stingear pisze:Cały bak zalany pod korek poszedł mi na około 310-320km
Cały czas się nie rozumiemy
Czy zmierzyłeś ile paliwa Ci weszło ponownie tankując pod korek przejeżdżając ściśle określoną ilość kilometrów? Przecież to dokładnie można wyliczyć. Nie sugeruj się tym co pokazuje wskaźnik paliwa, bo może oszukiwać. Zatankuj pod korek i wyzeruj podlicznik. Przejedź kilkaset kilometrów i znów zatankuj pod korek (do odbicia tak jak poprzednio). Zatankowane litry pomnóż przez 100 i podziel przez ilość tych przejechanych kilometrów wynikającą z podlicznika. Innej dokładnej metody nie ma. Sprawdzić jeszcze możesz czy licznik prawidłowo Ci pokazuje odległość np. porównując z innym pojazdem, na słupkach hektometrycznych.
Co do kół, to nie tylko średnica obręczy się liczy, ale też profil i szerokość opony.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Dzięki za konkretne porady, jak tylko ogarnę uszczelkę pod klawiaturą, wezmę się za pomiary.
[ Dodano: 2018-02-05, 09:19 ]
Już wiem, że uszczelka jest ok, a olej wali z pod zaślepki rozrządu. Zamówiłem zaślepkę i silikon. Powinny przyjść w środę. Auto będę musiał tanknąć na full, ale to później, bo narazie inne wydatki, do 10go musi mu starczyć, a dużo nie jeżdżą ze względu na ten wyciek.
[ Dodano: 2018-02-05, 09:42 ]
A tak przy okazji, bo nie będę zakładał nowego tematu: jaką benzynę najlepiej polecacie? Obecnie jeżdżę na Araloskim Super 95. Wiem że tankowanie Super Plus 98 to dmuchanie na zimne, nic nie da poza większym rachunkiem. A jak ma się tu sprawa E10? Wiem, że jest to zależne od wtrysków. Wyczytałem, że większość modeli Audi nadaje się na E10, pod warunkiem, że wtryski są mechaniczne. Jaka jest Wasza opinia/wiedza w tej kwestii?
Nie mam LPG w aucie i raczej nie przewiduje. Jak ogarnę spalanie i będzie na normalnym poziomie, to nie żaden problem. Co do E10 to już zdążyłem się dowiedzieć od zaufanej osoby na ten temat i wiem że jest ble - paliwo gorszej jakości i przede wszystkim bardziej suche. Pozostanę więc przy 95ce. Pytanie było bardziej aby się dowiedzieć.
[ Dodano: 2018-02-07, 17:08 ]
Zatankowałem dziś 36L (lekko ponad pół baku), bo mi rezerwa się zaświeciła, a trochę jeżdżenia mam, więc przy okazji sprawdzę, na ile mi starczy ta ilość paliwa. To będę w stanie wstępnie ocenić spalanie. Później, jak zaleję do pełna zrobię kolejny pomiar.
[ Dodano: 2018-02-08, 19:03 ]
Podpiąłem dziś pod VCDS'a i robiłem skan błędów i pomiary silnika i spalania.
Wg VCDS Lite aktualny poziom benzyny to 28l
Jeżeli w baku było by 0 i zatankowałem 36l to na 60km spaliło mi 8l, czyli spalanie na poziomie 13l/10
ale podliczając rezerwę ok. 7l (przy zapaleniu rezerwy wyświetla średnie spalanie 10l/100km i zasięg 70km)
W takim wypadku siorbło mi jakieś 15l, a to daje ok. 25l/100km - jest to wartość zbliżona do tego, ile mi wziął po pierwszym tankowaniu do pełna, ale to tylko moja spekulacja.
Samego pomiaru spalania w l/h nie byłem w stanie zrobić, ponieważ VCDS nic mi nie wyświetlałw bloku 015:
Zrobiłem sobie skan błędów w VCDS i wyszły mi następujące błędy:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 4B0 907 552 F
Component: 2.4L V6/5V MOTR AT D03
Coding: 05152
Shop #: WSC 02325
VCID: 28237BA3DBEB
3 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.LBL
Controller: 4B0 927 156 BB
Component: AG5 01V 2.4l5V RdW D14
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 68A33BA31B6B
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F
27-00 - Implausible Signal
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.LBL
Controller: 4B0 820 043 L
Component: A6-Klimavollautomat D64
Coding: 00060
Shop #: WSC 02335
VCID: 23396C8FA2CD
2 Faults Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.LBL
Controller: 4B0 962 258 A
Component: Zentralverriegelung D16
Coding: 04672
Shop #: WSC 50750
VCID: 2721789FD6F5
2 Faults Found:
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01482 - Motors for Central Locking
29-00 - Short to Ground
-------------------------------------------------------------------------------
Z tego co udało mi się zrozumieć, to odnośnie Engine:
1 i 2 błąd dotyczą sond Lambda - przypuszczam, że albo nie łączą, albo są walnięte
Tu filmik z pomiaru - wartości wg mnie są bardzo niewłaściwe, bo nie powinny mieć zakresu od +6 do -15% Pomiar sond Lambda
Co do kodu 3go, to nie zauważyłem problemu z immo, działa mi prawidłowo. Dokodowywałem nowy kluczyk i przed zakodowaniem go nie dało się odpalić silnika. Ponownie zakodowałem 2 klucze i przyjęło oba. Wprawdzie po zakodowaniu VCDS wywalał jakiś błąd - brak odpowiedzi, ale to akurat nieistotne.
Błąd odnośnie świateł stop jest mi znany, muszę znaleźć gdzie jest przerwany przewód.
Błędy z klimy nie wiem na jakiej podstawie, gdyż wygląda jak by wszystko działało prawidłowo - odnośnie ogrzewania, chłodzenia nie miałem jeszcze jak sprawdzić - za zimno. Wszystkie tunele otwierają się i zamykają prawidłowo. Teraz to mało istotne.
Błąd z zamka centralnego dotyczy pewnie zamka w tylnych lewych drzwiach, z którym mam problem, bo nie działa wraz z centralnym.
Najbardziej martwią mnie jednak te sondy Lambda. Wiem że ich wadliwe działanie ma wpływ na konsumpcję paliwa, więc bardzo prawdopodobne jest to, że to przez nie jest tak łapczywy.