Jaka ropa do 3.0 BiTurbo
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ale testujący nie wiedzieli, co chcą testować albo jak zinterpretować wyniki... Ani słowa o temperaturze i ciśnieniu powietrza. Brak krzywych przebiegu momentu obrotowego - a to byłoby najciekawsze.kiler22 pisze: ten test dla mnie jest jak najbardziej wiarygodny
1 - Jakim cudem dla podobnego momentu obrotowego uzyskano drastycznie różne moce? Tak bardzo spadł moment obrotowy przy wysokich obrotach? (dlaczego w artykule używa się "akademickiego" momentu siły a nie potocznego momentu obrotowego? Jest to poprawna nazwa, ale nie używana potocznie w motoryzacji.)
2 - nowsze paliwa wcale nie oznaczają więcej mocy.
3 - wyższa liczba oktanowa to większa odporność na spalanie stukowe i MNIEJSZA wartość energetyczna paliwa. Aby wykorzystać wyższa liczbę oktanowa trzeba mieć silnik z wysokim stopniem sprężania, czujnikiem spalania stukowego i komputerem sterującym silnikiem, który będzie właściwie interpretował dane i odpowiednio reagował. Dopiero wysoki stopień sprężania i odpowiedni punkt zapłonu dadzą wyższą sprawność silnika a zyski z wyższej sprawności mogą przewyższyć straty z mniejszej wartości energetycznej.
Jeśli silnik nie jest przystosowany do paliwa o wysokiej Liczbie Oktanowej - zalanie takiego paliwa spowoduje tylko SPADEK MOCY.
- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
tak jak wspomniał Damos... benzyna 98 przy niskim stopniu spręzania nic nie da jeśli nawet nie pogorszy... do tego kąt wyprzedzenia zapłonu ...
diesel wydaje mi się, że kieruje się nieco innymi zasadami...?
przypomne też że chodziło w temacie o moje auto czyli 3.0BiTDI 313KM - silnik nieco bardziej wysilony
diesel wydaje mi się, że kieruje się nieco innymi zasadami...?
przypomne też że chodziło w temacie o moje auto czyli 3.0BiTDI 313KM - silnik nieco bardziej wysilony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 wrz 2014, 22:38
- Imię: MICHAŁ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: małopolska
ja osobiście leje ultimate ewentualnie verve bo są to czyste paliwa bez bio komponentów,a te zwykłe to jest gnojówka z dodatkami,a tak na marginesie to vervy czy ultimate spali mniej bo ja sprawdzałem u siebie i po przeliczeniu parę groszy wychodzi drożej na 100kmTwórca pisze:aha, no to przestaje lać verve bo pewnie jest to przerost formy nad trescią :D
maniek77
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 wrz 2014, 22:38
- Imię: MICHAŁ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: małopolska
Powiem Ci tak,wlej sobie litr benzyny tej tańszej 95 do kanisterka i wlej vervy 98 również do kanisterka zostaw ją na jakieś kilka miesięcy i zobaczysz jaki będzie smród z benzyny 95 z bio komponentami,a poza tym verva ON ja wlewam do opla omegi 2.5td i faktycznie pali mniej o 0,9litra ,a do audiczki wlewam 98 verva bo mam intalacje gazową i tu nie powiem jaka jest różnica w ilości spalania z wiadomych przyczyn.Mówimy o VERVie nie chrzczonej bo jak czytałem wcześniejsze posty to ta twoja verva to tylko na tablicy figuruje jako verva :shock:mat1324 pisze:Powiem Ci tak, szkoda pieniędzy . Gdybyś miał mocniejszą benzynę (+350 KM) to jeszcze rozumiem, ale w Twoim przypadku nie ma to sensu.
maniek77
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dobra niech Ci będzie . Nie chcę pisać o byle czym, więc skończę tę rozmowę. Mam większe doświadczenie z paliwami niż Ty, ale co ja tam wiem . Po zapachu i wyglądzie mogę rozpoznać czy diesel jest dobry . Verva oprócz oktanów ma dodatki, które ją 'podkręcają' i tyle. Po drugie paliwa Orlenu są przeciętne .
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
o ile producent zaleca 98 to tak w innym przypadku jest to zbyteczne bo nic to nie da.MANIEK77 pisze:,a do audiczki wlewam 98 verva bo mam intalacje gazową i tu nie powiem jaka jest różnica w ilości spalania z wiadomych przyczyn.
Wyższa liczba oktanowa wcale nie oznacza że silnik będzie miał większego kopa czy też mniej paliwa będzie palił często bywa wręcz odwrotnie i potrafi spalić więcej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga