Coś żre prąd, proszę o podpowiedzi
Mam pytanko do fachowcow mam 2.0 tdi i mam ładowanie bez obciązenia 13,90 z obciążeniem spada do 13,78 i pozniej powraca do 13,89 coś takiego aku mam nowy moje pytanko czy nie powinno być ładowanie na pozieomie 14,4 tak jak miałem w innym aucie gdzie szukać przyczyny masa sprawdzona jest ok w różnych miejscach
Na wył.silniku jest 12,5-12,6 czyli dobrze chyba
Na wył.silniku jest 12,5-12,6 czyli dobrze chyba
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Z tego co wczoraj wyczytałem, tak właśnie jest, ponieważ mała bateryjka 12V 1,3 Ah sprzedawana jest jako podtrzymywacz alarmu w razie odcięcia głównego zasilania. Nie mam pojęcia jak długo toto siedzi w gablocie, ale maleństwo padło dawno temu, bo napięcia na nim praktycznie nie ma(niecałe 0,5 V). Producent przewiduje 5 lat żywotności więc dawno już pewnie zdechło toto i żarło mi akumulator( bo cały czas pobierało sobie prąd by utrzymać napięcie 12,V)
Ciekawi mnie tylko, czy ten alarm połączony jest z odcięciem zapłonu czy też innymi podzespołami i czy po wywaleniu małego aku coś niedobrego będzie się działo.
Rozwiązała się również zagadka, dlaczego po całkowitym wyjęciu aku z bagażnika włączała się syrena, co nie raz mnie dziwiło, bo niby skąd napięcie w aucie, skoro aku wyjęte..?
Przed chwilą sprawdziłem napięcie na aku(samochód uśpiony oczywiście, nie otwierany itd.).Od godz.22 wczoraj uciekło gdzieś 0,1 V bo z 12,57 V spadło na 12,47V.Poczekam jeszcze dzień lub dwa bo możliwe, że wcześniejsze ładowanie aku prostownikiem troszkę zawyżyło wartość(choć mierzyłem około godzinę po odłączeniu prostownika).
Testy przede mną....
Ciekawi mnie tylko, czy ten alarm połączony jest z odcięciem zapłonu czy też innymi podzespołami i czy po wywaleniu małego aku coś niedobrego będzie się działo.
Rozwiązała się również zagadka, dlaczego po całkowitym wyjęciu aku z bagażnika włączała się syrena, co nie raz mnie dziwiło, bo niby skąd napięcie w aucie, skoro aku wyjęte..?
Przed chwilą sprawdziłem napięcie na aku(samochód uśpiony oczywiście, nie otwierany itd.).Od godz.22 wczoraj uciekło gdzieś 0,1 V bo z 12,57 V spadło na 12,47V.Poczekam jeszcze dzień lub dwa bo możliwe, że wcześniejsze ładowanie aku prostownikiem troszkę zawyżyło wartość(choć mierzyłem około godzinę po odłączeniu prostownika).
Testy przede mną....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Tak jak pisałem, to maleństwo od dawna już nie żyje.tomnik pisze:Alarm, dołożony (nieoryginalny) + akumulator do tzw. własnego zasilania - centralka alarmowa pozostaje pod napieciem mimo odłączenia głównego zasilania.NastyMosquito pisze: A te pozostałe rewelacje...? Masz pojęcie o co cho...?
Najgorsze jest to, że nadal coś zabiera prą z aku

[ Dodano: 2018-01-06, 21:53 ]
mat1324
Mogę Cię prosić o podpowiedź, czemu po wpisaniu mojego "pojazdu" w Intercars wyskakuje mi, że mam kupić aku VARTA START STOP PLUS AGM G14 - 95Ah 850A P+ (WTF??!).
Z kolei jak mam w koszyku VARTA SILVER DYNAMIC I1 - 110Ah 920A P+ i klikam opcję "sprawdź czy pasuje do twojego auta" to wyskakuję mi na czerwono komunikat, iż ten aku nie jest do mojej furmanki?
Wiem, że mogą mieć błędy w systemie ale tak bardziej z ciekawości pytam

Jutro zakończę testy (nareszcie!!), gdyż okazuje się że aku, który siedział u mnie w furce przez ostatnie 5 lat, zdycha stojąc nawet na zewnątrz pojazdu( Volty spadają po pełnym naładowaniu).Mam też drugi aku , identyczny(podobny wiek), siedzi w furze od trzech dni i od w pełni naładowania (12,8 V) napięcie również spada ale o wiele mniej drastycznie niż ten pierwszy(wynik 12,53 a siedzący w furze 15,64V).
Testy przeprowadzam od trzech lub czterech dni, z zaryglowanym autem ale uchylonym bagażniku(oczywiście zaryglowanym ).
Wszystko zatem jasne, jeśli jutro przy odpaleniu napięcie spadnie poniżej 10V kupuję nową baterię.
Macie może jakieś namiary na dobry sklep z akumululatotorami, z dobrą cenką prócz Intercars?
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli powiedziałem, że do Twojego auta przeznaczony jest akumulator 110 Ah, to tak jest
. Został dobrany konkretnie do Twojego auta. W katalogach sklepów nie wiedzą np. że masz więcej elektroniki i potrzebujesz większego akumulatora, a na wlepce czy w VINie jest wszystko zapisane. Spróbuj np. kupić hamulce czy amortyzatory do swojego auta korzystając z katalogów czy konfiguratorów na stronach sklepów - powodzenia
.
Poszukaj jakiegoś tańszego sklepu, ponieważ IC taki nie jest. Chyba, że masz zniżki, to wtedy tak. Akumulator możesz kupić o dystrybutora Varty w swojej okolicy. Nie napiszę Ci dokładnie gdzie, ponieważ wiem tylko, że pochodzisz z woj. zachodniopomorskiego
.


Poszukaj jakiegoś tańszego sklepu, ponieważ IC taki nie jest. Chyba, że masz zniżki, to wtedy tak. Akumulator możesz kupić o dystrybutora Varty w swojej okolicy. Nie napiszę Ci dokładnie gdzie, ponieważ wiem tylko, że pochodzisz z woj. zachodniopomorskiego

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dzięki śliczne za odpowiedź;)
Tak jak kiedyś pisałem, z tego co kojarzę to pięć lat temu przed wymianą na obecną Vartę 110/920, siedział u mnie czarny, chyba jeszcze fabryczny aku 850/????.
Stąd moja konsternacja na IC.
Co do wyboru sklepu to wolę dołożyć stówkę i mieć pewność, że nie jest to jakiś leżący od x czasu na pólce akumulator(albo inne historie).Niestety IC oferuje tylko odbiór w sklepie a najbliższy mam 60km od wioski, więc muszę grzebać dalej.Podzwonię jutro za dystrbutorem, dzięki za dobry trop!
Jeśli kupię Vartę Silver 920/110 to kodowanie zostaje, tak..?
Tak jak kiedyś pisałem, z tego co kojarzę to pięć lat temu przed wymianą na obecną Vartę 110/920, siedział u mnie czarny, chyba jeszcze fabryczny aku 850/????.
Stąd moja konsternacja na IC.
Co do wyboru sklepu to wolę dołożyć stówkę i mieć pewność, że nie jest to jakiś leżący od x czasu na pólce akumulator(albo inne historie).Niestety IC oferuje tylko odbiór w sklepie a najbliższy mam 60km od wioski, więc muszę grzebać dalej.Podzwonię jutro za dystrbutorem, dzięki za dobry trop!
Jeśli kupię Vartę Silver 920/110 to kodowanie zostaje, tak..?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
No właśnie taka cziorna cholera u mnie siedziała
Dzięki
Swoją drogą to jeszcze coś siedzi w furmance, w sensie jakieś alarmidło, bo po odłączeniu klemy dalej coś piszczy niemiłosiernie.Coś na kształt tego dźwięku , tylko ostrzej.
[URL=http://https://www.youtube.com/watch?v=bgIQ9AD82zU]
A w sumie odczepiłem już odcięcie zapłonu, dodatkowy alarm od małego akumulatorka, dodatkowy immobilizer no i jeszcze jedna mała menda gdzieś siedzi hehe.
Ale już nie mam ani ochoty, ani pomysłów gdzie grzebać.Kto to tyle tego pozakładał.Wiem, że Audzinie to były bardzo chodliwe w świeckich czasach, ale z takimi zabezpieczeniami to AC powinno mnie wynosić co najmniej 50% z tego co płaciłem


Dzięki

Swoją drogą to jeszcze coś siedzi w furmance, w sensie jakieś alarmidło, bo po odłączeniu klemy dalej coś piszczy niemiłosiernie.Coś na kształt tego dźwięku , tylko ostrzej.
[URL=http://https://www.youtube.com/watch?v=bgIQ9AD82zU]
A w sumie odczepiłem już odcięcie zapłonu, dodatkowy alarm od małego akumulatorka, dodatkowy immobilizer no i jeszcze jedna mała menda gdzieś siedzi hehe.
Ale już nie mam ani ochoty, ani pomysłów gdzie grzebać.Kto to tyle tego pozakładał.Wiem, że Audzinie to były bardzo chodliwe w świeckich czasach, ale z takimi zabezpieczeniami to AC powinno mnie wynosić co najmniej 50% z tego co płaciłem


