nie gasnąca kontrolka akumulatora, wskaźnik ładowania na 12V
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:59
- Lokalizacja: Łódź
nie gasnąca kontrolka akumulatora, wskaźnik ładowania na 12V
witam i od razu proszę o pomoc..
zacznę od wyjaśnienia,
otóż dziś nagle po odpaleniu samochodu (bez żadnych wczesniejszych objawów w postaci mrugania czy spadku obrotów) zaobserwowałem, że nie gaśnie mi kontrolka akumulatora oraz że wskaźnik ładowania stoi równo na 12V..jadąc też nie wyczuwałem żadnego spadku obrotów (cały czas kontrolka sie świeciła i wskaźnik był na 12)
dodatkowo (nie wiem czy to ważne) na akumulatorze przy słupku z plusem pojawił się biły wyciek..
co to może być Waszym zdaniem?
czy coś zwiazanego z akumulatorem czy alternatorem?
jeśli padł mi alternator to boję się że na ładowaniu aku nie dojade do elektryka i rozkraczę sie gdzieś na środku,
i czy mógł mi tak nagle posypać się alternator bez żadnych wcześniejszych "objawów" ?
proszę o pomoc
zacznę od wyjaśnienia,
otóż dziś nagle po odpaleniu samochodu (bez żadnych wczesniejszych objawów w postaci mrugania czy spadku obrotów) zaobserwowałem, że nie gaśnie mi kontrolka akumulatora oraz że wskaźnik ładowania stoi równo na 12V..jadąc też nie wyczuwałem żadnego spadku obrotów (cały czas kontrolka sie świeciła i wskaźnik był na 12)
dodatkowo (nie wiem czy to ważne) na akumulatorze przy słupku z plusem pojawił się biły wyciek..
co to może być Waszym zdaniem?
czy coś zwiazanego z akumulatorem czy alternatorem?
jeśli padł mi alternator to boję się że na ładowaniu aku nie dojade do elektryka i rozkraczę sie gdzieś na środku,
i czy mógł mi tak nagle posypać się alternator bez żadnych wcześniejszych "objawów" ?
proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:59
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:59
- Lokalizacja: Łódź
Odgrzeję kotlet.
Mam ten sam objaw, przy czy jeżdżę z tym od ok miesiąca.
Poza tym, że kontrolka świeci i dodatkowo "service", to nic się nie dzieje - silnik pali normalnie, elektryka działa, żaden pasek nie piszczy, nic.. ÂŁadowanie jest ok, na wskaźniku i zmierzone ~14,1V, a mimo to kontrolka wciąż świeci..
Na dniach będę zmieniał rozrząd, więc nie wiem czy kupić od razu pasek alternatora? A może raczej regulator napięcia? Sam nie wiem, poradźcie..
ps. silnik AWX 130KM;
Mam ten sam objaw, przy czy jeżdżę z tym od ok miesiąca.
Poza tym, że kontrolka świeci i dodatkowo "service", to nic się nie dzieje - silnik pali normalnie, elektryka działa, żaden pasek nie piszczy, nic.. ÂŁadowanie jest ok, na wskaźniku i zmierzone ~14,1V, a mimo to kontrolka wciąż świeci..
Na dniach będę zmieniał rozrząd, więc nie wiem czy kupić od razu pasek alternatora? A może raczej regulator napięcia? Sam nie wiem, poradźcie..
ps. silnik AWX 130KM;
2002 Audi A6 Avant 1,9 TDI
1996 Passat Variant 1,9 TDII
1996 Passat Variant 1,9 TDII
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Zgodnie ze schematami aby kontrolka ładowania została wyłączona na konektor 12 zielonego 32 pinowego złącza licznika musi być podane napięcie +12V. Jeżeli będzie one nieobecne to kontrolka będzie włączona.benny80 pisze:Mam ten sam objaw, przy czy jeżdżę z tym od ok miesiąca.
Poza tym, że kontrolka świeci i dodatkowo "service", to nic się nie dzieje - silnik pali normalnie, elektryka działa, żaden pasek nie piszczy, nic.. ÂŁadowanie jest ok, na wskaźniku i zmierzone ~14,1V, a mimo to kontrolka wciąż świeci..
Napięcie to pobierane jest z regulatora napięcia. Sam regulator wydaje się być sprawny, szczególnie jeżeli utrzymuje takie napięcie ładowania. Moim zdaniem to problem w okablowaniu. Od regulatora do licznika są w sumie 4 złącza wliczając w to złącze licznika oraz regulatora.
Optymalnie byłoby sprawdzać po kolei napięcia od regulatora (trzymając się cały czas niebieskiego przewodu) i tak:
- wyjście z alternator styk D+ (!!! uwaga aby niczego nie zewrzeć!!!)
- konektor 2 w szarym 2 pinowym złączu umieszczonym w przedziale silnika z prawej strony (ze względów bezpieczeństwa można zacząć pomiar od tego złącza)
- konektor 1 w czarnym 10 pinowym złączu w skrzynce ECU
- konektor 12 w zielonym 32 pinowym złączu licznika
Dodatkowo jest to napięcie dostarczane do kostki stacyjki - wykorzystywane jest ono jako wzbudzenie alternatora podczas rozruchu silnika. Nie jestem pewien w 100% ale wydaje mi się, że kontrolka powinna na chwilę zgasnąć momencie rozruchu silnika. Jeżeli tak się nie dzieje to może być problem w złączu licznika, bądź w samym liczniku.
Naciąg paska możesz sprawdzić ręką (!!! oczywiście na wyłączonym silniku !), podczas naciskania powinien generować zdecydowany opór. Ponadto gdyby ten element był luźny, napięcie ładowania odbiegałoby od tego które podałeś, oraz instnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wspomaganie chodziłoby o wiele 'ciężej'. Pasek wymienia się jeżeli jego zużycie (ocena wyglądu) tego wymaga.benny80 pisze:Na dniach będę zmieniał rozrząd, więc nie wiem czy kupić od razu pasek alternatora? A może raczej regulator napięcia? Sam nie wiem, poradźcie..
Witam ,podepne się do tego tematu żeby nie tworzyć nowego .otóż mam taki problem z moim audikiem,po dłuższym postoju np. z nocy lub jak czasem już po kilku godz po odpaleniu silnika nie gaśnie mi kontrolka ładowania,gasnie dopiero po przegazowaniu do półtora tys obrotów i tak już zostaje,co może być tego przyczyną?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 gru 2017, 02:09
- Imię: krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dobre
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wyślij mi VIN na PW, to sprawdzę .
[ Dodano: 2018-07-05, 19:13 ]
Fabrycznie miałeś alternator Bosch 120A o numerach 078 903 015 F, a regulator ma oznaczenie 028 903 803 D. W necie możesz znaleźć też te same numery z literą X na końcu, ale one się niczym nie różnią. Poza tym, że te drugie są po regeneracji.
[ Dodano: 2018-07-05, 19:13 ]
Fabrycznie miałeś alternator Bosch 120A o numerach 078 903 015 F, a regulator ma oznaczenie 028 903 803 D. W necie możesz znaleźć też te same numery z literą X na końcu, ale one się niczym nie różnią. Poza tym, że te drugie są po regeneracji.