Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ASN 3.0 220 KM] ztarte wałki, remont silnika, wariatory

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Cygan3891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 sty 2018, 12:38
Lokalizacja: Zgorzelec

[ASN 3.0 220 KM] ztarte wałki, remont silnika, wariatory

Post autor: Cygan3891 » 24 sty 2018, 13:29

Witam serdecznie wszystkich. Proszę bardzo kolegów o pomoc.

Na początek może krótki opis sytuacji...

Kupiłem A6 c5 3.0 Asn Quatro Tiptronic. Za auto dałem 1700e. Auto zadbane serwisowane w ASO de. wszystko nowe... klocki tarcze... olej 5w40 1000km najechane na nim. Rozrząd 30.000. Niby wszystko gra tylko 2 drobne były:

1- uciekała gdzieś woda ale nie na zewnątrz silnika (wszystko suche)
2- stuki w silniku, tak jak by hydroelementy...

Ze względu iż uwielbiam Audi i robiłem już V-ki 2.4, 2.6, 4.2 skusiłem się.

Wyjąłem silnik i skrzynie. Rozebrałem silnik i okazało się iż wytarło wałki rozrządu, przetarło nawet hydroelement na wylot.

Teraz pytania i prośba:

1- Czy wie ktoś może jaka jest przyczyna takiej sytuacji w serwisowanym aucie? Czy to wada materiału jak w 2.5 TDI? czy może tych nieszczęsnych wariatorów?

Podkreślę iż silnik nie ma wycieków oleju ani płynu.. Wszystkie części w silniku i aucie oem. serwis audi.

2- pierwszy raz robię 3.0 z wariatorami, czy ktoś może ma instrukcje postępowania przy wymianie rozrządu?

Chciał bym wyremontować ten silnik tylko czy to nie będzie mega koszt ? <mysli>
Mam zdjęcia silnika podczas rozbierania...

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 24 sty 2018, 22:45

Robiłeś starszej konstrukcji silniki a 3.0 asn już jest troszkę nowszy.
Do rozrządu potrzebujesz specjanych blokad. A poza tym co cię podkusiło kupić 3.0 ze stukami w silniku :shock:

Cygan3891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 sty 2018, 12:38
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Cygan3891 » 26 sty 2018, 13:54

Ładne auto zadbane serwisowane 1500e było kuszące, a stuki myślałem ze hydro siadły, albo ślizgi na napinaczu... a tam nie nastawnik tylko wariatiry są ... Dałem ciała... zacząłem się interesować silnikiem dopiero jak go kupiłem... <glupek> Teraz to moge go tylko zrobić albo sprzedać z rozebranym silnikiem... tylko kto go kupi heheh

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja