Chłodzenie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zawsze powtarzałem na forum, że dynamiczna i agresywna jazda nie pomaga w wypalaniu. Wręcz przeciwnie jeszcze bardziej zapycha filtr, ponieważ procedura się rozpoczyna, a po chwili zwalniamy i jest przerywana. Lepiej jechać stałą prędkością przez kilkanaście kilometrów. Wtedy jest szansa, że procedura zakończy się poprawnie .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
A wiec jestem po trasie okolo 30 kilometrów jednostajnej jazdy z obrotami okolo 2800 ale odczyt za bardzo sie nie zmienił:
difference pressure 4 hPa tu bez zmian
offset for differential press 5 hPa tu bez zmian
field regeneration request ... 0 tu bez zmian
field regeneration lock ... 0 tu bez zmian
time since last regeneration 25612 s tu jest 32317
oil ash volume 0.18 l tu bez zmian
soot mass calculated 16.03 g tu jest 17.68
soot mass measured 4.63 g tu jest 2.24
kilometers since last regeneration 303721 m tu jest 398576
na koniec jak zgasiłem auto to usłyszałem ze wentylator chodzi więc go odpaliłem i zrobiłem jeszcze jakieś 15km z wysokimi obrotami i jednostajną jazdą i po tym juz się nie uruchamiał
difference pressure 4 hPa tu bez zmian
offset for differential press 5 hPa tu bez zmian
field regeneration request ... 0 tu bez zmian
field regeneration lock ... 0 tu bez zmian
time since last regeneration 25612 s tu jest 32317
oil ash volume 0.18 l tu bez zmian
soot mass calculated 16.03 g tu jest 17.68
soot mass measured 4.63 g tu jest 2.24
kilometers since last regeneration 303721 m tu jest 398576
na koniec jak zgasiłem auto to usłyszałem ze wentylator chodzi więc go odpaliłem i zrobiłem jeszcze jakieś 15km z wysokimi obrotami i jednostajną jazdą i po tym juz się nie uruchamiał
Nie ma kontrolek powiadamiajacych ze wypalanie jest w toku. Jest natomiast zolta kontrolka filtra DPF. Jesli sie zapali to oznacza ze filtr jest przepelniony i ze konieczna jest interwencja.
Zgodnie z instrukcja obslugi w pierwszej kolejnosci nalezy jechac z predkoscia wieksza badz rowna 60km/h przez przynajmniej 15min z obrotami na poziomie 2000rpm. Jesli kontrolka zgasnie to filtr sie wypalil. Jesli nie nalezy udac sie do serwisu.
Czesto zapalajaca sie kontrolka moze swiadczyc ze procedura samowypalania (wlaczony wentylator) jest juz nie skuteczna lub tryb jazdy jest nie odpowiedni (np. za krotkie dystance) co w resultacie zapycha filtr.
Zgodnie z instrukcja obslugi w pierwszej kolejnosci nalezy jechac z predkoscia wieksza badz rowna 60km/h przez przynajmniej 15min z obrotami na poziomie 2000rpm. Jesli kontrolka zgasnie to filtr sie wypalil. Jesli nie nalezy udac sie do serwisu.
Czesto zapalajaca sie kontrolka moze swiadczyc ze procedura samowypalania (wlaczony wentylator) jest juz nie skuteczna lub tryb jazdy jest nie odpowiedni (np. za krotkie dystance) co w resultacie zapycha filtr.
A6 C6 --> A7 4G
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga