Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Coś żre prąd, proszę o podpowiedzi

Elektryka
NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Coś żre prąd, proszę o podpowiedzi

Post autor: NastyMosquito » 07 gru 2017, 19:46

Witam.

Od początku posiadania samochodu borykam się z problemem uciekania prądu z aku.
Generalnie po ładowaniu aku np. prostownikiem , napięcie na nim spada o około 0,1 V na dobę.Czyli po zaryglowaniu auta i odczekaniu pół h mierząc napięcie bezpośrednio na baterii mam 12,6V. Po kilku godzinach nawet bez otwierania samochodu, napięcie spada do 12,35v na przykład.Na następny dzień mam już 12,1V , i tak dalej i tak dalej.
Winił bym aku ale mam go od 4 lat, kupiony jako nowy, Warta.Zakodowany poprawnie.Był na reklamacji, nie stwierdzono nic niepokojącego, ale nie do końca wierząc serwisowi , sprawdziłem w swojej furmance akumulator o takich samych parametrach, pożyczając go od kumpla.Bez zmian.Prąd nadal uciekał.
Miernika cęgowego nie posiadam, na wiosce też nie mam możliwości gdzieś podjechać a funkcja w multimetrze niedostępna, bo uwaliłem na czymś bezpiecznik. Zresztą co mi da, że będę wiedział , że płynie więcej mA niż powinno.Na bank tak jest.Od razu wiadomo, że coś w aucie kradnie prąd skoro napięcie spada i spada....
Myślałem, by wytypować urządzenia mogące żreć prąd po zamknięciu auta.Wyciągnąć bezpiecznik od urządzenia, sprawdzić po nocy czy prąd ucieka czy nie.I tak dalej.
Po około 15 minutach trójkąt gaśnie, więc auto teoretycznie idzie spać.Sprawdziłem, w nawigacji i zmieniarce wyłącza się podświetlenie więc również idą spać.
W innym poście czytałem o sterowniku aku czy rozruszniku ale chyba mnie to nie dotyczy, gdyż problem pojawia się także po ładowaniu baterii prostownikiem....(????)
Proszę o podpowiedzi, co po kolei sprawdzić by wytypować złodzieja...?Bezpieczników trochę jest więc nie chciałbym na ślepo nic robić...

Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 07 gru 2017, 20:39

zamów multimetr na allegro za kilka złotych , podłącz jako amperomierz i po kolei wyciągaj bezpieczniki - zobaczysz który obwód jest problemem . Bez tego to szukanie igły w stogu siana

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 07 gru 2017, 20:44

kiler22 pisze:zamów multimetr na allegro za kilka złotych , podłącz jako amperomierz i po kolei wyciągaj bezpieczniki - zobaczysz który obwód jest problemem . Bez tego to szukanie igły w stogu siana
Dzięki za odzew ;)
Wpiąć się multimetrem między aku a kabel, tak?Szeregowo?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 gru 2017, 20:47

Tak tylko musisz zmienić pin bo w mierniku są trzy wyjścia i masowy zostaje tylko zmieniasz plusowy z tym trzecim. Podpinasz np masowy do plusa akumulatora i z tego trzeciego wyjścia do kabla plusowego po stronie auta. I każdy bezpiecznik po kolei i będziesz widział gdzie jest problem
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 07 gru 2017, 21:06

Okkk, dzięki;)
Z pinami no problemo ale tak jak wspomniałem, uwaliłem bezpiecznik w multimetrze max 5 A) i muszę go wymienić.
Jak tylko ogarne wymianę bezpiecznika dam znać ;)

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 07 gru 2017, 21:16

Nie twierdzę, że jest to rozwiązanie Twojego problemu ale :
Sprawdź wzmacniacz(jeśli posiadasz w aucie) sygnału antenowego telefonu komórkowego.
Przez przypadek dowiedziałem się, że pracował podczas postoju auta w stanie "uśpienia elektryki". Po otwarciu bagażnika dotknąłem jego obudowy, która była gorąca. Odpiąłem wtyk zasilający i po problemie.
Nie korzystam z oryginalnej instalacji telefonicznej (interfejs w podłokietniku), korzystam z bluetooth, dlatego też wzmacniacz ten nie jest wykorzystywany i mógł zostać na stałe odłączony.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 07 gru 2017, 22:01

A gdzież tego wzmacniacza szukać, jak toto wygląda bo gugel niewiele mi podowiedział...?

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 07 gru 2017, 23:36

W moim kombi wzmacniacz ten umiejscowiony jest za modułem komfortu, prawa strona bagażnik.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 20 gru 2017, 21:55

tomnik pisze:W moim kombi wzmacniacz ten umiejscowiony jest za modułem komfortu, prawa strona bagażnik.
Ok, dzięki za namiary.Jutro przygrzebię i dam znać.

[ Dodano: 2017-12-11, 23:01 ]
Nic się nie grzeje po zaśnięciu furmanki....Wszystko grzecznie się wyłącza.
Czekam na bezpieczniki do multimetru i będę mierzył ile mA ciągnie z aku.

[ Dodano: 2017-12-20, 21:55 ]
Dopiero dziś miałem szanse sprawdzić co i jak z poborem.
Auto zaryglowane, uśpione.
Pobór mocy dziwnie skacze.Przy ustawieniu multimetru na Ampery wskazuje od 0,03 do 0,08.
Przy ustawieniu na mA skacze od 40 do 90 .
Czym te skoki są spowodowane....?
Dziwna sprawa...
Wyciąganie bezpiecznika jednego po drugim nic nie dało.Pobór skakał jak głupi ale nie spadło niżej niż owe 40 mA.

Pojawił się problem.Nie mogę odpalić auta. Po włożeniu kluczyka do stacyjki słychać jedynie odblokowanie kiery ale nic nie podświetla się na zegarach....Przy próbie przekręcenia kluczyka uruchamia się alarm.Samochód w ogóle nie reaguje na przyciski pilota.
Zmieniałem i baterie i kluczyk.Rozłączałem aku na krótszą i dłuższą chwilę i nic.
Rygluję auto z kluczyka i zamyka się i otwiera jedynie strona kierowcy(przód i tył).Co dziwne, przy próbie podniesienia maski włącza się alarm...

Jakieś pomysły co mogłem namieszać...?

HELP!!!!

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 20 gru 2017, 22:28

pobór prądu w stanie spoczynku na poziomie 0,03 - 0,08A jest prawidłowy - to dobry wynik. a co tam narobiłeś - nie wiem. sprawdź, czy bezpieczniki wszystkie powkładałeś w te same miejsca

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 23 gru 2017, 00:51

Skąd te dziwne skoki w poborze...?Pomiar robiliśmy we dwójkę.Jedna osoba paczała na miernik a ja wyciągałem bezpieczniki nie odrywając od nich wzroku więc szanse, że jakiś bezpiecznik poszedł w inne gniazdo jest bardzo nikła, aczkolwiek w tej sytuacji możliwa....
Jak nie urok to....

[ Dodano: 2017-12-23, 00:51 ]
Jakie powinno być minimalne napięcie przy rozruchu w silnikach 3.0 TDI?Nigdzie nie mogę znaleźć konkretów.Jedni twierdzą, że min. to ponad 10V, inni że 8.5-9V jest ok...
U siebie mam minimalnie 9.6V.Aku ma 4 lub 5 lat.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2017, 10:06

Nie powinno spadać poniżej 10V.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 23 gru 2017, 10:54

mat1324 pisze:Nie powinno spadać poniżej 10V.
Czyli, że aku do wymiany....?4 lata i padła świnia :(

Mam Vartę 920/110 i czytałem niedawno, że na moje potrzeby jest za duży, gdyż moje przebiegi roczne to maks 5-7 tys a więc w miarę rzadko jeżdże i to radykalnie krótkie trasy.Jakiej pojemności aku byłby dla mnie optymalny?Czy w ogóle da się zejść poniżej fabrycznego 850/95?Pytam bo czytam na forum i czytam i jak wiadomo, im więcej informacji, tym bardziej człowiek głupieje.... :>

A tak poza konkursem, to intercars ma zajefajne oferty na aku.Po 20, 30 % obniżki, jak komuś się przyda ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2017, 11:58

Akumulator należy założyć taki jaki był fabryczny. Nie ma znaczenia jakie przebiegi robisz. Sterownik zawsze doładuje odpowiednią ilość energii. Nawet jak kupisz mniejszy akumulator, to i tak padnie po kilku tygodniach nieużywania. Warto sprawdzić też kodowanie akumulatora, ale powinno być poprawne. W 3.0 TDI montowany jest w 99% akumulator 110 Ah. Możesz przesłać mi na PW swój VIN, to sprawdzę.
Nie czytaj w necie o dobieranie akumulatora, ponieważ są to artykuły dotyczący zwykłych aut. W C6 i nowszych są specjalne sterowniki, które dbają o poprawne ładowanie. W tańszych autach będzie to dopiero za kilka lat lub w ogóle.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 23 gru 2017, 12:13

W oryginale miałem 850 z tego co kojarzę.Ale po przestudiowaniu forum padło na 920 .Oczywiście wszystko zakodowane było pod nową baterię.A "w necie" miałem na myśli "na forum" ;p ;p ;p ;p

Wiadomość poszła, tylko czasem nie wysyłają się, więc sprawdź proszę i daj ewentualnie znać, dzięki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga