Drgania-wibracje na nadwoziu
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Podczas jazdy jest już normalnie, brak drgań. Proponuję doważyć nowe felgi z oponami oraz wymienić amortyzatory a następnie dać znać co się zmieniło.
[ Dodano: 2018-01-18, 16:13 ]
W następnym tygodniu zabiorę sie za oględziny tylnych tulei wahacza. Dobry pomysł podesłał kolega 'mat695'. Tyle rzeczy pozmienianych na nowe a pozostały jeszcze te tuleje. Swoją drogą szkoda że prasy w garażu nie mam.
[ Dodano: 2018-01-18, 16:13 ]
W następnym tygodniu zabiorę sie za oględziny tylnych tulei wahacza. Dobry pomysł podesłał kolega 'mat695'. Tyle rzeczy pozmienianych na nowe a pozostały jeszcze te tuleje. Swoją drogą szkoda że prasy w garażu nie mam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzwoniłem i pewnie dlatego napisał w temacie .
Z rozmowy wynikło, że najbardziej pomogła wymiana tylnych amortyzatorów, dlatego przy najbliższym serwisie olejowym wylecą stare (cztery sztuki), a zamontuję nowe amortyzatory, osłony, odboje i mocowania/poduszki. Oczywiście są to tylko domysły, że to one są przyczyną, ale i tak nie podoba mi się zachowanie auta w czasie jazdy, a tak nie było dwa lata temu (ok. 150 tysięcy km). Wymianę planuję pod koniec stycznia lub na początku lutego.
Z rozmowy wynikło, że najbardziej pomogła wymiana tylnych amortyzatorów, dlatego przy najbliższym serwisie olejowym wylecą stare (cztery sztuki), a zamontuję nowe amortyzatory, osłony, odboje i mocowania/poduszki. Oczywiście są to tylko domysły, że to one są przyczyną, ale i tak nie podoba mi się zachowanie auta w czasie jazdy, a tak nie było dwa lata temu (ok. 150 tysięcy km). Wymianę planuję pod koniec stycznia lub na początku lutego.
Może ktoś z was dokładniej opisać te drgania. Ja też mam coś takiego tylko to bardziej czuć jak mrowienie od podwozia - bezgłośne i ledwo wyczuwalne. I chyba zaczyna się powyżej 70-90km/h. Myślałem, że to może opony zimowe - bierznik, ale po przeczytaniu tego wątku, wątpię już we wszystko
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Drgania zaczynają się od ok. 60-70 km/h i są cały czas do ok. 120-140 km/h. Mają one charakter cykliczny, tzn. wibruje i spokój na sekundę. Z czasem uspokaja się na coraz krótszy czas. Same drgania można porównać do efektu niewyważonych kół. Czasami coś tam czuć na kierownicy, a po chwili już nie. Cały czas mrowi podłoga i trochę siedzenia. Dodatkowo u mnie auto zaczęło dziwnie wybierać nierówności. Zauważyliśmy, że podniesienie auta na podnośniku pomaga na kilkanaście kilometrów.
Obecnie mamy jedno rozwiązanie, które zniwelowało przyczynę tych drgań, ale jeszcze kilka osób musi wymienić tylne amortyzatory, aby potwierdzić tę tezę. Z racji tego, że jesteś nowy, to napisz co wymieniłeś lub co zrobiłeś. Amortyzatory masz fabryczne? Jaki masz przebieg?
Obecnie mamy jedno rozwiązanie, które zniwelowało przyczynę tych drgań, ale jeszcze kilka osób musi wymienić tylne amortyzatory, aby potwierdzić tę tezę. Z racji tego, że jesteś nowy, to napisz co wymieniłeś lub co zrobiłeś. Amortyzatory masz fabryczne? Jaki masz przebieg?
Byłem dzisiaj w ASO na przeglądzie przed feriami. Poprosiłem o jazdę próbną i diagnozę drgań.
O dziwo mechanik potwierdził iż również je wyczuwa.
Poprzednicy nie widzieli problemu.
Miał identyczna przypadłość w Q5. Przyczyną była półoś. Również nie było drgań przy przyspieszaniu, nie wyczuwało się tez luzu na podnośniku.
Podmieniono półosie aby potwierdzić diagnoze i BINGO.
Koszt takiej weryfikacji to 820 zł
Dodatkowo stwierdzono oberwanie tuleii górnych wahaczy.
(czy któś może namierzyć mi numery katalogowe?)
O dziwo mechanik potwierdził iż również je wyczuwa.
Poprzednicy nie widzieli problemu.
Miał identyczna przypadłość w Q5. Przyczyną była półoś. Również nie było drgań przy przyspieszaniu, nie wyczuwało się tez luzu na podnośniku.
Podmieniono półosie aby potwierdzić diagnoze i BINGO.
Koszt takiej weryfikacji to 820 zł
Dodatkowo stwierdzono oberwanie tuleii górnych wahaczy.
(czy któś może namierzyć mi numery katalogowe?)
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Grzesp - przeleciałem temat od początku i nie opisałeś dokładnie jakie objawy u Ciebie. Te drgania-mrowienie pojawiały się i znikały bez wyraźniej przyczyny? Czuć je na całej budzie?
Półoś w mniemaniu aso to zestaw razem z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym, ewentualnie sama półoś może być krzywa co faktycznie może powodować jakieś dziwne zjawiska. Pytanie czy mechnikowi chodziło o samą fizycznie półoś czy jednak zestaw? Jeśli zestaw to ja, mat1324 i Tobi71 wymienialiśmy przyguby wewnętrzne i zewnętrzne co nie przyniosło spodziewanego efektu.
Półoś w mniemaniu aso to zestaw razem z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym, ewentualnie sama półoś może być krzywa co faktycznie może powodować jakieś dziwne zjawiska. Pytanie czy mechnikowi chodziło o samą fizycznie półoś czy jednak zestaw? Jeśli zestaw to ja, mat1324 i Tobi71 wymienialiśmy przyguby wewnętrzne i zewnętrzne co nie przyniosło spodziewanego efektu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga