Witam
Proszę o pomoc ponieważ moja C5 2004r 2,5 BAU TIPTRONIC przeciąga biegi jak zaczeła się minusowa temperatura. Objaw prosty silnik wyje kiedy już dawno powinien sobie wrzucić wyższy bieg co skutkowało by zmniejszeniem obrotów silnika. Co zrobiłem w związku z tym, wymieniłem olej na nowy + filtr automatycznej skrzyni biegów na taki jaki podaje serwis i oznaczenie ze skrzyni biegów i nic to nie zmieniło. Mechanik podejrzewa słabe ciśnienie w skrzyni ale również zaznaczył że temperatura oleju w skrzyni jest wporządku. Co według was może jeszcze być albo co można zrobić najmniejszymi kosztami żeby wymienić coś i sprawdzić czy się poprawi żeby odrazu skrzyni nie wymieniać Bardzo proszę o podpowiedzi
Pozdrawiam Robert
Skrzynia przeciąga zmianę biegu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 maja 2014, 16:32
- Lokalizacja: Stegna
Skrzynia przeciąga zmianę biegu
Ostatnio zmieniony 03 gru 2014, 18:35 przez Robert-stegna, łącznie zmieniany 1 raz.
W moim tiptronicu też występował objaw przeciągania biegów, sprawdziłem stan oleju i okazało się że brakowało trochę ponad 0,5 litra po dolewce objaw zniknął. Jeżeli jest zimno i silnik chodzi na ssaniu to wtedy też będzie przeciągał biegi (u mnie tylko do 2,2 tyś obrotów) ale po przejechaniu jakiegoś kilometra może mniej już zmienia biegi normalnie (nawet przy 1600 obrotów). Dużo osób na forum ma tak samo więc przeciąganie na ssaniu to raczej normalny objaw, lecz jeżeli dzieje się też tak gdy silnik i skrzynia się zagrzeje to znaczy że coś jest nie tak.
Jaki konkretnie olej wlał ci mechanik? Wlał odpowiednią ilość?
W naszych tiptronicach żeby odpowiedni sprawdzić stan oleju trzeba robić to na włączonym silniku i podłączonym VAGu aby sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni, stan sprawdzamy przy temperaturze oleju około 35 *C.
Jaki konkretnie olej wlał ci mechanik? Wlał odpowiednią ilość?
W naszych tiptronicach żeby odpowiedni sprawdzić stan oleju trzeba robić to na włączonym silniku i podłączonym VAGu aby sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni, stan sprawdzamy przy temperaturze oleju około 35 *C.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skrzynia przeciąga zmianę biegu
Jeśli przeciąga na zimno, a po kilku zmianach jest OK - to nic nie rusz, bo tak ma być, skrzynia ma specjalny program aby olej szybciej złapał temp roboczą, dlatego na zimno przeciąga delikatnie biegi.Robert-stegna pisze:Witam
Proszę o pomoc ponieważ moja C5 2004r 2,5 BAU TIPTRONIC przeciąga biegi jak zaczeła się minusowa temperatura. Objaw prosty silnik wyje kiedy już dawno powinien sobie wrzucić wyższy bieg co skutkowało by zmniejszeniem obrotów silnika. Co zrobiłem w związku z tym, wymieniłem olej na nowy + filtr automatycznej skrzyni biegów na taki jaki podaje serwis i oznaczenie ze skrzyni biegów i nic to nie zmieniło. Mechanik podejrzewa słabe ciśnienie w skrzyni ale również zaznaczył że temperatura oleju w skrzyni jest wporządku. Co według was może jeszcze być albo co można zrobić najmniejszymi kosztami żeby wymienić coś i sprawdzić czy się poprawi żeby odrazu skrzyni nie wymieniać Bardzo proszę o podpowiedzi
Pozdrawiam Robert
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 maja 2014, 16:32
- Lokalizacja: Stegna
Olej był to FEBI żółty ale dokładnego numeru nie pamiętam wiem żę mechanik rozkodował VIN i dodatkowo sczytał numer ze skrzyni biegów. Ja tylko zweryfikowałem jego wybór ponieważ zajmuję się sprzedażą części i u mnie w katalogach też był wskazany olej o tym numerze. Do skrzyni z tego co mówił wlał 6L. Ale to co mówisz może mieć sens i możliwe że za bardzo się tym przejąłem, jutro przejadę się na zimnym silniku i zobaczę czy mniej więcej przeżuci bieg przy 2200 obr\min. Co do podłączonego komputera i kontrolowaniu temp nie mam wątpliwości
chociaż mi tego nie powiedział że tak robił, ponieważ nie wiem czy w całym 3-mieście lepszego specjalistę znajdę W każdym bądź razie dziękuję za odpowiedź wszystkim będę pisał co dalej wynikło. Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-12-22, 21:24 ]
A więc jak już wspomniałem jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów, niestety niepokoi mnie dalej jedna rzecz która nie ustąpiła mianowicie gdy rozpędzę się do powiedzmy 100 km/h i puszczę gaz samochód wytrącając prędkość już przy mniejszej prędkości (obrotach) zaczyna wibrować ewidentnie jest to wina czegoś nie związanego z zawieszeniem ponieważ mam wszystko wymienione na nowe na najlepszych częściach oraz zbieżność. Mechanik inny podpowiedział mi że "może" być do regeneracji konwerter inaczej mówiąc sprzęgło hydrokinetyczne. Powiedzmy że już się nie czepiam tego przeciągania biegów bo może faktycznie ma tak być ale te wibrację mnie interesują. A i jeszcze co ważne jak przełączę skrzynię na tryb tiptronic dźwignią zmiany biegów rozpędzę się do 3 biegu puszczę gaz i sama zrzuci do 2 biegu i następnie do 1 jest szarpnięcie i uderzenie jak by przełączyć na D i od razu ruszyć. Proszę o jakieś sugestie
chociaż mi tego nie powiedział że tak robił, ponieważ nie wiem czy w całym 3-mieście lepszego specjalistę znajdę W każdym bądź razie dziękuję za odpowiedź wszystkim będę pisał co dalej wynikło. Pozdrawiam
Jaki konkretnie olej wlał ci mechanik? Wlał odpowiednią ilość?
W naszych tiptronicach żeby odpowiedni sprawdzić stan oleju trzeba robić to na włączonym silniku i podłączonym VAGu aby sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni, stan sprawdzamy przy temperaturze oleju około 35 *C.
[ Dodano: 2014-12-22, 21:24 ]
A więc jak już wspomniałem jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów, niestety niepokoi mnie dalej jedna rzecz która nie ustąpiła mianowicie gdy rozpędzę się do powiedzmy 100 km/h i puszczę gaz samochód wytrącając prędkość już przy mniejszej prędkości (obrotach) zaczyna wibrować ewidentnie jest to wina czegoś nie związanego z zawieszeniem ponieważ mam wszystko wymienione na nowe na najlepszych częściach oraz zbieżność. Mechanik inny podpowiedział mi że "może" być do regeneracji konwerter inaczej mówiąc sprzęgło hydrokinetyczne. Powiedzmy że już się nie czepiam tego przeciągania biegów bo może faktycznie ma tak być ale te wibrację mnie interesują. A i jeszcze co ważne jak przełączę skrzynię na tryb tiptronic dźwignią zmiany biegów rozpędzę się do 3 biegu puszczę gaz i sama zrzuci do 2 biegu i następnie do 1 jest szarpnięcie i uderzenie jak by przełączyć na D i od razu ruszyć. Proszę o jakieś sugestie
Witam mam podobny problem z tym że mam skrzynie dmx 4biegi i odkad mam to auto (9lat) przeszlo jeden remont skrzyni a niedlugo potem serwis przyznal mi nowa skrzynie ale problem polega na tym że zmienia mi biegi przy 2.2 obrotow i tak mam od poczatku tak powinno byc bo serwis ktory regenerowal mi skrzynie nic nie stwierdzil
[ Dodano: 2017-11-08, 14:35 ]
To moze inaczej. Kto ma skrzynie dmx i przy jakich obrotach na cieplym silniku zmienia Wam biegi
[ Dodano: 2017-11-08, 14:35 ]
To moze inaczej. Kto ma skrzynie dmx i przy jakich obrotach na cieplym silniku zmienia Wam biegi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
- Lokalizacja: Trutnowo
EDDIE, ja mam 4-biegową, z tym że jej kod to EPV, ale czytałem że to podobne jednostki jak i może nawet te same, nie znalazłem do końca konkretnej odpowiedzi. U mnie 2200 to minimum teraz, czasami przyciągnie do 2300-2400 (irytujące w choooj, zwłaszcza w mieście gdzie przy 60-70 km/h silnik piłuje aż serce boli pod takie obroty i nie zamierza zmienić, choć to rzadkość), wtedy trzeba trochę szybciej na chwilę pojechać i później jak prędkość maleje to już nie redukuje i obroty są odpowiednie, ale to ja mówię rzadkość, 1 na 100 takich przełożeń Ale tak mam bo pewnie olej rzadki, zbliża się wielkimi krokami wymiana ale po wymianie (już raz wymieniłem 50k km temu) wszystko jest ok, żadnego przeciągania, wszystko płynne.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga