Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

błąd czujnika położenia zawieszenia - 02646, diagnoza/pomoc?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

błąd czujnika położenia zawieszenia - 02646, diagnoza/pomoc?

Post autor: fireflu » 29 mar 2017, 00:02

W niedziele wieczorem pod koniec trasy (ok 800km) stojąc na światłach, moje auto wydało dźwięk pęknięcia/stłuczenia czegoś, a następnie syk upuszczanego powietrza..... Następnie przód sie opuścił i zapaliła się zielona lampka schodzenia do trybu dynamicznego a następnie obok niej żółta. To raczej nie wprowadziło mnie w dobry nastrój - problem z pneumatyką.....

Wczoraj odczytałem błędy i sterownik 34 pokazał błąd 02646 (jak w temacie). Błąd niby mogę skasować, ale zaraz po skasowaniu załącza się kompresor - probuje podnieść przód do góry, trochę pracuje a później się wyłącza - i wraca błąd.
Podrążyłem trochę temat i popatrzyłem w bloki pomiarowe rano (bez jeżdżenia danego dnia) ale po jednym cyklu pompowania.
grupa 3:
1. 7.4 bara
2. 1.3 bara
3. 5.05V
4.

grupa 4:
1. -49 mm
2. -43 mm
3. -28 mm
4. -19 mm

grupa 6:
1. 83. st C
2. 32 st C
3. No
4. Relay OFF

grupa 8:
1. OFF
2. OFF
3. OFF
4. OFF

Grupa 12:
1. 2.58 V
2. 2.5 V
3. 2.5V
4. 5 V

próbowałem też skasować błąd kilka razy pod rząd - co skutkowało włączeniem kompresora na jakiś czas (do czasu pojawienia się kolejnego błędu).
W czasie pracy sprężarki udało mi się zaobserwować iż:
Grupa 003:
1. 7.5 bar
2. 7.4 bar
3. 5.05 V
4.

Grupa 008:
1. ON
2. ON
3. OFF
4. OFF


temperatura w grupie 6 (poz1) wzrosła do ponad 110 deg C - więc przestałem dalszych kasowań.

Tutaj przyznam się szczerze potrzebuje rady - co się popsuło? czy coś można wywnioskować z powyższych obserwacji?
Przyznam iż do domu mam 800 km i obawiam sie trochę dysporporcji w kosztach naprawy pomiędzy miejscem gdzie sie znajduję (Hamburg) a Polską. Czy mogę z takim zawieszeniem wrócić do domu i załatwić sprawę w ojczyźnie czy raczej szukać kogoś lokalnie ? (może jakieś propozycje? :)
Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Dahsheg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2016, 17:25
Imię: Dahsheg
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Gliwice

Post autor: Dahsheg » 31 sty 2018, 09:08

Czy udało Ci się rozwiązać problem?
Dzisiaj po odpaleniu przywitała mnie żółta kontrolka zawieszenia, na poprawę humoru. Oczywiście opcje w MMI wyszarzone.
Błąd:
02646 - Plausibility of level control system
Implausible signal
Status: static
Priority 2
Frequency counter 1
Driving cycle 204
Measurement 4.1 deg v.OT

Po skasowaniu błędu kontrolka zgasła, ale zaświeciła się zielona kontrolka poziomu. Auto wydawało się stać normalnie, na pewno nie opadło znacząco. Wydaje mi się że było trochę twardsze niż zwykle, ale nie jestem pewien.
Byłem w trybie comfort, więc przełączyłem na lift. Zapaliła się strzałka w górę, ale auto podnosiło się wyjątkowo długo. Po chwili zielona kontrolka zgasła, później strzałka w górę. Wróciłem na comfort, samochód normalnie się opuścił i dojechałem do pracy (ok 20km) normalnie.
Nie sprawdzałem nic w blokach pomiarowych.
Gdzie szukać przyczyny? Czujniki wysokości? Tylko który?

glaner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 14 sty 2018, 11:20
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: glaner » 05 lut 2018, 14:38

Witam

Też mam podobny problem z zawieszeniem, zapala się żółta oraz zielona lampka, prawy tył jest mocno odpadniemy, chciałbym go podnieść i sprawdzić co tam się dzieje, mam tylko pytanie, jak mogę aktywować tryb podnośnikowy?

Awatar użytkownika
Dahsheg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2016, 17:25
Imię: Dahsheg
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Gliwice

Post autor: Dahsheg » 16 lut 2018, 12:44

Tryb podnośnikowy w MMI. Jeśli jest niedostępny, to znaczy że zawieszenie i tak nie działa ze względu na błąd.

Ja rozwiązałem swój problem (z pomocą ogarniętego diagnosty), także pozostawiam to dla potomnych.
Może od początku:

Objawy:
  • Błąd 02646 - Plausibility of level control system
    Żółta kontrolka zawieszenia
    Czasami jednocześnie zielona kontrolka zawieszenia
    Zawieszenie nieaktywne (wszystkie opcje szar)
    Bardzo częste załączanie się kompresora
    System próbował ciągle dobić jedno koło (u mnie lewy tył)
    Wspomniane koło posiadało zaniżony odczyt wysokości (ok -15mm względem reszty)
    Samochód stał w miarę równo (na pewnie nie 15mm niżej na jedym kole)
    Samochód nie opadał nawet po kilkudniowym postoju
Warunki wstępne:
Jakiś czas temu wyładował mi się akumulator. Dokładnie to był niedoładowany. Samochód przeszedł w ekstremalny tryb oszczędzania energii (nawet zegary się nie włączyły) i z wielkim trudem odpalił. Mniej więcej po dwóch tygodniach wystąpił problem z zawieszeniem.

PRZYCZYNA:
Zanik zasilania spowodował totalne rozjechanie się adaptacji. Samochód próbował ustawiać zawieszenie do adaptacji, która anie miała najmniejszego sensu i po pewnym czasie stwierdzał że "się nie da", wnioskując że pomiar wysokości jest niewiarygodny, stąd też błąd 02646.

NAPRAWA:
Ponowna kalibracja zawieszenia.
Profilaktycznie wymieniłem też filtr powietrza na kompresorze, bo był już dosyć zabrudzony

U mnie na szczęście mimo paniki w pierwszej reakcji, że zaraz będzie trzeba wydać majątek na zawieszenie, obeszło się prawie bez kosztów.

EDIT:
Radość była niestety przedwczesna. Samochód odebrałem przedwczoraj, wszystko było OK. Wczoraj większość dnia też OK, aż do czasu przejażdżki na autostradzie. Samochód po przekroczeniu 120km/h ładnie się opuścił. Po zjechaniu z autostrady zauważyłem że dosyć długo się podnosił, ale dał radę i wszystko było OK. Dzisiaj rano niestety ponownie przywitał mnie błąd 02646. Skasowałem błąd i nie pojawił się podczas jazdy. Po dojechaniu do pracy przełączyłem zawieszenie w tryb dynamic, ładnie się opuścił, później znowu na automatic i po ok 20s. zapalonej strzałki do góry jedynie tył odrobinę się podniósł i ponownie pojawił się błąd :(
Będę działać dalej. Niestety coraz bardziej podejrzewam kompresor.

[ Dodano: 2018-02-16, 12:44 ]
Dalsza diagnostyka wykazała, że lewy tylny miech jednak jest do wymiany. Przepuszczał kiedy temperatura było poniżej ok -2st. C. Mam nadzieję że na tym się skończy.

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Jednak prawy przedni amor

Post autor: fireflu » 22 gru 2018, 23:43

Trochę mi zajęło ale jednak chciałbym domknąć temat.
U mnie niestety problemem był puszczający miech na zintegrowanym przednim, prawym amortyzatorze.
Koniec końców wymieniłem go na 4 miesięczna używkę. Cieszę sie ze udało sie znaleźć ten element bo za nowy wołali 1,6k€.
Pozdrawiam i oby nie za dużo takich rewelacji :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja