Witam serdecznie wszystkich. Proszę bardzo kolegów o pomoc.
Na początek może krótki opis sytuacji...
Kupiłem A6 c5 3.0 Asn Quatro Tiptronic. Za auto dałem 1700e. Auto zadbane serwisowane w ASO de. wszystko nowe... klocki tarcze... olej 5w40 1000km najechane na nim. Rozrząd 30.000. Niby wszystko gra tylko 2 drobne były:
1- uciekała gdzieś woda ale nie na zewnątrz silnika (wszystko suche)
2- stuki w silniku, tak jak by hydroelementy...
Ze względu iż uwielbiam Audi i robiłem już V-ki 2.4, 2.6, 4.2 skusiłem się.
Wyjąłem silnik i skrzynie. Rozebrałem silnik i okazało się iż wytarło wałki rozrządu, przetarło nawet hydroelement na wylot.
Teraz pytania i prośba:
1- Czy wie ktoś może jaka jest przyczyna takiej sytuacji w serwisowanym aucie? Czy to wada materiału jak w 2.5 TDI? czy może tych nieszczęsnych wariatorów?
Podkreślę iż silnik nie ma wycieków oleju ani płynu.. Wszystkie części w silniku i aucie oem. serwis audi.
2- pierwszy raz robię 3.0 z wariatorami, czy ktoś może ma instrukcje postępowania przy wymianie rozrządu?
Chciał bym wyremontować ten silnik tylko czy to nie będzie mega koszt ? <mysli>
Mam zdjęcia silnika podczas rozbierania...
[ASN 3.0 220 KM] ztarte wałki, remont silnika, wariatory
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Ładne auto zadbane serwisowane 1500e było kuszące, a stuki myślałem ze hydro siadły, albo ślizgi na napinaczu... a tam nie nastawnik tylko wariatiry są ... Dałem ciała... zacząłem się interesować silnikiem dopiero jak go kupiłem...
Teraz to moge go tylko zrobić albo sprzedać z rozebranym silnikiem... tylko kto go kupi heheh
