Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] Zakup a6 prośba o porady odnośnie silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
DuperQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2017, 01:16
Lokalizacja: Lublin

[ASN 3.0 220 KM] Zakup a6 prośba o porady odnośnie silnika

Post autor: DuperQ » 08 lis 2017, 01:23

Witam, kupiłem niedawno audi a6 c5 3.0 v6 ASN z quattro i 6 biegowym manualem. Nie bardzo znam się na tych jednostkach dlatego chciałbym prosić o porady znawców tematu.
Na innych forach ludzie piszą że "podobno" często pękają w nich bloki oraz głowice, jak to jest z tym naprawdę?
Jak prawidłowo dbać o silnik? jaki olej itp. Na co zwracać szczególną uwagę.
Dodam że audi jest z 2003r i posiada oryginalny przebieg 385 tyś. Czy to sporo jak na ten motor?

Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny bo mam dylemat czy zostawiać sobie audiczkę czy jednak pójść w coś innego

Pozdrawiam :)

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zakup a6 prośba o porady odnośnie silnika

Post autor: kierowiec » 08 lis 2017, 19:06

Witam. Trzeba uważać na przegrzanie tego silnika i pilnować oleju(moiom zdaniem warto zainwestować w oryginalny filtr oleju). Mam troszkę mniej przejechane ale jestem zadowolony. Z tym pękaniem bloków to myślę że pękają tym którzy oszczędzają na częściach (np. używane szpilki po zdjęciu głowicy), i czasie po uruchomieniu silnika (warto zaczekać na osiągnięcie temp. pracy przed mocniejszym przyciśnięciem pedału gazu). Przyjemnej eksploatacji:)
Fan AUDI!!!!

DuperQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2017, 01:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DuperQ » 08 lis 2017, 21:08

Dzięki za odpowiedź :). a masz jakieś sugestie co do oleju? Aktualnie jest wlany 10w40 mobila ale chciałem zmienić na 5w40 liquid moly bo podobno ten silnik nie lubi półsynta, fazatory źle to znoszą. I czy jest sens robić płukankę przed wymianą?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lis 2017, 21:19

Jeśli chcesz płacić kilkadziesiąt złotych za butelkę nafty, to czemu nie :p. Wystarczy, że zmienisz olej z 10W40 na 5W40, a kolejną wymianę zrobisz trochę szybciej.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 10 lis 2017, 17:43

Polecał bym taką zmianę. Powinien być syntetyk. A dolewki w tych silnikach to normalka. Pozdro.
Fan AUDI!!!!

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 10 gru 2017, 13:41

Dolewki to normalka ??? Mam gaz od 3 lat jezdze cały czas i pobór oleju w silniki od wymiany do wymiany to 1do 1,5l . Leje motul 10w40 wymiana co 10tys km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga