (01) a jaką w bloku wskaźników (17). Powinny być bardzo zbliżone. Nie jestem pewien czy przy tym silniku nie ma dwóch czujników, to sobie sprawdź.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 12 lut 2018, 07:48

no tak ale...
czujnik który pokazywał +72 stopnie już wymieniony. w tym silniku są osobno dwa czujniki, jeden przy chłodnicy pokazujący temperaturę na liczniku i drugi za silnikiem sygnalizujący do ECU.

mimo to dalej nie odpalał.
okazało się że wszystkie 6 świec spalonych (martwych) które wymieniłem ale dalej zero napięcia.
Sprawdziliśmy przekaźnik który wymieniałem 2 tygodnie temu i moim oczom ukazał się niezbyt piękny widok zamarzniętego lodu w puszcze ECU. Z jakiegoś powodu woda się tam dostała i zalała wszystko. Przekaźnik oczywiście padnięty ponownie. Mechanik stwierdził ze zwarło i przegrzało świece. teraz szukam czujnika świec na podmianę i stwierdzenie jego teorii.

zdjęcie zamarzniętego przekaźnika do wglądu

[ Dodano: 2018-02-12, 07:48 ]
tak przy okazji od czego jest ten drugi przekaźnik obok przekaźnika od świec? po otwarciu okazało się że jest strasznie zardzewiały,
Mechanik wymienił go na jakiś z pudełeczka i nie wiem czy i od czego działa?
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Przewaga dzięki technologi

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 12 lut 2018, 11:02

Wow... kolego, dzięki za informację!
Takiego numeru jeszcze nie widziałem... :shock:
Co do drugiego przekaźnika - nie pomogę, ale sa tu tacy, którzy maja schematy i powiedzą.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 12:02

Drugi przekaźnik jest odpowiedzialny za pompę wstępnego tłoczenia, czyli tę w baku :).

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 12 lut 2018, 13:58

mat1324 pisze:Drugi przekaźnik jest odpowiedzialny za pompę wstępnego tłoczenia, czyli tę w baku :).
Czyli na chłopski rozum jak ten nie działał to tez mogły być problemy z odpalaniem?
Przewaga dzięki technologi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 15:12

Bardzo możliwe :).

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 19 lut 2018, 07:57

temat można zamknąć.

z powody dostania się wody do skrzynki ECU, przekaźnik świec żarowych zrobił spięcie i spalił wszystkie świece a potem sam siebie.

wymienione i działa.
Przewaga dzięki technologi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja