[ ABC 2.6 150 KM] Wysoka temperatura w korku/postoju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
[ ABC 2.6 150 KM] Wysoka temperatura w korku/postoju
Witam Kolegów!
Mam pytanie do was. Od 3 lat jestem właścicielem nieszczęsnej 100 z silnikiem 2.6 ABC wyprodukowanym nie dawno bo w 1992r :mrgreen:
Mój problem polega na tym iż silnik w korku czy postoju osiąga temperaturę 100*C (waha się 100*C-97*C), a w trakcie jazdy ok 90-92*C
Sprawdzałem termometrem w zbiorniczku wyrównawczym po otwarciu termostatu/drugiego obiegu na podwyższonych obrotach i wskazania temperatury cieczy na desce są wręcz idealne, między tym co jest w zbiorniczku.
Jakieś 8k km temu zmieniałem silnik wraz z nim chłodnicę Thermotec
*Pompa wody sprawna w 100%
*Termostat "Mahle" 87*c jakieś 5k km temu
*Włącznik wentylatorów Febi (1bieg 95-87*C 2bieg 102-95*C, włącza się na około 2 minuty i wyłączą, chwila ciszy i znowu załącza pierwszy bieg i tak w kółko)
*Chłodnica nowa Termotec
*Ogrzewanie działa super nawet na wolnych obrotach
*Płyn jest ciut słaby i lekko zaczyna go gotować przy 98-99*C
*Korek w zbiorniczku nowy Febi 1.2Bar (węże po dłuższej trasie dosyć twarde)
Dodam że samochód po jakiś 15minutach,a może nawet krócej od odpalenia na wolnych obrotach osiąga właśnie te 100*C.nawet jak na dworze jest 14*C
Na poprzednim silniku sprawa wyglądała praktycznie tak samo...
Moje pytanie jest takie: Jaką temperaturę mają wasze fury i czy obawiać się właśnie tej moim zdaniem wysokiej temperatury, czym może zaszkodzić coś silnikowi? :?:
Ja już rozkładam ręce... Proszę was o pomoc i z samej ciekawości właśnie może podajcie jakie Wy macie termostaty i włączniki wentylatorów w chłodnicy :?:
Z góry wam dziękuję
Mam pytanie do was. Od 3 lat jestem właścicielem nieszczęsnej 100 z silnikiem 2.6 ABC wyprodukowanym nie dawno bo w 1992r :mrgreen:
Mój problem polega na tym iż silnik w korku czy postoju osiąga temperaturę 100*C (waha się 100*C-97*C), a w trakcie jazdy ok 90-92*C
Sprawdzałem termometrem w zbiorniczku wyrównawczym po otwarciu termostatu/drugiego obiegu na podwyższonych obrotach i wskazania temperatury cieczy na desce są wręcz idealne, między tym co jest w zbiorniczku.
Jakieś 8k km temu zmieniałem silnik wraz z nim chłodnicę Thermotec
*Pompa wody sprawna w 100%
*Termostat "Mahle" 87*c jakieś 5k km temu
*Włącznik wentylatorów Febi (1bieg 95-87*C 2bieg 102-95*C, włącza się na około 2 minuty i wyłączą, chwila ciszy i znowu załącza pierwszy bieg i tak w kółko)
*Chłodnica nowa Termotec
*Ogrzewanie działa super nawet na wolnych obrotach
*Płyn jest ciut słaby i lekko zaczyna go gotować przy 98-99*C
*Korek w zbiorniczku nowy Febi 1.2Bar (węże po dłuższej trasie dosyć twarde)
Dodam że samochód po jakiś 15minutach,a może nawet krócej od odpalenia na wolnych obrotach osiąga właśnie te 100*C.nawet jak na dworze jest 14*C
Na poprzednim silniku sprawa wyglądała praktycznie tak samo...
Moje pytanie jest takie: Jaką temperaturę mają wasze fury i czy obawiać się właśnie tej moim zdaniem wysokiej temperatury, czym może zaszkodzić coś silnikowi? :?:
Ja już rozkładam ręce... Proszę was o pomoc i z samej ciekawości właśnie może podajcie jakie Wy macie termostaty i włączniki wentylatorów w chłodnicy :?:
Z góry wam dziękuję
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Kolega bendzji, ma rację i do póki temperatura nie idzie wyżej, nie ma się czym przejmować. Mam kilku kolegów co mają ABC/AAH i mają tak samo.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 369
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Wisko, elektryczny też jest.
WAHLER temp. Otwarcia 87 stopni
Z temperatura jest jak ma być Zagrzeje się i trzyma.
Książkowy przykład.
Gorzej w olku ale komplet czujnikow zamówiony.
Przy okazji zauważyłem że kostka do czujnika sterującego wiatrakami najlepsze lata ma za sobą, keble przy wtyczkę są w opłakanym stanie więc też zamówiona
Myślę jednak ze to z mojej winy bo zaczął się grzać gdy wymieniłem napinacz i rolkę paska wieloklinowego oraz zderzak.
Spusilem płyn i chyba jest za powietrzony.
WAHLER temp. Otwarcia 87 stopni
Z temperatura jest jak ma być Zagrzeje się i trzyma.
Książkowy przykład.
Gorzej w olku ale komplet czujnikow zamówiony.
Przy okazji zauważyłem że kostka do czujnika sterującego wiatrakami najlepsze lata ma za sobą, keble przy wtyczkę są w opłakanym stanie więc też zamówiona
Myślę jednak ze to z mojej winy bo zaczął się grzać gdy wymieniłem napinacz i rolkę paska wieloklinowego oraz zderzak.
Spusilem płyn i chyba jest za powietrzony.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
U mnie pomogła wymiana włącznika wentylatorów na taki o niższej temperaturze włączenia 1 biegu (85 zamiast 95 C) . Topran ma taki w ofercie. Działa już 1,5 roku i nigdy nie mam więcej niż 95 C. Zauważ że włącznik jest w chłodnicy a czujnik temp w głowicy , więc jak w chłodnicy na dole jest 95 C to w głowicy już więcej. Mam teraz spokojną głowę a 90 C i tak trzyma.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga