Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ANB 1.8 150 KM] jaki olej lepszy

Silniki benzynowe
maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 03 maja 2017, 14:47

bartas614 pisze:sprawdz czy nie ubywa CI któregos z płynów, tu akurat chodzi głównie o chłodniczy
jutro to sprawdzę. Mam jeszcze pytanie dot. immobilizera ponieważ samochód raz mi odpali a raz nie i muszę próbować x razy aż do skutku. Przekręcam kluczyk od zapłonu, świecą mi się wszystkie kontrolki czekam aż zgasną (2sek) i odpalam samochód lecz bez skutku. Miałeś już może taki problem?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 03 maja 2017, 16:24

Przyczyn może być sporo, bez vaga, błędów lub logów to wróżenie z fusów. Tak na upartego to 800m do mechanika to można przepchać.. choćby w nocy.. Nie kręcić silnikiem jak nie ma smarowania a jak się świeci kontrolka to ciśnienie jest marne.
Co do immo to jeśli jest jego błąd to silnik zapali ale po chwili zgaśnie.

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 16 cze 2017, 12:10

Ziomek pisze:Przyczyn może być sporo, bez vaga, błędów lub logów to wróżenie z fusów. Tak na upartego to 800m do mechanika to można przepchać.. choćby w nocy.. Nie kręcić silnikiem jak nie ma smarowania a jak się świeci kontrolka to ciśnienie jest marne.
Co do immo to jeśli jest jego błąd to silnik zapali ale po chwili zgaśnie.
dzisiaj dostałem info z warsztatu, że odpalanie to raczej pompa paliwa którą zdiagnozują w poniedziałek bo dzisiaj nie ma elektryka. Dopiero jak odpali otrzymam info w sprawie smarowania.

[ Dodano: 2017-06-16, 12:10 ]
Jestem już po naprawie, może komuś przyda się informacja w tej sprawie.
Co zostało wymienione/naprawione:

- regeneracja turbiny
- pompa oleju (dawała za wysokie cisnienie)
- olej na 5w40
- czujnik oleju

szakul_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 cze 2017, 22:44
Lokalizacja: Przedbórz

Post autor: szakul_88 » 20 cze 2017, 22:55

witam serdecznie jestem nowym uzytkownikiem forum. mam pytanko poniewaz w moim AWT tureccy lub polscy eksperci zrobili w smoku olejowym dziure srubokretem ,zeby lepiej zasysal syf... czy moge zalozyc smok z 1.9tdi? jest o jakies4/5cm dluzszy od mojego , kat jest ten sam i wysokosc tez

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 cze 2017, 23:36

A nie lepiej założyć ten sam, ale bez dziury <mysli> . Nie bez powodu jest krótszy :] .

[ Dodano: 2017-06-20, 23:36 ]
Numer smoka: 06B 115 251 - koszt w ASO ok. 75 zł. Pomiędzy pompą oleju a smokiem jest zielony oring o numerze: N 028 222 2 (20x3.15) - koszt w ASO ok. 15 zł.

szakul_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 cze 2017, 22:44
Lokalizacja: Przedbórz

Post autor: szakul_88 » 21 cze 2017, 13:08

tak tez zrobie, tylko zastanawialo mnie to czy moze byc bo posiadam taki . ze zdj na googlach po wpisaniu smok olejowy 1.8 t sa dlugie i krotkie .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 cze 2017, 14:08

Numer, który Ci podałem jest konkretnie do silnika AWT. Silników 1.8T jest więcej niż tylko Twój :).

szakul_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 cze 2017, 22:44
Lokalizacja: Przedbórz

Post autor: szakul_88 » 22 cze 2017, 12:15

naprawde jest wiecej niz tylko moj? nie oszukujesz mnie ? <stres> dzieki za nr

thewalczi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2016, 17:40
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice

[A6 C5 1.8T ANB] Olej

Post autor: thewalczi » 17 sty 2018, 13:19

Cześć,

(Sorry jak już ktoś o to pytał - nie znalazłem na forum.)

Mam A6 C5 1.8T ANB 1999r.

Dwa pytania:
1. Słyszałem, że te silniki sa dosyć olejożerne. Musze dolewać jakieś 0.5L oleju co przejechane 1000km. Czy to jest norma, czy raczej trzeba skontrolować ew. wyciek?

2. Jaki olej polecacie do tego modelu? Aktualnie mam wlany Mobil 5w40. Przebieg: 264000km (wg. licznika).

Z góry dzięki.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 17 sty 2018, 17:08

Na pierwsze pytanie odpowiem że za dużo, pół litra to nie dolewam od wymiany do wymiany. Optymistyczne wycieki to pokrywa zaworów, pęknięta odma czy gdzieś na łączeniach przy turbo lub podstawy filtra oleju, trochę mniej optymistyczne to napinacz łańcuszka, uszczelniacze zaworowe, turbina, simeringi.
Na drugie pytanie to 5w40 to dobry wybór, na Mobilu nie jeździłem, zalewam Motul.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

[ANB 1.8 150 KM] Przegrzanie oleju?

Post autor: bartas614 » 20 sty 2018, 19:13

Siema, od niedawna mam nowa jednostke 1.8t anb i dziwna sprawa jak byl mroz rzedu -5 to bylo ok a teraz +2 i rzecz taka ze po ok 5-7km temp oleju skacze do 120 stopni...jak zeszlo do ok 70-80 wyciagnalem bagnet i olej w normie ale czarny i parowal...jak to ugryzc? Cos ktos poradzi albo podpowie?


Edyta:
Olej zmieniony i nadal to samo, choc duzo wolniej sie nagrzewa ale mimo wszystko wskazowka podchodzi do 120
Ostatnio zmieniony 25 sty 2018, 16:44 przez bartas614, łącznie zmieniany 1 raz.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 21 sty 2018, 03:31

Nie ma tu zadnego problemu. Skoki tem. w tego typu silnikach są naturalne i opisywane tem.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 21 sty 2018, 10:01

Na 120 stopni jednak u siebie to muszę chwilę pocisnąć autostradą.

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 21 sty 2018, 14:36

Ja mam AEB i temperatura 70-80 nie zależnie od jazdy i przebytej trasy.
Może chłodnica oleju nie domaga....

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 21 sty 2018, 15:14

TAk jak ktoś pisał wcześniej, 12o st oleju to trzeba cisnąc powyżej 140 kmh kilkanaście km autostradą, przy normalnej jeżdzie nie powinna wychodzić powyżej temp. płynu.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja