[A6 C5 2,5 TDI] Informacja o biegach na wyświetlaczu
[A6 C5 2,5 TDI] Informacja o biegach na wyświetlaczu
Witam,
jestem nowym użytkownikiem A6 - szukałem jakiejś podpowiedzi na forum ale nie udało mi sie trafić. Mianowicie gnębi mnie jedna sprawa :
w mojej A6 C5 2,5 TDI automat - na wyświetlaczu podczas normalnej jazdy podświetlone mam wszystkie położenia dźwigni biegów PRND - pytanie czy nie powinna być podświetlona tylko jedna z liter ? i drugie pytanie jak przejdę na sekwencyjną; skrzynie to nigdzie nie mam informacji na jakim biegu jadę - tutaj pytanie czy powinien być gdzieś wyświetlony numer biegu ?
Pozdrawiam
Kubarp
jestem nowym użytkownikiem A6 - szukałem jakiejś podpowiedzi na forum ale nie udało mi sie trafić. Mianowicie gnębi mnie jedna sprawa :
w mojej A6 C5 2,5 TDI automat - na wyświetlaczu podczas normalnej jazdy podświetlone mam wszystkie położenia dźwigni biegów PRND - pytanie czy nie powinna być podświetlona tylko jedna z liter ? i drugie pytanie jak przejdę na sekwencyjną; skrzynie to nigdzie nie mam informacji na jakim biegu jadę - tutaj pytanie czy powinien być gdzieś wyświetlony numer biegu ?
Pozdrawiam
Kubarp
Niestety od począ;tku,
nie zwróciłem uwagi jak kupowałem (laik pod względem automatu) a w zwią;zku z tym że chodzi idealnie to nie zauważyłem że dziwnie wyświetla...
teraz jak minęła już pierwsza radość zauważyłem to i mnie to zastanowiło.
Czy ktoś zna jakiś dobry serwis w okolicach Krakowa (od strony Katowic) lub okolice Katowic (od strony Krakowa) ?
nie zwróciłem uwagi jak kupowałem (laik pod względem automatu) a w zwią;zku z tym że chodzi idealnie to nie zauważyłem że dziwnie wyświetla...
teraz jak minęła już pierwsza radość zauważyłem to i mnie to zastanowiło.
Czy ktoś zna jakiś dobry serwis w okolicach Krakowa (od strony Katowic) lub okolice Katowic (od strony Krakowa) ?
Wysłałem do niego pytanie na GG... poczekam jak się pojawi...
strasznie mnie intryguje ten stan awaryjny - poczytałem troche o tym - i większość ludzi którzy coś takiego mają; mają; również objawy typu szarpanie, zależność od temperatury czy jazda tylko na 3 biegu... u mnie nic - wszystko jak najbardziej poprawnie jedynie to wyświetlenie.
strasznie mnie intryguje ten stan awaryjny - poczytałem troche o tym - i większość ludzi którzy coś takiego mają; mają; również objawy typu szarpanie, zależność od temperatury czy jazda tylko na 3 biegu... u mnie nic - wszystko jak najbardziej poprawnie jedynie to wyświetlenie.
Zobaczymy jutro - teoretycznie z censored-em podepniemy go - zobaczymy czy cokolwiek zgłasza... dam znać jak już będzie po...
[ Dodano: 2008-05-06, 23:43 ]
No i zrobilismy testy z Max-em ale wiele z tego nie wyszlo (z logów nic nie widać ale testy były nie pełne)... jutro sproboje sie umowic w SSerwis niech zagladną do niego...
[ Dodano: 2008-05-11, 16:04 ]
Witam ponownie,
byłem w warsztacie dostałem wykaz błędów :
- błąd którego nie mogli skasować
"Przełącznik Tiptronic w dół F-189 przewa zwarcit z +"
- błedy które usuneli to :
1. Zasilanie napięcia - przerwa
2. Magistrala danych brak interpretacji ze sterownika silnika
3. Przełącznik tpitronic F-189 niewiarygodny sygnał
Z plusów dodatnich to to że wiem co się dzieje - i teoretycznie nie powinno być problemów z usunięciem usterki (na 30.05 jestem umowiony w SSerwis).
Z plusów ujemnych to to ze nadal nie wiem dokladnie co jest pod maską - trochę się zgubiłem - gość w warsztacie powiedział cytuje :
"skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic" - trochę mi to dziwnie brzmi - bo wydawało mi się że jest albo multi albo tip. Czy ktoś coś słyszał o czymś takim czy gość poprostu gada bzdury ?
pozdrawiam,
[ Dodano: 2008-05-06, 23:43 ]
No i zrobilismy testy z Max-em ale wiele z tego nie wyszlo (z logów nic nie widać ale testy były nie pełne)... jutro sproboje sie umowic w SSerwis niech zagladną do niego...
[ Dodano: 2008-05-11, 16:04 ]
Witam ponownie,
byłem w warsztacie dostałem wykaz błędów :
- błąd którego nie mogli skasować
"Przełącznik Tiptronic w dół F-189 przewa zwarcit z +"
- błedy które usuneli to :
1. Zasilanie napięcia - przerwa
2. Magistrala danych brak interpretacji ze sterownika silnika
3. Przełącznik tpitronic F-189 niewiarygodny sygnał
Z plusów dodatnich to to że wiem co się dzieje - i teoretycznie nie powinno być problemów z usunięciem usterki (na 30.05 jestem umowiony w SSerwis).
Z plusów ujemnych to to ze nadal nie wiem dokladnie co jest pod maską - trochę się zgubiłem - gość w warsztacie powiedział cytuje :
"skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic" - trochę mi to dziwnie brzmi - bo wydawało mi się że jest albo multi albo tip. Czy ktoś coś słyszał o czymś takim czy gość poprostu gada bzdury ?
pozdrawiam,
Witam,Kubarp pisze:skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic" - trochę mi to dziwnie brzmi - bo wydawało mi się że jest albo multi albo tip. Czy ktoś coś słyszał o czymś takim czy gość poprostu gada bzdury ?
mam identyczny problem jak Ty. Jadę do mechanika w środę, napiszę po wizycie co jest grane. VAG pokazał błąd 17090-obwód czujnika transmisji....., sprawdzę jeszcze olej, bo po rozgrzaniu (kilka sekund) skrzynia wraca do prawidłowej pracy (wyświetlacz OK).
U mnie jest skrzynia multitronic, to zupełnie co innego niz tiptronic, co do części multi a tip, to chyba odpowiedż Twojego mechanika jest trochę dziwna, ale popytam mojego speca.
piotr1313, Ty masz najprawdopodobniej zwalony sterownik skrzyni biegów. Zaobserwuj taka zależność. Skrzynia Multitronic pracuje w trzech zakresach temperatur. Najczęściej pada sterownik odpowiedzialny za pracę skrzyni w środkowym najczęściej eksploatowanym zakresie. Objawy są takie , że przy ok 60 stopniach temp. skrzyni ( zblizone do temp. silnika bo temp. skrzyni zobaczysz tylko z VAG-a) znikają kontrolki na wyświetlaczu nad kierownicą.(skrzynia wtedy nie reaguje na reczna zmiane biegów) Zaczynają sie wtedy problemy z "R" wstecznym. !? Krótnie przytrzymanie selekcjonera na "N" powoduje przejscie skrzyni w tryb awaryjny. Dzialają wtedy pseudo biegi zmieniane ręcznie oraz działa wsteczny. Kontrolki połozenia selekcjonera w trybie awaryjnym swiecą sie wszystkie na czerwono. Po przejsciu skrzyni w trzeci zakres temperatur czyli ok. 90-110 stopni skrzynia zaczyna pracowac jakby normalnie czyli kontrolki pokazująpolozenie selekcjonera tak jak powinny. Uzdrowienie skrzyni to wymiana sterownika na nowy lub uzywany. koszt od 3000pln za nowy do 800pln za uzywany. Osobiscie polecam nowy przystosowany do 7 tarczkowego sprzęgła. Wymiana na uzywany wiąze się z wgraniem nowego sterownika na 7 lamelowe sprzęgło. Z krótkiego doświadczenia wiadomo już, że stare sterowniki zaadoptowane do 7 tarczkowego sprzegla nie dzialają zupelnie idealnie. Sam jezdzę na takim i nie ma tragedii choc nie jest cudownie. Wszystko co opisalem przerobilem na wlasnej skórze. Mogę oczywiscie się mylic sugerujac blizniaczy problem Twojej skrzyni. Wszystkim z podobnymi problemami polecam juz wspomniany wczesniej Sserwis z okolic Rybnika. Zastanawia mnie tylko czy ta hybryda wymyslona przez pana z warsztatu cytuję :
"skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic" - trochę mi to dziwnie brzmi - bo wydawało mi się że jest albo multi albo tip." to wytwór wyobrazni mechaników z Sserwis????? NIE CHCE MI SIę WIERZYć ! poczytaj w dziale skrzynie biegów jak działa multitronic! , pozdrawiam ,powodzenia !
"skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic" - trochę mi to dziwnie brzmi - bo wydawało mi się że jest albo multi albo tip." to wytwór wyobrazni mechaników z Sserwis????? NIE CHCE MI SIę WIERZYć ! poczytaj w dziale skrzynie biegów jak działa multitronic! , pozdrawiam ,powodzenia !
jakcek(100lica)
No własnie poczytałem - dlatego zastanawiałem się nad tym co powiedział mechanik - bo o czymś takim nie znalazłem żadnej wzmianki... wnioskuje ze to trochę naciągana teoria... zastanawia mnie tylko dlaczego na tabliczce znamionowej od auta mam info o tiptronic-u...jakcek pisze:... Zastanawia mnie tylko czy ta hybryda wymyslona przez pana z warsztatu cytuję :
"skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic" - trochę mi to dziwnie brzmi - bo wydawało mi się że jest albo multi albo tip." to wytwór wyobrazni mechaników z Sserwis????? NIE CHCE MI SIę WIERZYć ! poczytaj w dziale skrzynie biegów jak działa multitronic! , pozdrawiam ,powodzenia !
jakcek pisze:sterownika nie wymienisz bez zdjęcia skrzyni
jakcek pisze:
Skrzynia ma dwa sterowniki, Ty mówisz o sterowniku, który znajduje się na końcu skrzyni (z wielopinową okrągłą wtyczką), można go wyjąć po spuszczeniu oleju, bez wyjęcia skrzyni (tak ktoś mi powiedział; oglądałem go i chyba jest to do zrobienia).
http://allegro.pl/item361861540_modul_s ... 156ht.html
Nie wiem, gdzie jest ten drugi:
http://www.aukcjoner.net/gallery/241770 ... Y-.html#I1
Gdzie to robiłeś w swoim samochodzie i ile to trwa (w SSerwis) ?
kurcze, mam ten stary sterownik w garażu! ale zabij mnie, nie pamietam czy to ten pierwszy czy drugi z Twoich link-ów?! Dziś po powrocie do domu zrobię fotkę i wkleję ! Skrzynię robiłem u Jana Sopu z Sserwis. Gość wzbudza zaufanie, posiada wiedzę i doświadczenie. Jezdzę do niego z wawy ...nawet na wymiane oleju! Z Radomska masz blizej niz ja a po drodze masz Sosnowiec. Tam tez podobno są specjalisci od Moltitronic ( ASB PALKA MYSÂŁOWICE ) , pozdr. !
jakcek(100lica)