[ASN 3.0 220 KM] Problem ze zmiennymi fazami rozrządu 3.0 V6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lut 2017, 22:19
- Lokalizacja: Warszawa
[ASN 3.0 220 KM] Problem ze zmiennymi fazami rozrządu 3.0 V6
Witam serdecznie.
Szukam odpowiedzi na pytanie, co dolega mojej Audi.
Chodzi o benzynową, 3.0 V6, kod silnika ASN.
Moje autko przeszło już kilka rąk i dalej mam problem.
Rozrząd wymieniony prawidłowo i ustawiony (ustawiany był na 2 różnych kompletach wariatorów, jedne regenerowane, drugie po prostu używki)
Na regenerowanych miał lepsze kąty (okolice 0 i 1 na 4 pozycjach), na drugim komplecie wyniki są inne, od -2 do 8, różnie z tym bywa, natomiast nie w tym tkwi problem, ponieważ zawsze towarzyszą mu te błędy, które pojawiły się po wymianie rozrządu, który niefortunnie przeskoczył.
Szczęście w nieszczęściu stało się to podczas delikatnej jazdy, więc nic się nie stało.
Błędy jakie się pojawiają to:
16399 - Bank 1 Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0015 -35-10 --- Intermittent
16409 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0025 -35-00 --- - (tutaj też zamiennie z błedem 16408 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0024 -35-00
i po wycięciu katów błąd doatkowy:
19718 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2/ B2 S2 Connections Swapped, ale to mnie teraz najmniej boli, zmienne fazy są nr 1.
Przy zakładaniu gazu wymieniłem również kolektor, bo mój miał wyciągnięty wałek, jednak szczerze mówiąc to żadnej różnicy w osiągach nie zauważyłem.
Jedynie co, to mam wrażenie, ze auto raz lepiej się zbiera, a raz zdecydowanie gorzej, jak na 220 KM jednak powinno być coś czuć, tym bardziej, że przesiadam się z mniej niż 100 KM, które dawało jednak radę, a Audi jednak przy 130-140 km/h potrafi połknąć 12-13 litrów gazu i do tego nieco oleju.
Kompresja sprawdzona i jest ok, ciśnienie oleju również.
Przy wymianie rozrządu został wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (na wałku wydechowym, ponieważ został urwany przez wałek, być może był inny, niepasujący i włożony kiedyś na sztukę). Wałek miał też delikatną skazę z tego powodu.
Dodatkowo sprawdzane były nastawniki, tj. wkładane drugie, czyszczone były kanały olejowe, wszelkie siteczka, wszystko uszczelnione na nowo.
Błąd wywala mi w momencie jak pojeżdżę trochę głównie na niskich obrotach i często podczas ruszania. Czasami mogę jechać trasą 200 km i jest ok, ewidentnie powtarzanie czynności ruszania mu nie służy i wywala Check Engine.
Pytanie zatem, może ktoś borykał/boryka się z podobnym problemem, ma już jakiś trop i może mi pomóc? Przyznam, ze wiele serce włożyłem w to auto, o nerwach nie wspominając i chciałbym je doprowadzić do ładu.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc..
Szukam odpowiedzi na pytanie, co dolega mojej Audi.
Chodzi o benzynową, 3.0 V6, kod silnika ASN.
Moje autko przeszło już kilka rąk i dalej mam problem.
Rozrząd wymieniony prawidłowo i ustawiony (ustawiany był na 2 różnych kompletach wariatorów, jedne regenerowane, drugie po prostu używki)
Na regenerowanych miał lepsze kąty (okolice 0 i 1 na 4 pozycjach), na drugim komplecie wyniki są inne, od -2 do 8, różnie z tym bywa, natomiast nie w tym tkwi problem, ponieważ zawsze towarzyszą mu te błędy, które pojawiły się po wymianie rozrządu, który niefortunnie przeskoczył.
Szczęście w nieszczęściu stało się to podczas delikatnej jazdy, więc nic się nie stało.
Błędy jakie się pojawiają to:
16399 - Bank 1 Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0015 -35-10 --- Intermittent
16409 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0025 -35-00 --- - (tutaj też zamiennie z błedem 16408 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0024 -35-00
i po wycięciu katów błąd doatkowy:
19718 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2/ B2 S2 Connections Swapped, ale to mnie teraz najmniej boli, zmienne fazy są nr 1.
Przy zakładaniu gazu wymieniłem również kolektor, bo mój miał wyciągnięty wałek, jednak szczerze mówiąc to żadnej różnicy w osiągach nie zauważyłem.
Jedynie co, to mam wrażenie, ze auto raz lepiej się zbiera, a raz zdecydowanie gorzej, jak na 220 KM jednak powinno być coś czuć, tym bardziej, że przesiadam się z mniej niż 100 KM, które dawało jednak radę, a Audi jednak przy 130-140 km/h potrafi połknąć 12-13 litrów gazu i do tego nieco oleju.
Kompresja sprawdzona i jest ok, ciśnienie oleju również.
Przy wymianie rozrządu został wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (na wałku wydechowym, ponieważ został urwany przez wałek, być może był inny, niepasujący i włożony kiedyś na sztukę). Wałek miał też delikatną skazę z tego powodu.
Dodatkowo sprawdzane były nastawniki, tj. wkładane drugie, czyszczone były kanały olejowe, wszelkie siteczka, wszystko uszczelnione na nowo.
Błąd wywala mi w momencie jak pojeżdżę trochę głównie na niskich obrotach i często podczas ruszania. Czasami mogę jechać trasą 200 km i jest ok, ewidentnie powtarzanie czynności ruszania mu nie służy i wywala Check Engine.
Pytanie zatem, może ktoś borykał/boryka się z podobnym problemem, ma już jakiś trop i może mi pomóc? Przyznam, ze wiele serce włożyłem w to auto, o nerwach nie wspominając i chciałbym je doprowadzić do ładu.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lut 2017, 22:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 964
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lut 2017, 22:19
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, zrobiłem przed chwilą testy na tyle na ile to możliwe, zrobiłem logi na 3 biegu od 1,5 do 6 tys obrotow, w grupach 092, 091, 002 i testy faz i grupy 093,096,094, przy czym były też z przyspieszeniem od zera. Dacie radę coś z tego wyczytać? Bo ja nie potrafię..
[ Dodano: 2018-01-05, 21:13 ]
Panowie,
ogarnąłem logi na stronce, teraz tylko je rozczytać.. kto pomoże???
http://vaglogi.pl/log-002_091_092_0xX245.html
http://vaglogi.pl/log-093_094_096_5YBaT.html
http://vaglogi.pl/log-096_094_093_ymUYr.html
[ Dodano: 2018-01-05, 21:13 ]
Panowie,
ogarnąłem logi na stronce, teraz tylko je rozczytać.. kto pomoże???
http://vaglogi.pl/log-002_091_092_0xX245.html
http://vaglogi.pl/log-093_094_096_5YBaT.html
http://vaglogi.pl/log-096_094_093_ymUYr.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lut 2017, 22:19
- Lokalizacja: Warszawa
mają być 2 grupy? 090 i 093? Gdzieś wyczytałem, ze mają być 091
pogubiłem się..
[ Dodano: 2018-02-04, 22:54 ]
Panowie, wrzucam najświeższe logi z grup od 090 do 092
http://www.vaglogi.pl/log-090_091_092_ZuE9F.html
Zamieszczam też zdjęcie z testu faz w grupach 094 i 096: https://www.fotosik.pl/zdjecie/f72fa2462ec93ad8
Jako pierwszy zawsze pojawia się błąd 16399, dopiero po jakimś czasie dochodzi drugi, całość błędów:
16409 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0025 - 35-00 - -
16399 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0015 - 35-00 - -
19718 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped
Będzie w stanie ktoś pomóc?
[ Dodano: 2018-02-08, 15:58 ]
Widzę las rąk do pomocy. Jeżeli nikt nie jest w stanie pomóc może po prostu usuńmy temat? Szkoda śmiecić Internet, jeśli forum umarło.

[ Dodano: 2018-02-04, 22:54 ]
Panowie, wrzucam najświeższe logi z grup od 090 do 092
http://www.vaglogi.pl/log-090_091_092_ZuE9F.html
Zamieszczam też zdjęcie z testu faz w grupach 094 i 096: https://www.fotosik.pl/zdjecie/f72fa2462ec93ad8
Jako pierwszy zawsze pojawia się błąd 16399, dopiero po jakimś czasie dochodzi drugi, całość błędów:
16409 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0025 - 35-00 - -
16399 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
P0015 - 35-00 - -
19718 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped
Będzie w stanie ktoś pomóc?
[ Dodano: 2018-02-08, 15:58 ]
Widzę las rąk do pomocy. Jeżeli nikt nie jest w stanie pomóc może po prostu usuńmy temat? Szkoda śmiecić Internet, jeśli forum umarło.