Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] tupanie koła w zakręcie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

[ TIP+Q] tupanie koła w zakręcie

Post autor: stefan3550 » 19 gru 2017, 15:11

Witam.Ze względu na brak czasu<z tzw.grubsza tylko poszukałem,ale nic nie znalazłem.Sprawa ma się tak.Jadąc na wprost pod górkę czuc lekkie tupanie w podłoge,bez wzniesieni-ok.
Jest to mocno odczuwalne w prawym zakręcie(gdy buda kładzie się na lewą stronę) i z nogą na gazie.Gdy puszcze gaz ustaje.W lewym zakręcie jest ok.
Może mi ktoś poradzić czy to łożysko w lewym przednim kole,czy może któryś przegób wewnętrzny?Bardzo prosilbym o jakąs sensowną odpowiedz.i z góry dziękuje

samu13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 gru 2017, 22:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: samu13 » 19 gru 2017, 21:31

Z tego co opisujesz to pewnie przegub, być może półoś. Gdy miałbyś uszkodzone łożysko to w zakręcie w prawo słyszałbyś łożysko lewe, a po wyprostowaniu kierownicy "huczenie" zmalałoby. A jak dodajesz szybko gazu nic nie przeskakuje nie szczela?

stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

Post autor: stefan3550 » 20 gru 2017, 22:48

Nie.Nic ie strzela.huczenia też niema.Ja mu dam w <font color='red'><b>censored</b></font> pod obciążeniem(n.pod góre)to telepota całą budą.
Drażni mnie to
bardzo.Z mojej praktyki to strzelaja przeguby zewnnetrzne.A w takim razie ja musze uderzać w wewnętrzny,tylko nie wiem który

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 gru 2017, 23:12

Jak jedziesz np. 80 km/h i naciskasz gaz zero-jedynkowo, to czujesz szarpnięcia/uderzenia z przodu? Jeśli tak, to sprawdź przeguby wewnętrzne. Możesz nawet się położyć pod auto i poruszać nimi góra-dół. W przypadku luzu będzie słychać stukanie. W razie czego można kupić zamiennik SKF, który daje radę. Jeszcze rok temu był nieosiągalny i w rachubę wchodziło tylko ASO.

Zewnętrzne rzadko padają, a swoje wewnętrzne zmieniałem już dwa razy (przy 253k km i 370k km). Pierwsze w ASO, a drugie SKF.

stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

Post autor: stefan3550 » 21 gru 2017, 10:20

mat1324 a przeguby zmieniales z przodu czy z tyłu?W b6 Q TIP wymieniałem na skf i to byl shit.Poki co myślałem że to łożysko więc kupiłem łożysko z moąliwością wymiany.Narazie ze względu na brak czasu,chce to zdjagnozować merytorycznie :) Szcerze to oprócz tego co opisałem nic wiecęj się nie dzieje

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 gru 2017, 10:33

Z tyłu naprawdę trzeba się postarać, aby padło coś przy półosi. Wymieniałem z przodu. Jeśli nie chcesz SKFa, to masz do wyboru tylko ASO.

stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

Post autor: stefan3550 » 22 gru 2017, 20:53

Z tyłu naprawdę trzeba się postarać, aby padło coś przy półosi. hih...Auto kupiłem z komisu podobno tylko jeden własciciel w polsce przez 8 lat...ale kto to może wiedziec.Poza tym gdybym tylko ja tam grzebał miałbym pewność co i jak>no a jak kupujesz auto z tzw. drugiej reki to niczego nie możesz być pewny.Jeżeli ktoś założył głośniczek sopranowy zamiast głośnika do pdc(orginalny używka 10-50zl),to można się spodziewać że jak któryś przegób zaszumiał to nawalił grafitu i ucichło na chwile

[ Dodano: 2017-12-22, 20:53 ]
Temat raczej do zamknięcia.Dziś zabrałem się za wymianę wahaczy górnych z prawej strony i oczywiście aluminiowa zwrotnica mnie dotarła,więc chwile odpoczynku poświęcilem na poruszanie półośkami.prawa-sopx.lewa-napierdziela coś przy samej skrzyni.Wychodzi na to że przegub wew.Jak zrobię to napisze czy to i jakie koszty ewentualnie

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 gru 2017, 20:56

Mówiłem, że to przegub wewnętrzny. Jak pisałem, przerabiałem to :p.

W razie czego oryginalny przegub mam numer 4E0 498 103 i w ASO kosztuje 1400 zł za sztukę. Ewentualnie można oddać stary, wtedy trzeba zapłacić tylko 1000 zł albo kupić SKF VKJA 8509 za niecałe 200 zł :p. Wybór należy do Ciebie <okok> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga