Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jaka ropa do 3.0 BiTurbo

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sty 2018, 21:40

Wiem jak wygląda sprawa paliw od drugiej strony i dlatego do swojej A6 leję zwykłego diesla <okok>. Do mocniejszych silników (RS6 i podobne) można lać sobie 98, ponieważ tam to ma sens. Czasami nawet jest to wymagane.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 13 sty 2018, 15:58

kiler22 pisze: ten test dla mnie jest jak najbardziej wiarygodny
Ale testujący nie wiedzieli, co chcą testować albo jak zinterpretować wyniki... Ani słowa o temperaturze i ciśnieniu powietrza. Brak krzywych przebiegu momentu obrotowego - a to byłoby najciekawsze.
1 - Jakim cudem dla podobnego momentu obrotowego uzyskano drastycznie różne moce? Tak bardzo spadł moment obrotowy przy wysokich obrotach? (dlaczego w artykule używa się "akademickiego" momentu siły a nie potocznego momentu obrotowego? Jest to poprawna nazwa, ale nie używana potocznie w motoryzacji.)
2 - nowsze paliwa wcale nie oznaczają więcej mocy.
3 - wyższa liczba oktanowa to większa odporność na spalanie stukowe i MNIEJSZA wartość energetyczna paliwa. Aby wykorzystać wyższa liczbę oktanowa trzeba mieć silnik z wysokim stopniem sprężania, czujnikiem spalania stukowego i komputerem sterującym silnikiem, który będzie właściwie interpretował dane i odpowiednio reagował. Dopiero wysoki stopień sprężania i odpowiedni punkt zapłonu dadzą wyższą sprawność silnika a zyski z wyższej sprawności mogą przewyższyć straty z mniejszej wartości energetycznej.
Jeśli silnik nie jest przystosowany do paliwa o wysokiej Liczbie Oktanowej - zalanie takiego paliwa spowoduje tylko SPADEK MOCY.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sty 2018, 18:49

Dlatego benzynę powyżej 95 oktanów leje się do aut, które są do tego przystosowane fabrycznie lub zostały przystosowane (tuning sterownika).

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 13 sty 2018, 19:42

Panowie miało być o cetanach, a Wy uciekacie do oktanów :>
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sty 2018, 19:45

Jakoś tak wyszło :).

Awatar użytkownika
adrian1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZGY

Post autor: adrian1000 » 27 sty 2018, 09:22

tak jak wspomniał Damos... benzyna 98 przy niskim stopniu spręzania nic nie da jeśli nawet nie pogorszy... do tego kąt wyprzedzenia zapłonu ...

diesel wydaje mi się, że kieruje się nieco innymi zasadami...?
przypomne też że chodziło w temacie o moje auto czyli 3.0BiTDI 313KM - silnik nieco bardziej wysilony

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2018, 11:06

Jak pisałem wcześniej, lej zwykłego diesla, bo nie poczujesz żadnej różnicy. Chyba, że efekt placebo :p. Silnik 3.0 BiTDI nie jest wcale taki wysilony, ponieważ gdyby nie podwójna turbina, to miałby taką samą moc jak zwykłe 3.0 TDI.

MANIEK77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2014, 22:38
Imię: MICHAŁ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: małopolska

Post autor: MANIEK77 » 27 sty 2018, 23:19

Twórca pisze:aha, no to przestaje lać verve bo pewnie jest to przerost formy nad trescią :D
ja osobiście leje ultimate ewentualnie verve bo są to czyste paliwa bez bio komponentów,a te zwykłe to jest gnojówka z dodatkami,a tak na marginesie to vervy czy ultimate spali mniej bo ja sprawdzałem u siebie i po przeliczeniu parę groszy wychodzi drożej na 100km
maniek77

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 00:10

Powiem Ci tak, szkoda pieniędzy <rotfl> . Gdybyś miał mocniejszą benzynę (+350 KM) to jeszcze rozumiem, ale w Twoim przypadku nie ma to sensu.

MANIEK77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2014, 22:38
Imię: MICHAŁ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: małopolska

Post autor: MANIEK77 » 28 sty 2018, 12:20

mat1324 pisze:Powiem Ci tak, szkoda pieniędzy <rotfl> . Gdybyś miał mocniejszą benzynę (+350 KM) to jeszcze rozumiem, ale w Twoim przypadku nie ma to sensu.
Powiem Ci tak,wlej sobie litr benzyny tej tańszej 95 do kanisterka i wlej vervy 98 również do kanisterka zostaw ją na jakieś kilka miesięcy i zobaczysz jaki będzie smród z benzyny 95 z bio komponentami,a poza tym verva ON ja wlewam do opla omegi 2.5td i faktycznie pali mniej o 0,9litra ,a do audiczki wlewam 98 verva bo mam intalacje gazową i tu nie powiem jaka jest różnica w ilości spalania z wiadomych przyczyn.Mówimy o VERVie nie chrzczonej bo jak czytałem wcześniejsze posty to ta twoja verva to tylko na tablicy figuruje jako verva :shock:
maniek77

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 12:39

Dobra niech Ci będzie :). Nie chcę pisać o byle czym, więc skończę tę rozmowę. Mam większe doświadczenie z paliwami niż Ty, ale co ja tam wiem :] . Po zapachu i wyglądzie mogę rozpoznać czy diesel jest dobry <lol> . Verva oprócz oktanów ma dodatki, które ją 'podkręcają' i tyle. Po drugie paliwa Orlenu są przeciętne <figielek> .

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2018, 12:44

MANIEK77 pisze:,a do audiczki wlewam 98 verva bo mam intalacje gazową i tu nie powiem jaka jest różnica w ilości spalania z wiadomych przyczyn.
o ile producent zaleca 98 to tak w innym przypadku jest to zbyteczne ;) bo nic to nie da.
Wyższa liczba oktanowa wcale nie oznacza że silnik będzie miał większego kopa czy też mniej paliwa będzie palił ;) często bywa wręcz odwrotnie i potrafi spalić więcej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga