[ALG 2.8 193 KM] 2.8 30v tiptronic Quattro - jakie spalanie
[ALG 2.8 193 KM] 2.8 30v tiptronic Quattro - jakie spalanie
Temat może trochę typu "rzeka" ale chciałbym porównać:
-auto Passat B5 2.8 30v ALG Tiptronic Syncro (czyli Quattro)
-opony 225/45r17 gruby bieżnik zimowy
-trasa około 300 km połowa 90-110 kmh później autostrada 130-160 kmh
-paliwo Pb 95
Spalanie: 11,3 l/100 km
Też tak macie (w A6 ) czy to jest za dużo ?
Bo nie wiem czy się z tym oswoić czy jeszcze coś jest nie tak.
-auto Passat B5 2.8 30v ALG Tiptronic Syncro (czyli Quattro)
-opony 225/45r17 gruby bieżnik zimowy
-trasa około 300 km połowa 90-110 kmh później autostrada 130-160 kmh
-paliwo Pb 95
Spalanie: 11,3 l/100 km
Też tak macie (w A6 ) czy to jest za dużo ?
Bo nie wiem czy się z tym oswoić czy jeszcze coś jest nie tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2017, 13:46
- Lokalizacja: Lębork
Syncro i 4 motion i quattro to dokładnie to samo pod warunkiem że silnik wzdłużnie.. a 2.8 jest wzdłużnie.
Co do spalania to ja bym powiedział że rewelacja. Mój 2.4 na autostradzie 12 wciąga. Na mieście jakieś 13.
Edit.
Wrócę do napędów... Teoretycznie to to samo bo to torsen.
Mając porównanie quattro A6 vs 4motion Touareg stwierdzam że quattro zachowuje się inaczej.
Sądzę że to wina elektroniki w touaregu.
Co do spalania to ja bym powiedział że rewelacja. Mój 2.4 na autostradzie 12 wciąga. Na mieście jakieś 13.
Edit.
Wrócę do napędów... Teoretycznie to to samo bo to torsen.
Mając porównanie quattro A6 vs 4motion Touareg stwierdzam że quattro zachowuje się inaczej.
Sądzę że to wina elektroniki w touaregu.
Kolego szanowny. Może inaczej.
Quattro, 4 motion, synchro to po prostu nazwy handlowe.
Pod tymi nazwami kryje się albo haldex albo torsen w zależności od ułożenia silnika.
I teraz.
Haldex to napęd sterowany elektrycznie dołączający tylna oś w momencie uślizgu.
Torsen to stały napęd obu osi.
Reasumując.. możesz mieć 4motion na torsen tak jak ja mam w touaregu .
Możemy kontynuowac i z tego co wiem symmetrical AWD od Subaru również oparte jest na torsenie o ile silnik jest wzdłużnie.
Taki na przykład chrysler 300c AWD rozmowa ma torsena.
Przynajmniej mnie tak uczyli.
Ale odbiegamy od tematu ta dyskusja.
Quattro, 4 motion, synchro to po prostu nazwy handlowe.
Pod tymi nazwami kryje się albo haldex albo torsen w zależności od ułożenia silnika.
I teraz.
Haldex to napęd sterowany elektrycznie dołączający tylna oś w momencie uślizgu.
Torsen to stały napęd obu osi.
Reasumując.. możesz mieć 4motion na torsen tak jak ja mam w touaregu .
Możemy kontynuowac i z tego co wiem symmetrical AWD od Subaru również oparte jest na torsenie o ile silnik jest wzdłużnie.
Taki na przykład chrysler 300c AWD rozmowa ma torsena.
Przynajmniej mnie tak uczyli.
Ale odbiegamy od tematu ta dyskusja.
Niestety nie masz racji, jest tak jak kolega wyżej napisał.repek92 pisze:Quattro a 4motion to co innego w quattro jest torsen a w 4motion haldex całkiem inna zasada działania
Passat B5 ma 4motion i jest to dokładnie to samo co quattro w A6, czy A4. Ale np golf 4 4motion ma już haldex. Możesz się zdziwić ale audi A3 quattro też ma haldex, jak golf 4 motion
Ale Pb ?SZCZooR pisze: Co do spalania to ja bym powiedział że rewelacja. Mój 2.4 na autostradzie 12 wciąga. Na mieście jakieś 13.
Co do napędu to jest u mnie w domu jeszcze A6C5 Quattro i to jest to samo.
Silnik, rozmieszczenie podzespołów pod machą, zawiecha, hamulce, wał, skrzynia (tylko tam jest MSB ale chodzi o układ), tylny dyfer są identyczne. Jest to na pewno torsen.
Tuareg to nowszy zwierz więc trudno porównywać.
p.s.
Subaru ma chyba raczej zamiast torsena otwarty dyfer centralny (jak w dyfrze tył ) + centralne wisko dla ograniczenia różnicy obrotów przód/tył. Miałem taki układ w Fordzie Scorpio 4x4 i to był bardzo fajny układ.
No tak, ale chcę po prostu wiedzieć czy pali tyle co powinien, czy za duzo.
W danych technicznych piszą o 8 L Pb w trasie co wydaje mi się nierealne.
Chcę najpierw zrobić silnik na tip top a później założyć gaz.
A wiadomo, że sekwencja wymaga najpierw prawidłowego działania na Pb bo inaczej będzie powielać błędy benzynowe.
W danych technicznych piszą o 8 L Pb w trasie co wydaje mi się nierealne.
Chcę najpierw zrobić silnik na tip top a później założyć gaz.
A wiadomo, że sekwencja wymaga najpierw prawidłowego działania na Pb bo inaczej będzie powielać błędy benzynowe.