Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 gru 2017, 01:24

U mnie zostało wymienione:

- górne wahacze, po 2 sztuki, przednia oś
- dolne wahacze, nośny i prowadzący, przednia oś
- łączniki stabilizatora, przednia oś
- gumy stabilizatora, przednia oś
- drążki kierownicze
- końcówki drążków

dodam że wszystko siedzi na nowych felgach 18 cali, sprężyny H&R -30 mm
amortyzatory od nowego.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 gru 2017, 01:32

Znalazłem jeszcze jeden przypadek, gdy po zmianie amortyzatorów wszystko minęło, ale nie mogę zrozumieć jak to możliwe <mysli> .

Reasumując, wszystko z przodu zostało wymienione oprócz amortyzatorów, które w ogóle nie były brane pod uwagę. Pomijam piastę czy zwrotnicę, ponieważ wtedy biłyby hamulce i nie można byłoby ustawić geometrii.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 gru 2017, 04:18

Calkiem możliwe że to amortyzatory, wszystko co bylo mozliwe to zostalo wymienione, należało by wymienic wraz z nowymi poduszkami. Czekamy na chętnego który potwierdzi.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 gru 2017, 05:49

Wału w ASO nie wymieniłem to i amorów też nie. Muszę być konsekwentny w działaniach. Idzie zawsze ten sam amortyzator bez względu na 1BE BV itp?
Chyba zrobię najpierw przód na Sachsie. Mat1324 daj namiar na Sachsa albo coś innego porządnego. Muszę żonie powiedzieć żeby zamiast choinki se stare amortyzatory zawiesiła.

Pawcio89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2017, 15:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: Pawcio89 » 12 gru 2017, 08:54

Haha dobre

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 12 gru 2017, 09:03

mat1324, u mnie przy zmianie na większe zimówiki nie było żadnej różnicy ale też mnie ciekwai co może być nie tak z amortyzatorem, u mnie też na stacji wszystko pięknie nic nie ruszać a nalatane 270tyś

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 gru 2017, 10:57

mat695, w takim razie podeślij mi VIN albo zdjęcie wlepki (w formie linku) na PW, to sprawdzę co u Ciebie powinno siedzieć, ponieważ amortyzatory są zależne od silnika i rodzaju zawieszenia.
Zmieniłem opony z 245/40/18 na 225/50/17 i nowe zimówki są oczywiście bardziej miękkie oraz mają wyższy profil co przelożyło się na zmniejszenie odczucia drgań.
A może to amortyzator nie jest już w stanie wytłumić wszystkich drgań i przenosi je dalej <mysli>. Na stacji badana jest sprawność gdy auto stoi, a nie jedzie.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 gru 2017, 15:40

Wstawiam VIN tutaj, przyda się pokazać komuś jak już będę sprzedawał :D
WAUZZZ4F77N084098

Dokładnie, amortyzator przecież testowany jest w statycznych warunkach, w trakcie jazdy pojawiają się zdecydowanie inne siły i kierunki ugięcia całej konstrukcji dlatego generalizując wykonuje się testy statyczne i dynamiczne.
Co w nim mogło się zjebać? Nie wiem. Przecież budowa amortyzatora nie jest dużo bardziej skomplikowana od budowy cepa. Zgłębię temat dziś wieczorem.

[ Dodano: 2017-12-12, 15:28 ]
A tam swoją drogą nie ma jeszcze jakiegoś łożyska u góry?

[ Dodano: 2017-12-12, 15:40 ]
Może to nie sam amortyzator sam w sobie tylko ta guma z łożyskiem? Dlatego na badaniu amor ma dobrą charakterystykę a jakiś luz w tej gumie/łożysku powoduje problemy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 gru 2017, 18:04

Bez demontażu się nie obejdzie.

A w ogóle ktoś próbował podnieść auto i rozpędzić je do prędkości, gdy występują drgania? Może warto zrobić taki eksperyment i sprawdzić jak zachowują się koła i wał. Można też zdjąć koła, aby wykluczyć.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 gru 2017, 19:41

Wczoraj miałem to w ręku. Montowałem zwrotnicę z lewej strony.
Oglądałem to ale nie pomyślałem żeby to wymienić. Zastanowiło mnie to że nacięcia gumy u góry są starte.

Kilka fotek z mojego amorka:

Obrazek Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 22:08 przez tobi71, łącznie zmieniany 1 raz.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 gru 2017, 19:45

Ja robiłem taki test, ale to nie do końca działa. Nawet z wyłączonymi ASR/ESP nie wszystkie koła się kręcą. Jak się udało zrobić, żeby zakręciły to akurat wtedy nic się nie działo.

Też miałem parę tygodni temu w ręku ten zestaw przy okazji wymiany wahaczy górnych :D
I co tam pod tą gumą jest łożysko jakieś rzeczywiście?

Teraz to przynajmniej będzie łatwo rozebrać jeszcze raz.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 gru 2017, 19:57

Łożyska nie widziałem a starałem się go dostrzec. Rozebranie całej strony zajmuje mi 30 minut, jestem już mistrzem, górna poprzeczna śruba wahaczy solidnie nasmarowana pastą miedziana, odkręcenie jej to przyjemność. Nawet dzisiaj jak miałem koło odkręcone to kluczem profilaktycznie sprawdziłem czy się obraca w swoim gniezdzie i chodzi jak masełko. Szkoda że pogoda jest taka licha, kosz nie duży tej gumy a frajda z wymiany duża.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 gru 2017, 20:03

Tak, ale żeby się do tego dobrać trzeba jeszcze mieć chyba ściągacz do sprężyny?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 gru 2017, 20:06

Też mi się tak wydaje, wydaje się że mały element do wymiany a zapowiada się akcja na 2 godziny.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 gru 2017, 22:01

Na 90% nie mam tam łożyska, ponieważ kolumna amortyzator-sprężyna jest zamontowana na stałe i nie obraca się podczas skręcania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja