Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

nie gasnąca kontrolka akumulatora, wskaźnik ładowania na 12V

Elektryka
tomashek_LDZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:59
Lokalizacja: Łódź

nie gasnąca kontrolka akumulatora, wskaźnik ładowania na 12V

Post autor: tomashek_LDZ » 28 mar 2012, 23:06

witam i od razu proszę o pomoc..
zacznę od wyjaśnienia,
otóż dziś nagle po odpaleniu samochodu (bez żadnych wczesniejszych objawów w postaci mrugania czy spadku obrotów) zaobserwowałem, że nie gaśnie mi kontrolka akumulatora oraz że wskaźnik ładowania stoi równo na 12V..jadąc też nie wyczuwałem żadnego spadku obrotów (cały czas kontrolka sie świeciła i wskaźnik był na 12)
dodatkowo (nie wiem czy to ważne) na akumulatorze przy słupku z plusem pojawił się biły wyciek..
co to może być Waszym zdaniem?
czy coś zwiazanego z akumulatorem czy alternatorem?
jeśli padł mi alternator to boję się że na ładowaniu aku nie dojade do elektryka i rozkraczę sie gdzieś na środku,
i czy mógł mi tak nagle posypać się alternator bez żadnych wcześniejszych "objawów" ?

proszę o pomoc

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 28 mar 2012, 23:27

Wyglada na alternator :|
Do elektryka raczej dojedziesz, jesli masz w miare sprawny akumulator, to 50 - 60 km zrobisz (sprawdzone empirycznie).

Awatar użytkownika
Yogi2503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yogi2503 » 28 mar 2012, 23:43

Nie masz LAdowania :( Alternator albo pasek luzny pozdro
Yogi

tomashek_LDZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tomashek_LDZ » 29 mar 2012, 07:39

ech :( czyli jednak..
dzięki serdeczne za odpowiedzi..
pozdro :)

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 29 mar 2012, 09:58

Jak masz alternator Valeo, to w nich często pada wirnik. Da się to zregenerować.

tomashek_LDZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tomashek_LDZ » 02 kwie 2012, 21:51

jeszcze raz dzięki za pomoc - okazało się na szczęście, ze to tylko regulator napięcia ("na szczęcie" w znaczeniu kosztów) :-)

benny80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2012, 13:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: benny80 » 27 lis 2012, 21:14

Odgrzeję kotlet. <mysli>

Mam ten sam objaw, przy czy jeżdżę z tym od ok miesiąca.
Poza tym, że kontrolka świeci i dodatkowo "service", to nic się nie dzieje - silnik pali normalnie, elektryka działa, żaden pasek nie piszczy, nic.. ÂŁadowanie jest ok, na wskaźniku i zmierzone ~14,1V, a mimo to kontrolka wciąż świeci..

Na dniach będę zmieniał rozrząd, więc nie wiem czy kupić od razu pasek alternatora? A może raczej regulator napięcia? Sam nie wiem, poradźcie..

ps. silnik AWX 130KM;
2002 Audi A6 Avant 1,9 TDI
1996 Passat Variant 1,9 TDII

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 28 lis 2012, 08:32

benny80 pisze:Poza tym, że kontrolka świeci i dodatkowo "service", to nic się nie dzieje
Podepnij vaga, może coś więcej wyjdzie.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lis 2012, 13:42

benny80 pisze:Mam ten sam objaw, przy czy jeżdżę z tym od ok miesiąca.
Poza tym, że kontrolka świeci i dodatkowo "service", to nic się nie dzieje - silnik pali normalnie, elektryka działa, żaden pasek nie piszczy, nic.. ÂŁadowanie jest ok, na wskaźniku i zmierzone ~14,1V, a mimo to kontrolka wciąż świeci..
Zgodnie ze schematami aby kontrolka ładowania została wyłączona na konektor 12 zielonego 32 pinowego złącza licznika musi być podane napięcie +12V. Jeżeli będzie one nieobecne to kontrolka będzie włączona.

Napięcie to pobierane jest z regulatora napięcia. Sam regulator wydaje się być sprawny, szczególnie jeżeli utrzymuje takie napięcie ładowania. Moim zdaniem to problem w okablowaniu. Od regulatora do licznika są w sumie 4 złącza wliczając w to złącze licznika oraz regulatora.
Optymalnie byłoby sprawdzać po kolei napięcia od regulatora (trzymając się cały czas niebieskiego przewodu) i tak:
- wyjście z alternator styk D+ (!!! uwaga aby niczego nie zewrzeć!!!)
- konektor 2 w szarym 2 pinowym złączu umieszczonym w przedziale silnika z prawej strony (ze względów bezpieczeństwa można zacząć pomiar od tego złącza)
- konektor 1 w czarnym 10 pinowym złączu w skrzynce ECU
- konektor 12 w zielonym 32 pinowym złączu licznika

Dodatkowo jest to napięcie dostarczane do kostki stacyjki - wykorzystywane jest ono jako wzbudzenie alternatora podczas rozruchu silnika. Nie jestem pewien w 100% ale wydaje mi się, że kontrolka powinna na chwilę zgasnąć momencie rozruchu silnika. Jeżeli tak się nie dzieje to może być problem w złączu licznika, bądź w samym liczniku.
benny80 pisze:Na dniach będę zmieniał rozrząd, więc nie wiem czy kupić od razu pasek alternatora? A może raczej regulator napięcia? Sam nie wiem, poradźcie..
Naciąg paska możesz sprawdzić ręką (!!! oczywiście na wyłączonym silniku !!!), podczas naciskania powinien generować zdecydowany opór. Ponadto gdyby ten element był luźny, napięcie ładowania odbiegałoby od tego które podałeś, oraz instnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wspomaganie chodziłoby o wiele 'ciężej'. Pasek wymienia się jeżeli jego zużycie (ocena wyglądu) tego wymaga.

chudy022
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 paź 2012, 21:41
Lokalizacja: Nowa Wieś

Post autor: chudy022 » 05 paź 2014, 16:28

Witam ,podepne się do tego tematu żeby nie tworzyć nowego .otóż mam taki problem z moim audikiem,po dłuższym postoju np. z nocy lub jak czasem już po kilku godz po odpaleniu silnika nie gaśnie mi kontrolka ładowania,gasnie dopiero po przegazowaniu do półtora tys obrotów i tak już zostaje,co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 paź 2014, 20:06

może kończą się szczotki w alternatorze, zaczął bym od sprawdzenia napięcia na nim po odpaleniu i ewentualnej wymianie regulatora napięcia

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 22 sie 2016, 20:37

kot919 pisze:- konektor 2 w szarym 2 pinowym złączu umieszczonym w przedziale silnika z prawej strony (ze względów bezpieczeństwa można zacząć pomiar od tego złącza)
Masz na myśli kostkę na filtrze powietrza?

krisstofer4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 gru 2017, 02:09
Imię: krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dobre

Post autor: krisstofer4 » 21 sty 2018, 21:26

Witam odgrzewam temat. Otóż po właczeniu zapłonu nie ma kontrolki akumulatora, mniemam że ładowanie pokazuje 14,4 i to jest nowy aku. Pierw zaczeła troche mrugac przy odpalaniu i gasła, a teraz to wcale sie nie świeć po zaplonie :(.Ale auto odpala. :shock:

Awatar użytkownika
P1Pp3N
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 wrz 2016, 11:35
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: P1Pp3N » 05 lip 2018, 18:01

Witam
Panowie wiecie może jakie alternatory były montowane w 2,4 ALF?
valeo lub bosch.
mam do wymiany regulator napięcia lub alternator.
podczas jazdy napięcie spadło do 8V
akumulator naładowałem i nadal kontrolka ładowania świeci.
powyżej 5000 obrotów kontrolka gaśnie a napięcie podskakuje do 14V

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lip 2018, 19:13

Wyślij mi VIN na PW, to sprawdzę :).

[ Dodano: 2018-07-05, 19:13 ]
Fabrycznie miałeś alternator Bosch 120A o numerach 078 903 015 F, a regulator ma oznaczenie 028 903 803 D. W necie możesz znaleźć też te same numery z literą X na końcu, ale one się niczym nie różnią. Poza tym, że te drugie są po regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl