[A6 C6] Turbina, nieszczelność co robic ???
- czako0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
- Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
- Kontakt:
[A6 C6] Turbina, nieszczelność co robic ???
witam korzystajac z ladnej pogody postanowilem zagladnac pod maske i oczy otwarły mi sie :shock: jak nigdy w okolo turbiny jest pelno nalotu o co kaman:
1. czym spowodowane jest to ze w okolo turbiny tyle dziadostwa sie narobilo (nieszczelność ?)
2. jak to uratowac i co zrobic zeby problem znikł
3. czy mam powody do paniki i czy to pilna robota jest jakie moga byc nastepstwa i objawy niepokojące
4 . w eletronice silnika pijawił sie blad którego nie mozna usunąc
17608/P1200/004608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
Possible Symptoms
Power Loss
Possible Solutions
Check Boost Pressure Control Valve (N249)
czy ma cos wspólnego z tym dziadostwem
poniżej załaczam zdjecia jak wyglada ta masakra prosze o ewentualna diagnoze
1. czym spowodowane jest to ze w okolo turbiny tyle dziadostwa sie narobilo (nieszczelność ?)
2. jak to uratowac i co zrobic zeby problem znikł
3. czy mam powody do paniki i czy to pilna robota jest jakie moga byc nastepstwa i objawy niepokojące
4 . w eletronice silnika pijawił sie blad którego nie mozna usunąc
17608/P1200/004608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
Possible Symptoms
Power Loss
Possible Solutions
Check Boost Pressure Control Valve (N249)
czy ma cos wspólnego z tym dziadostwem
poniżej załaczam zdjecia jak wyglada ta masakra prosze o ewentualna diagnoze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Hej, spokojnie...
Ten syf tam jeśli tylko nie ulega samozapłonowi ze względu na grubość warstwy - to nic to.
... gorzej tak naprawdę, jeśli by go tam zupełnie nie było po parudziesięciu tysiącach kilometrów... :mrgreen:
Dolot do turbiny od strony filtra powietrza NIE JEST szczelny i szczelny nie będzie. Zaraz z dolotem jest wiatrak turbiny (łożysko smarowane olejem...). Jeśli turbina chodzi (i wszystko z nią w porządku) - taki osad może, a nawet powinien się wokół jej dolotu zbierać (chociażby ze względu na dodatnie ciśnienia na dolocie przy większych prędkościach i jeździe na "luzie"). Dodatkowo - dolot przy pracy turbiny faktycznie potrafi się znacznie oziębić, a na jego powierzchni zaczyna kondensować para wodna.
Jeśli tylko w aucie nie ubywa Ci oleju ("smarowanie 1 litrem oleju na 1000 kilometrów ), nie masz zasyfionego od wewnątrz filtra powietrza, nie dymisz jak parowóz, nie musisz odepchnąć się nogami, żeby auto ruszyło i turbo przy załączaniu nie wydaje tak cudownego dźwięku jak zimna turbina F-16 - TO LUZIK.
Wyczyścić można, ale bądź świadom, że tak może być :-D
Ten syf tam jeśli tylko nie ulega samozapłonowi ze względu na grubość warstwy - to nic to.
... gorzej tak naprawdę, jeśli by go tam zupełnie nie było po parudziesięciu tysiącach kilometrów... :mrgreen:
Dolot do turbiny od strony filtra powietrza NIE JEST szczelny i szczelny nie będzie. Zaraz z dolotem jest wiatrak turbiny (łożysko smarowane olejem...). Jeśli turbina chodzi (i wszystko z nią w porządku) - taki osad może, a nawet powinien się wokół jej dolotu zbierać (chociażby ze względu na dodatnie ciśnienia na dolocie przy większych prędkościach i jeździe na "luzie"). Dodatkowo - dolot przy pracy turbiny faktycznie potrafi się znacznie oziębić, a na jego powierzchni zaczyna kondensować para wodna.
Jeśli tylko w aucie nie ubywa Ci oleju ("smarowanie 1 litrem oleju na 1000 kilometrów ), nie masz zasyfionego od wewnątrz filtra powietrza, nie dymisz jak parowóz, nie musisz odepchnąć się nogami, żeby auto ruszyło i turbo przy załączaniu nie wydaje tak cudownego dźwięku jak zimna turbina F-16 - TO LUZIK.
Wyczyścić można, ale bądź świadom, że tak może być :-D
- czako0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
- Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
- Kontakt:
dziekówa za wyczerpujace odpowiedzi na temat tylko teraz pozostał błąd w elektronice silnika pozdrawiam
[ Dodano: 2009-03-29, 12:57 ]
ok wyczyscilem wszystko dokladnie przemywajac benzyna potem dokrecilem wszystkie połaczenia i okazało sie ze ten łacznik na fotce a dokładniej opaski musiałem sporo dokrecic co to za łacznik czy to dolot do turba??? mam nadzieje ze bedzie spokój na jakis czas pozdrawiam
aha jeszcze jedno czy na tym wężu powyżej nie powinno byc opaski ??
[ Dodano: 2009-03-29, 12:57 ]
ok wyczyscilem wszystko dokladnie przemywajac benzyna potem dokrecilem wszystkie połaczenia i okazało sie ze ten łacznik na fotce a dokładniej opaski musiałem sporo dokrecic co to za łacznik czy to dolot do turba??? mam nadzieje ze bedzie spokój na jakis czas pozdrawiam
aha jeszcze jedno czy na tym wężu powyżej nie powinno byc opaski ??
Hej,
Wymieniałem ten łącznik.Oryginalny od temperaury i dociagania opasek się "wypaczył" i nie był szczelny.
Poniższe wymiary fajnie wchodzą ciasno na rury. Koszt silikonowego zamiennika 8 zł , dla porównania w ASO około 150 PLN
•Średnica wewnętrzna: 51 mm (2'')
•Długość: 70mm
Oryginalnie są opaski 50-70mm , polecam wymienić na "Opaska zaciskowa GBS 60-63mm"
Dodatkowo wymieniłem uszczelkę przy plastikowym tłumiku ,który dokręca się bezpośrednio do turbiny. Stara uszczelka już też nie była szczelna, nowa idealnie na wcisk weszła.
Numer : 059129193C . Nowe maja poprawioną kostrukcję względem fabrycznie montowanej. Po lewej nowa, po prawej stara. W ASO okolo 70 PLN
Wymieniałem ten łącznik.Oryginalny od temperaury i dociagania opasek się "wypaczył" i nie był szczelny.
Poniższe wymiary fajnie wchodzą ciasno na rury. Koszt silikonowego zamiennika 8 zł , dla porównania w ASO około 150 PLN
•Średnica wewnętrzna: 51 mm (2'')
•Długość: 70mm
Oryginalnie są opaski 50-70mm , polecam wymienić na "Opaska zaciskowa GBS 60-63mm"
Dodatkowo wymieniłem uszczelkę przy plastikowym tłumiku ,który dokręca się bezpośrednio do turbiny. Stara uszczelka już też nie była szczelna, nowa idealnie na wcisk weszła.
Numer : 059129193C . Nowe maja poprawioną kostrukcję względem fabrycznie montowanej. Po lewej nowa, po prawej stara. W ASO okolo 70 PLN
Tak, jes zdecydowanie lepiej. Poniżej zdjęcie co się dzieje z wężem zamontowanym w fabryce. Opaski ściskają go i dociąganie już nić nie daje bo jest zagnieciony w miejscach gdzie są opaski.Czyli rozumiem że dałeś wąż sylikonowy mocniejszą opaskę i zdecydowanie jest lepiej tak ?
Dodatkowo opaski GBS są szersze niż fabryczne i tym samym na większej powierzchni ściskają wąż.