Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] problem z doladowaniem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
FreddyKa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2018, 10:33
Lokalizacja: elbląg

[ AWX 1.9 131 KM] problem z doladowaniem

Post autor: FreddyKa » 10 lut 2018, 10:57

Witam. Mialem problem z turbina, lapala notlauf wiec Zdecydowalem sie na czyszczenie turbiny. Mialem troche problemy z demontazem ale jakos dalem rade. Fakt faktem lopatki byly pokryte strasznym nagarem

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5170aff1ed6e5d71

a wirnik wygladal tak:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/48f21778b6f7cce9

po wymoczeniu cala noc w ropie efekt zaskakujący :

https://www.fotosik.pl/zdjecie/9dc21db518a71c99

Z tym że miałem problem z odkreceniem mechanizmu VNT poniewaz trzyma sie on na 3 śruby torks 2 poszly a 3 zaczela sie slizgac wiec nie chcialem ryzykowac ze pozniej tego nie złoze i poprostu tego nie demontowalem...
Po złożeniu turbiny i zamontowaniu jej do auta bylem w szoku... Turbina naprawde zupelnie inaczej reagowala na pedał gazu... Aczkolwiek powiem tak.. Przed czyszczeniem auto zbieralo sie tez calkiem dobrze z tym ze turbina zalaczala sie o wiele szybciej aczkolwiek nie miala takiego ,,buta''. Po czyszczeniu turbina nie uruchamiala sie tak szybko jak wczesniej tylko dopiero przy wyzszych obrotach ale za to naprawde z kopnieciem az ,,wciskalo w fotel''. No i przede wszystkim nie łapało notlauf.. Dodam jeszcze ze wydawalo mi sie jakby troche bardziej gwizdze po tym czyszczeniu.
Jezdzielm tak okolo 2 tygodni az do wczoraj.. Przy wyprzedzaniu nagle turbina sie wylaczyla i zaczelo syczec.. stanelem od razu i szukalem przyczyny lecz jej nie znalazlem.. po ponownym odpaleniu juz turbina wogole nie dzialala a syczenie ustapilo... Podlaczylem pod Vaga i wywala błąd:
*17964 - Kontrola ciśnienia ładowania: Ujemne odchylenie
P1556 - 35-10 - - - Przerywany
Posprawdzalem wezyki cisnieniowe- wszystkie cale
Zawor N75 i ten drugi dmuchalem w nie i powietrze przechodzi.. Nie wiem juz gdzie szukac dalej
Co mnie troche zaniepokoilo gdy spojrzalem na turbine to zobaczylem ze jest troche jakby osmolona czarnym nalotem.. a wczesniej taka nie byla..
https://images81.fotosik.pl/985/c084c43483f203c3med.jpg
https://images81.fotosik.pl/985/5b7360ad346dd0d9med.jpg

Po 2 dniach takiego jezdzenia wywalilo mi na VAGU liste bledow :
https://images84.fotosik.pl/987/1af9db306ec68ae9med.jpg

A tu logi statyczne bloku nr 11 zrobione nie usuwajac bledów (moze to nie potrzebne ale na wszelki wypadek zrobilem)
https://images84.fotosik.pl/987/b19d01614923ab13med.jpg
https://images83.fotosik.pl/987/381d26430979444bmed.jpg

Tu Logi bloku 011 juz po usunieciu bledow
https://images83.fotosik.pl/987/8c77f1fa217560a1med.jpg
https://images83.fotosik.pl/987/c8b54a51adc2e85cmed.jpg

Zrobilem jeszcze Logi bloku 004
https://images84.fotosik.pl/988/ae3fbca26a4b1cafmed.jpg

I jeszcze Logi grupy 000 nie wiem czy w czyms to pomoze
https://images84.fotosik.pl/988/884b0ded8cd94505med.jpg

Wezyki wszystkie wymienione, podlaczenie na nowo wedlug schematu
https://images81.fotosik.pl/990/6385b9ad6edb1fe5med.png
I dalej zadnych zmian...
Prosze o pomoc, jazda autem jest koszmarem bez sprawnej turbiny :( Z gory dziekuje

P.S Nie wiem czy cos widac na tych zdjeciach wiec wrzucam nizej link do pobrania skompresowanych plikow z logami
https://megawrzuta.pl/download/af4cda84 ... fc247.html

Tak przy okazji powie mi ktos od czego jest ta kostka? Pytam bo jak demontowalem turbine to lekko zachaczylem o nia, wydaje mi sie ze sie nie uszkodzila ale wolalbym wiedziec od czego ona jest

https://images83.fotosik.pl/984/0a12fa7986278c44med.jpg
Ostatnio zmieniony 10 lut 2018, 11:08 przez FreddyKa, łącznie zmieniany 1 raz.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 10 lut 2018, 15:54

Jeżeli nie czyściłeś kierownic turbo, to szkoda było Twojej roboty. Trzeba było pobijać w tę śrubę torksem i za wszelką cenę ją wykręcić a później najwyżej poszukać podobnej śrubki, tak też ja zrobiłem, bo jednego torksa złamałem na tej śrubie. Dopiero właśnie kierownice potrafią się klinować. Tu moja fotka:
Obrazek
Z logów wygląda, że turbina w ogóle Ci nie ładuje. Obawiam się tego, że nie do końca zbiłeś razem turbinę i Ci poszcza powietrze, bo widać jej osmolenie. Najlepiej szczotką stalową na wiertarce dokładnie wyczyścić miejsca styku przy skręcaniu turbiny. Musi się to swobodnie składać.
Nie piszesz nic czy cięgno pod gruszką pracuje i w jakim zakresie. Powinno ok. 1-1,5 cm. Z momentem odpalenia silnika gruszka powinna je maksymalnie podciągnąć aby było maksymalne doładowanie. Z momentem przeładowywania przy wysokich obrotach powinno odpuścić, tak jak przy gaszeniu silnika. Jeżeli się nie rusza, to albo zapiekły się kierownice w jednej pozycji albo brak podciśnienia.
Możesz wziąć dużą strzykawkę z wężykiem i nałożyć na króciec gruszki i spróbować, czy wzruszysz tak dźwignię od przestawiania kierownic.
Sprawdź najlepiej wakumetrem czy masz podciśnienie na wężyku wchodzącym w gruszkę a przy okazji czy jest podciśnienie na EGR. Możesz zrobić logi BS grupy 03 (różnica przepływów ok 170/450 mg/H). Może być też tak, że membrana przepuszcza i nie trzyma wtedy podciśnienia.
Ściągnij jeszcze tylko gumowy wąż z dolotu do turbiny i palcami sprawdź czy oś turbiny porusza się swobodnie i jakie ma luzy.
To na początek.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

FreddyKa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2018, 10:33
Lokalizacja: elbląg

Post autor: FreddyKa » 11 lut 2018, 15:44

Obawiam się tego, że nie do końca zbiłeś razem turbinę i Ci poszcza powietrze, bo widać jej osmolenie.

I chyba niestety albo stety kolego trafiles w sedno sprawy! Tak mnie to zastanawialo skad ten nalot czarny ;/

Jesli chodzi o gruszke turbiny prosze tutaj film na ktorym nagralem ruchy sztangi po wcisnieciu Bassic settings grupy 011


Sprawdzalem jeszcze czy gruszka turbo oraz egr trzyma cisnienie zassysajac strzykawka. Jedno i drugie trzyma cisnienie caly czas, nie puszcza. Krociec od pompy vacum zakleilem i zasilikonowalem oraz wymienilem oryginalny przewod do servo na elastyczny zeby nie przenosil drgan na krociec...

Wychodzi na to ze najprawdopodobniej turbina jest zle zbita... Dodam ze po odpaleniu czuc smrod jakby spalenizny czy cos w tym rodzaju z okolic turbiny.

A czy myslisz ze konektory pompowtryskow moga miec tu znaczenie? Bo na innym forum doradzili mi abym podoginal konektory bo moze tam nie styka..


Dziekuje Ci za checi i zainteresowanie.
Tyllo Audi!!

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 11 lut 2018, 19:09

Ruch sztangi jest praktycznie żaden. Niestety, nie są wyczyszczone kierownice :( i one mogą też blokować ruch.
Co do konektorów, miałbyś co najmniej sporadyczne błędy na pompowtryskach - usterka elektryczna w obwodzie prądowym, nieregularne zapłony. Widziałbyś nieprawidłowości w silniku na kanałach 13, 18 i 23.
Ale jak składałeś turbinę, to czułeś przecież jak porusza się pierścień z zabierakami a po złożeniu jak chodzi dźwignienka łącząca się z sztangą. Jeżeli nie ma tam pełnego, lekkiego ruchu, należy ponownie rozebrać. Nie może się tam nic klinować. Przed założeniem jeszcze pierścienia zabierającego, mając dźwigienki na wierzchu, poruszasz nimi i każdą jedną sprawdzasz czy się gdzieś nie przycina. Jeżeli tak, odkręcasz te nieszczęsne trzy torksy i czyścisz, szlifujesz, do skutku.
Obrazek
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

FreddyKa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2018, 10:33
Lokalizacja: elbląg

Post autor: FreddyKa » 12 lut 2018, 07:12

Usprawiedliwie sie troche.. pierwszy raz to robilem.. robilem to w weekend balem sie ze nie zloze tego na poniedzialek a musze miec auto do dojezdzania do pracy bo mam 20 km ... chyba wycodzi na to ze czeka mnie znow ten sam koszmar :(

[ Dodano: 2018-02-12, 07:12 ]
A powiedz mi moge wsadzic turbo od motoru 2.5?
Tyllo Audi!!

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 12 lut 2018, 09:42

FreddyKa pisze:A powiedz mi moge wsadzic turbo od motoru 2.5?
Nie wiem. Nie wyciągałem turbo od 2.5 i nie wiem czym się różni.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

FreddyKa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2018, 10:33
Lokalizacja: elbląg

Post autor: FreddyKa » 12 lut 2018, 09:57

https://www.olx.pl/oferta/turbosprezark ... ozR0e.html

Bo znalazlem taka i nie widze zeby czyms sie roznila oprocz krocca gruszki turbiny bo tu jest z boku a moja ma od gory.

Bardziej chodzilo mi o to czy turbo od 2.5 nie potrzebuje jakiegos innego cisnienia do gruszki itp
Tyllo Audi!!

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 12 lut 2018, 09:59

Podciśnienie masz wszędzie podobne.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

FreddyKa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2018, 10:33
Lokalizacja: elbląg

Post autor: FreddyKa » 16 lut 2018, 23:46

Dziekuje Ci slicznie za pomoc!! Musze wszystko przemyslec i podjac decyzje co robic.. dam znac jak pozbede sie problemu. Jeszcze raz dzieki kolego!!

[ Dodano: 2018-02-16, 23:46 ]
Panowie tak na szybko...
Tak wyglada moj wirnik

https://images84.fotosik.pl/995/3ddf406aab1bc99dmed.jpg

Lopatki sa pozadzierane? Czy ta turbina bedzie sprawna?
Tyllo Audi!!

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 17 lut 2018, 07:00

Brakuje ok centrymetr wirnika a poduszczalne luzy od obudowy to raczej poniżej milimetra więc raczej nie.
leon11 pisze:Obawiam się tego, że nie do końca zbiłeś razem turbinę
..skrzywiło muszlę i wyfrezowało wirnik..

FreddyKa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2018, 10:33
Lokalizacja: elbląg

Post autor: FreddyKa » 17 lut 2018, 19:55

Ja pie..oll*** spale ten samochod zaraz

[ Dodano: 2018-02-17, 14:50 ]
A skad ta podkladka pod wirnikiem? Jest luzna... powinna taka byc?

[ Dodano: 2018-02-17, 19:55 ]
Pewnie bylo tak jak mowisz...

Znalazlem na OLX cos takiego

https://www.olx.pl/oferta/130-awx-turbo ... qbN2T.html



Na jakiej zasadzie to dziala? Ja daje swoje turbo doplacam 350zl a oni daja mi swoje zregenerowane? Czy moze sie myle i jest jakis haczyk? Bo zdziwila mnie tak niska cena..
Ostatnio zmieniony 17 lut 2018, 16:35 przez FreddyKa, łącznie zmieniany 1 raz.
Tyllo Audi!!

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 18 lut 2018, 08:57

Jak zwykle cena do ustalenia. U Ciebie w Elblągu nie regenerują turbosprężarek?

FreddyKa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2018, 10:33
Lokalizacja: elbląg

Post autor: FreddyKa » 18 lut 2018, 09:53

Pewnie regeneruja...
Tyllo Audi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja