[ TIP] Szarpanie na pierwszym i drugim biegu
[ TIP] Szarpanie na pierwszym i drugim biegu
Witam. Posiadam audi jak w opisie profilu, Moj problem zaczal sie z tym ze gdy wchodzil drugi bieg leciutko szarpalo pozniej delikatnie mocniej i wrzucanie wstecznego zaczelo powodowac problem, poza tym wszystko bylo ok, kilka osob zalecilo mi zmiane oleju, ze to moze pomoc a na pewno nie zaszkodzi i wlasnie co najsmieszniejsze zaszkodzilo, teraz dwójka juz nie wchodzi ale "wali" jak by na sile trzeci bieg tez slychac dosc mocne uderzenie, poza tym reszta biegow wchodzi plynnie, gdy olej byl wymieniany, zlany olej mial dziwna barwe czerwona, ponadto mechanik usunal bledy co dziwne 5-6 biegu a nie jak rzeczywiscie sprawiaja problem 2-3 przed wymiana tylko 2, no i oczywiscie wsteczny. Pytanie do was, co teraz powinienem zrobic, aby to naprawic w miare malym nakladem finansowym (tak wiem ze i tak bedzie to kosztowne)
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jaki masz w ogóle silnik i skrzynię, ponieważ nie ma silnika 3.0 TDI z 218 KM w C6. Jeśli masz tiptronica 6HP19, to ZF Lifeguard Fluid 6 jest oryginalnym olejem producenta skrzyni, czyli ZF. Ravenol to tani zamiennik tego oleju. Problemem u Ciebie był poprzedni olej, ponieważ nie powinien on być czerwony.
Wybacz za pomylke pomylilem z e60 tam mam 218 w 3.0 tdi, w audi jest 225, po wymianie oleju tak jak pisze jest jeszcze gorzej (2 i 3 wchodzi na chama, ale za to wsteczny zaczal normalnie wchodzic) wiec nie wiem co w tym przypadku, regeneracja skrzyni, wymiana na uzywke? Czy musze dluzej pojezdzic zeby ten nowy olej podzialal i to ustalo? na prawde sie nie znam i potrzebuje konretnej rady, bo nie chce utopic kasy na marne.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Być może po zalaniu olejem zf byłoby lepiej ale teraz można gdybać. Kolega w insigni zmienił też na revanol no i ma gorzej niż przed wymianą. Jeśli skrzynia już nie domaga olej nie pomoże to lepiej regenerować niż kupić używkę, bo też może długo nie pochodzić. Tylko trzeba dać do dobrego serwisu, żeby zrobili to rzetelnie a nie naciągnęli na koszta. Ja czytając długo na forum jaki olej i jaka metodą z pomocą chłopaków zmieniłem sobie sam metodą statyczną no i jest lepiej.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Ogólnie przy wymianie oleju w ASB najlepiej lać ori olej + dynamiczna wymiana, ja też chciałem przyoszczędzić parę stówek i zalałem zamiennik.. i po 6 miesiącach przyoszczędziłem tak że musiałem konwerter regenerować.. a jak mechanik spuścił olej to załamałem ręce - taki przepalony był.. jak narazie po ostatniej wymianie i zalaniu oryginalnym olejem wszystko działa elegancko, odpukać..
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, 10:02 przez Empirator, łącznie zmieniany 1 raz.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.