Drgania-wibracje na nadwoziu
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Panowie powiem tak, po wymianie amortyzatorów, górnego mocowania - gum i odbojów zrobiłem jazdę testową. Na samym początku zdziwił mnie bardzo fakt że nic mi nie drży pod tyłkiem czyli zniknęły drgania na postoju. Brak drgan na fotelu kierowcy. Tłumaczę to tym że guma jest nowa i ma inną budowę, po za tym ma całe duże listki gumowe na samej górze czego stara już nie miała. Guma ciaśniej siedzi w swoim mocowaniu w nadkolu.
Podczas jazdy z dużą prędkością jestem mocno przekonany że drgania ustąpiły. Jazda odbyła się na mokrej jezdni i była inna jak ostatnio. Jechało się sztywno i komfortowo. Jestem pewien że sama wymiana tych gum rozwiąże u innych kolegów ten problem.
Zaraz zamawiam amortyzatory na tył, wraz z ich górnym mocowaniem. Jest to wydatek mniejszy a i nakład pracy też jest o wiele mniej czasochłonny. Zawsze to jest na plus.
Warto wymienić same gumy i opisać co się zmieniło.
Podczas jazdy z dużą prędkością jestem mocno przekonany że drgania ustąpiły. Jazda odbyła się na mokrej jezdni i była inna jak ostatnio. Jechało się sztywno i komfortowo. Jestem pewien że sama wymiana tych gum rozwiąże u innych kolegów ten problem.
Zaraz zamawiam amortyzatory na tył, wraz z ich górnym mocowaniem. Jest to wydatek mniejszy a i nakład pracy też jest o wiele mniej czasochłonny. Zawsze to jest na plus.
Warto wymienić same gumy i opisać co się zmieniło.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Przejechałem 16 km. Wiecej zrobie jak do domu pojade, 1025 km. bedzie to w piatek. Jestem na 100% pewien że mocowanie gumowe amortyzatora oraz sam amortyzator powoduje częsc tych drgan. Za parę dni wymieniam w tyle amortyzatory plus mocowanie górne.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To teraz musi ktoś tylko gumy wymienić, aby sprawdzić czy to już pomaga
. U Ciebie jest sztywniej, bo masz założone amorki od 1BE a nie 1BA
.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A sprawdzałeś w ogóle w jakim stanie były amortyzatory? Jak reagowały na ściśnięcie? Szybko odbijają?
U mnie czasami słychać dziwne puknięcia. Zawias mam sztywny i sam go oglądałem, więc na 100% jest w porządku. Podejrzewam te amorki
. Mam jeszcze fabryczne, a na liczniku blisko 400 tysięcy km. Według mnie trochę za dużo jak na oryginały.
U mnie czasami słychać dziwne puknięcia. Zawias mam sztywny i sam go oglądałem, więc na 100% jest w porządku. Podejrzewam te amorki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Z tyłu też masz sprężyny obniżające? Jeśli tak, to wsadź też 1BE i będziesz miał w sumie sportowe zawieszenie. Rozumiem, że zmiana charakterystyki auta odpowiada
. Na pewno jest sztywniej na zakrętach i auto nie buja się tak mocno. Poprzednie amortyzatory miały dłuższy skok, który i tak nie był wykorzystywany, bo masz krótsze sprężyny i nadwozie siedzi niżej. Teraz amorek jest wykorzystywany w 100%, a tłumienie ma mocniejsze, więc jest całkowicie inaczej
.


czyli winne były amortyzatory?
czy ktoś może potwierdzić ten set?
Bedzie dobry dla mojej niuni?
przód
- amortyzator: 4F0 413 031 AN » SACHS 312 639
- poduszka: 4F0 412 377 D » LEMFĂRDER 30548 01 / SACHS 802 376
- osłona i odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 F » SACHS 900 075
2007, avant, 2.7TD 180ps
czy ktoś może potwierdzić ten set?
Bedzie dobry dla mojej niuni?
przód
- amortyzator: 4F0 413 031 AN » SACHS 312 639
- poduszka: 4F0 412 377 D » LEMFĂRDER 30548 01 / SACHS 802 376
- osłona i odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 F » SACHS 900 075
2007, avant, 2.7TD 180ps
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Zrobiłem dzisiaj jazdę na mojej autostradzie i jestem bardzo zadowolony. Drgania jak były tak są dalej, autem trzęsło jak byk, wydaje mi się że teraz drgania teraz występują jeszcze wyżej czyli przy 160 km/h.
Jak pomyślę że dałem zarobić blisko 400 Euro niemiecki hurtownikom to nic się nie chce. W garażu czekają amortyzatory na tył, jutro po południu wymieniam. Raczej nic nie napiszę bo to chyba też nic nie pomoże. Ręce opadają ile kasy idzie w moje auto i to na darmo a dzieci w Etiopii są bez wody.
Jak pomyślę że dałem zarobić blisko 400 Euro niemiecki hurtownikom to nic się nie chce. W garażu czekają amortyzatory na tył, jutro po południu wymieniam. Raczej nic nie napiszę bo to chyba też nic nie pomoże. Ręce opadają ile kasy idzie w moje auto i to na darmo a dzieci w Etiopii są bez wody.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm