Coś żre prąd, proszę o podpowiedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Coś żre prąd, proszę o podpowiedzi
Witam.
Od początku posiadania samochodu borykam się z problemem uciekania prądu z aku.
Generalnie po ładowaniu aku np. prostownikiem , napięcie na nim spada o około 0,1 V na dobę.Czyli po zaryglowaniu auta i odczekaniu pół h mierząc napięcie bezpośrednio na baterii mam 12,6V. Po kilku godzinach nawet bez otwierania samochodu, napięcie spada do 12,35v na przykład.Na następny dzień mam już 12,1V , i tak dalej i tak dalej.
Winił bym aku ale mam go od 4 lat, kupiony jako nowy, Warta.Zakodowany poprawnie.Był na reklamacji, nie stwierdzono nic niepokojącego, ale nie do końca wierząc serwisowi , sprawdziłem w swojej furmance akumulator o takich samych parametrach, pożyczając go od kumpla.Bez zmian.Prąd nadal uciekał.
Miernika cęgowego nie posiadam, na wiosce też nie mam możliwości gdzieś podjechać a funkcja w multimetrze niedostępna, bo uwaliłem na czymś bezpiecznik. Zresztą co mi da, że będę wiedział , że płynie więcej mA niż powinno.Na bank tak jest.Od razu wiadomo, że coś w aucie kradnie prąd skoro napięcie spada i spada....
Myślałem, by wytypować urządzenia mogące żreć prąd po zamknięciu auta.Wyciągnąć bezpiecznik od urządzenia, sprawdzić po nocy czy prąd ucieka czy nie.I tak dalej.
Po około 15 minutach trójkąt gaśnie, więc auto teoretycznie idzie spać.Sprawdziłem, w nawigacji i zmieniarce wyłącza się podświetlenie więc również idą spać.
W innym poście czytałem o sterowniku aku czy rozruszniku ale chyba mnie to nie dotyczy, gdyż problem pojawia się także po ładowaniu baterii prostownikiem....(????)
Proszę o podpowiedzi, co po kolei sprawdzić by wytypować złodzieja...?Bezpieczników trochę jest więc nie chciałbym na ślepo nic robić...
Z góry dzięki!
Od początku posiadania samochodu borykam się z problemem uciekania prądu z aku.
Generalnie po ładowaniu aku np. prostownikiem , napięcie na nim spada o około 0,1 V na dobę.Czyli po zaryglowaniu auta i odczekaniu pół h mierząc napięcie bezpośrednio na baterii mam 12,6V. Po kilku godzinach nawet bez otwierania samochodu, napięcie spada do 12,35v na przykład.Na następny dzień mam już 12,1V , i tak dalej i tak dalej.
Winił bym aku ale mam go od 4 lat, kupiony jako nowy, Warta.Zakodowany poprawnie.Był na reklamacji, nie stwierdzono nic niepokojącego, ale nie do końca wierząc serwisowi , sprawdziłem w swojej furmance akumulator o takich samych parametrach, pożyczając go od kumpla.Bez zmian.Prąd nadal uciekał.
Miernika cęgowego nie posiadam, na wiosce też nie mam możliwości gdzieś podjechać a funkcja w multimetrze niedostępna, bo uwaliłem na czymś bezpiecznik. Zresztą co mi da, że będę wiedział , że płynie więcej mA niż powinno.Na bank tak jest.Od razu wiadomo, że coś w aucie kradnie prąd skoro napięcie spada i spada....
Myślałem, by wytypować urządzenia mogące żreć prąd po zamknięciu auta.Wyciągnąć bezpiecznik od urządzenia, sprawdzić po nocy czy prąd ucieka czy nie.I tak dalej.
Po około 15 minutach trójkąt gaśnie, więc auto teoretycznie idzie spać.Sprawdziłem, w nawigacji i zmieniarce wyłącza się podświetlenie więc również idą spać.
W innym poście czytałem o sterowniku aku czy rozruszniku ale chyba mnie to nie dotyczy, gdyż problem pojawia się także po ładowaniu baterii prostownikiem....(????)
Proszę o podpowiedzi, co po kolei sprawdzić by wytypować złodzieja...?Bezpieczników trochę jest więc nie chciałbym na ślepo nic robić...
Z góry dzięki!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Tak tylko musisz zmienić pin bo w mierniku są trzy wyjścia i masowy zostaje tylko zmieniasz plusowy z tym trzecim. Podpinasz np masowy do plusa akumulatora i z tego trzeciego wyjścia do kabla plusowego po stronie auta. I każdy bezpiecznik po kolei i będziesz widział gdzie jest problem
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Nie twierdzę, że jest to rozwiązanie Twojego problemu ale :
Sprawdź wzmacniacz(jeśli posiadasz w aucie) sygnału antenowego telefonu komórkowego.
Przez przypadek dowiedziałem się, że pracował podczas postoju auta w stanie "uśpienia elektryki". Po otwarciu bagażnika dotknąłem jego obudowy, która była gorąca. Odpiąłem wtyk zasilający i po problemie.
Nie korzystam z oryginalnej instalacji telefonicznej (interfejs w podłokietniku), korzystam z bluetooth, dlatego też wzmacniacz ten nie jest wykorzystywany i mógł zostać na stałe odłączony.
Sprawdź wzmacniacz(jeśli posiadasz w aucie) sygnału antenowego telefonu komórkowego.
Przez przypadek dowiedziałem się, że pracował podczas postoju auta w stanie "uśpienia elektryki". Po otwarciu bagażnika dotknąłem jego obudowy, która była gorąca. Odpiąłem wtyk zasilający i po problemie.
Nie korzystam z oryginalnej instalacji telefonicznej (interfejs w podłokietniku), korzystam z bluetooth, dlatego też wzmacniacz ten nie jest wykorzystywany i mógł zostać na stałe odłączony.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Ok, dzięki za namiary.Jutro przygrzebię i dam znać.tomnik pisze:W moim kombi wzmacniacz ten umiejscowiony jest za modułem komfortu, prawa strona bagażnik.
[ Dodano: 2017-12-11, 23:01 ]
Nic się nie grzeje po zaśnięciu furmanki....Wszystko grzecznie się wyłącza.
Czekam na bezpieczniki do multimetru i będę mierzył ile mA ciągnie z aku.
[ Dodano: 2017-12-20, 21:55 ]
Dopiero dziś miałem szanse sprawdzić co i jak z poborem.
Auto zaryglowane, uśpione.
Pobór mocy dziwnie skacze.Przy ustawieniu multimetru na Ampery wskazuje od 0,03 do 0,08.
Przy ustawieniu na mA skacze od 40 do 90 .
Czym te skoki są spowodowane....?
Dziwna sprawa...
Wyciąganie bezpiecznika jednego po drugim nic nie dało.Pobór skakał jak głupi ale nie spadło niżej niż owe 40 mA.
Pojawił się problem.Nie mogę odpalić auta. Po włożeniu kluczyka do stacyjki słychać jedynie odblokowanie kiery ale nic nie podświetla się na zegarach....Przy próbie przekręcenia kluczyka uruchamia się alarm.Samochód w ogóle nie reaguje na przyciski pilota.
Zmieniałem i baterie i kluczyk.Rozłączałem aku na krótszą i dłuższą chwilę i nic.
Rygluję auto z kluczyka i zamyka się i otwiera jedynie strona kierowcy(przód i tył).Co dziwne, przy próbie podniesienia maski włącza się alarm...
Jakieś pomysły co mogłem namieszać...?
HELP!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Skąd te dziwne skoki w poborze...?Pomiar robiliśmy we dwójkę.Jedna osoba paczała na miernik a ja wyciągałem bezpieczniki nie odrywając od nich wzroku więc szanse, że jakiś bezpiecznik poszedł w inne gniazdo jest bardzo nikła, aczkolwiek w tej sytuacji możliwa....
Jak nie urok to....
[ Dodano: 2017-12-23, 00:51 ]
Jakie powinno być minimalne napięcie przy rozruchu w silnikach 3.0 TDI?Nigdzie nie mogę znaleźć konkretów.Jedni twierdzą, że min. to ponad 10V, inni że 8.5-9V jest ok...
U siebie mam minimalnie 9.6V.Aku ma 4 lub 5 lat.
Jak nie urok to....
[ Dodano: 2017-12-23, 00:51 ]
Jakie powinno być minimalne napięcie przy rozruchu w silnikach 3.0 TDI?Nigdzie nie mogę znaleźć konkretów.Jedni twierdzą, że min. to ponad 10V, inni że 8.5-9V jest ok...
U siebie mam minimalnie 9.6V.Aku ma 4 lub 5 lat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Czyli, że aku do wymiany....?4 lata i padła świniamat1324 pisze:Nie powinno spadać poniżej 10V.
Mam Vartę 920/110 i czytałem niedawno, że na moje potrzeby jest za duży, gdyż moje przebiegi roczne to maks 5-7 tys a więc w miarę rzadko jeżdże i to radykalnie krótkie trasy.Jakiej pojemności aku byłby dla mnie optymalny?Czy w ogóle da się zejść poniżej fabrycznego 850/95?Pytam bo czytam na forum i czytam i jak wiadomo, im więcej informacji, tym bardziej człowiek głupieje....
A tak poza konkursem, to intercars ma zajefajne oferty na aku.Po 20, 30 % obniżki, jak komuś się przyda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Akumulator należy założyć taki jaki był fabryczny. Nie ma znaczenia jakie przebiegi robisz. Sterownik zawsze doładuje odpowiednią ilość energii. Nawet jak kupisz mniejszy akumulator, to i tak padnie po kilku tygodniach nieużywania. Warto sprawdzić też kodowanie akumulatora, ale powinno być poprawne. W 3.0 TDI montowany jest w 99% akumulator 110 Ah. Możesz przesłać mi na PW swój VIN, to sprawdzę.
Nie czytaj w necie o dobieranie akumulatora, ponieważ są to artykuły dotyczący zwykłych aut. W C6 i nowszych są specjalne sterowniki, które dbają o poprawne ładowanie. W tańszych autach będzie to dopiero za kilka lat lub w ogóle.
Nie czytaj w necie o dobieranie akumulatora, ponieważ są to artykuły dotyczący zwykłych aut. W C6 i nowszych są specjalne sterowniki, które dbają o poprawne ładowanie. W tańszych autach będzie to dopiero za kilka lat lub w ogóle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga