Drgania-wibracje na nadwoziu
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
U mnie zostało wymienione:
- górne wahacze, po 2 sztuki, przednia oś
- dolne wahacze, nośny i prowadzący, przednia oś
- łączniki stabilizatora, przednia oś
- gumy stabilizatora, przednia oś
- drążki kierownicze
- końcówki drążków
dodam że wszystko siedzi na nowych felgach 18 cali, sprężyny H&R -30 mm
amortyzatory od nowego.
- górne wahacze, po 2 sztuki, przednia oś
- dolne wahacze, nośny i prowadzący, przednia oś
- łączniki stabilizatora, przednia oś
- gumy stabilizatora, przednia oś
- drążki kierownicze
- końcówki drążków
dodam że wszystko siedzi na nowych felgach 18 cali, sprężyny H&R -30 mm
amortyzatory od nowego.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Znalazłem jeszcze jeden przypadek, gdy po zmianie amortyzatorów wszystko minęło, ale nie mogę zrozumieć jak to możliwe
.
Reasumując, wszystko z przodu zostało wymienione oprócz amortyzatorów, które w ogóle nie były brane pod uwagę. Pomijam piastę czy zwrotnicę, ponieważ wtedy biłyby hamulce i nie można byłoby ustawić geometrii.

Reasumując, wszystko z przodu zostało wymienione oprócz amortyzatorów, które w ogóle nie były brane pod uwagę. Pomijam piastę czy zwrotnicę, ponieważ wtedy biłyby hamulce i nie można byłoby ustawić geometrii.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wału w ASO nie wymieniłem to i amorów też nie. Muszę być konsekwentny w działaniach. Idzie zawsze ten sam amortyzator bez względu na 1BE BV itp?
Chyba zrobię najpierw przód na Sachsie. Mat1324 daj namiar na Sachsa albo coś innego porządnego. Muszę żonie powiedzieć żeby zamiast choinki se stare amortyzatory zawiesiła.
Chyba zrobię najpierw przód na Sachsie. Mat1324 daj namiar na Sachsa albo coś innego porządnego. Muszę żonie powiedzieć żeby zamiast choinki se stare amortyzatory zawiesiła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
mat695, w takim razie podeślij mi VIN albo zdjęcie wlepki (w formie linku) na PW, to sprawdzę co u Ciebie powinno siedzieć, ponieważ amortyzatory są zależne od silnika i rodzaju zawieszenia.
Zmieniłem opony z 245/40/18 na 225/50/17 i nowe zimówki są oczywiście bardziej miękkie oraz mają wyższy profil co przelożyło się na zmniejszenie odczucia drgań.
A może to amortyzator nie jest już w stanie wytłumić wszystkich drgań i przenosi je dalej
. Na stacji badana jest sprawność gdy auto stoi, a nie jedzie.
Zmieniłem opony z 245/40/18 na 225/50/17 i nowe zimówki są oczywiście bardziej miękkie oraz mają wyższy profil co przelożyło się na zmniejszenie odczucia drgań.
A może to amortyzator nie jest już w stanie wytłumić wszystkich drgań i przenosi je dalej

- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wstawiam VIN tutaj, przyda się pokazać komuś jak już będę sprzedawał :D
WAUZZZ4F77N084098
Dokładnie, amortyzator przecież testowany jest w statycznych warunkach, w trakcie jazdy pojawiają się zdecydowanie inne siły i kierunki ugięcia całej konstrukcji dlatego generalizując wykonuje się testy statyczne i dynamiczne.
Co w nim mogło się zjebać? Nie wiem. Przecież budowa amortyzatora nie jest dużo bardziej skomplikowana od budowy cepa. Zgłębię temat dziś wieczorem.
[ Dodano: 2017-12-12, 15:28 ]
A tam swoją drogą nie ma jeszcze jakiegoś łożyska u góry?
[ Dodano: 2017-12-12, 15:40 ]
Może to nie sam amortyzator sam w sobie tylko ta guma z łożyskiem? Dlatego na badaniu amor ma dobrą charakterystykę a jakiś luz w tej gumie/łożysku powoduje problemy?
WAUZZZ4F77N084098
Dokładnie, amortyzator przecież testowany jest w statycznych warunkach, w trakcie jazdy pojawiają się zdecydowanie inne siły i kierunki ugięcia całej konstrukcji dlatego generalizując wykonuje się testy statyczne i dynamiczne.
Co w nim mogło się zjebać? Nie wiem. Przecież budowa amortyzatora nie jest dużo bardziej skomplikowana od budowy cepa. Zgłębię temat dziś wieczorem.
[ Dodano: 2017-12-12, 15:28 ]
A tam swoją drogą nie ma jeszcze jakiegoś łożyska u góry?
[ Dodano: 2017-12-12, 15:40 ]
Może to nie sam amortyzator sam w sobie tylko ta guma z łożyskiem? Dlatego na badaniu amor ma dobrą charakterystykę a jakiś luz w tej gumie/łożysku powoduje problemy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Wczoraj miałem to w ręku. Montowałem zwrotnicę z lewej strony.
Oglądałem to ale nie pomyślałem żeby to wymienić. Zastanowiło mnie to że nacięcia gumy u góry są starte.
Kilka fotek z mojego amorka:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Oglądałem to ale nie pomyślałem żeby to wymienić. Zastanowiło mnie to że nacięcia gumy u góry są starte.
Kilka fotek z mojego amorka:
Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 22:08 przez tobi71, łącznie zmieniany 1 raz.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja robiłem taki test, ale to nie do końca działa. Nawet z wyłączonymi ASR/ESP nie wszystkie koła się kręcą. Jak się udało zrobić, żeby zakręciły to akurat wtedy nic się nie działo.
Też miałem parę tygodni temu w ręku ten zestaw przy okazji wymiany wahaczy górnych :D
I co tam pod tą gumą jest łożysko jakieś rzeczywiście?
Teraz to przynajmniej będzie łatwo rozebrać jeszcze raz.
Też miałem parę tygodni temu w ręku ten zestaw przy okazji wymiany wahaczy górnych :D
I co tam pod tą gumą jest łożysko jakieś rzeczywiście?
Teraz to przynajmniej będzie łatwo rozebrać jeszcze raz.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Łożyska nie widziałem a starałem się go dostrzec. Rozebranie całej strony zajmuje mi 30 minut, jestem już mistrzem, górna poprzeczna śruba wahaczy solidnie nasmarowana pastą miedziana, odkręcenie jej to przyjemność. Nawet dzisiaj jak miałem koło odkręcone to kluczem profilaktycznie sprawdziłem czy się obraca w swoim gniezdzie i chodzi jak masełko. Szkoda że pogoda jest taka licha, kosz nie duży tej gumy a frajda z wymiany duża.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm