Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 gru 2017, 11:35

Później napisz jak jest wykonany ten wał :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 07 gru 2017, 11:38

Porobię zdjęcia i jak będą jakieś numery na poszczególnych częściach to też pospisuje, może się przyda w przyszłości komuś, oby już nie mi :D

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 07 gru 2017, 12:23

W moim przypadku brakuje tego wału, wiec muszę isc dalej i kombinować co innego.

[ Dodano: 2017-12-07, 12:23 ]
Dziś wymieniam gumy stabilizatora, stabilizatory, jutro drążki kierownicze i końcówki drążków. Moze nic to nie zmieni ale bede przekonany ze to nie to.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 07 gru 2017, 20:30

Ja sie sam zastanawiałem czy nie maglownica ale czy wtedy to by nie było tylko na kierownicy? mechanik mi powiedział, że mam tam lekki luz....

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 gru 2017, 20:32

Luz jest na zgaszonym silniku, ale po odpaleniu powinno być sztywno.

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 07 gru 2017, 21:32

u mnie dalej taki leciutki luz jest, ale jak mam objawi takie jak u Ciebie, a Ty masz sztywno to raczej nie to...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 gru 2017, 21:43

Mam sztywno, bo sprawdzałem to kilka razy na stacji diagnostycznej i u swojego mechanika. Czekam co wyniknie z tym wałem <mysli> .

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 08 gru 2017, 08:57

Sprawdzał ktoś z Was luzy flanszy skrzyni biegów? Dokładnie prawa strona.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 gru 2017, 09:00

Masz na myśli przeguby wewnętrzne? Pisałem 10 stron temu, że wymieniłem :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 gru 2017, 09:35

Flansza to wałek, do którego przykręca się przegub wewnętrzny. Na prawej zawsze będzie minimalny luz, ponieważ jest bardzo krótka i mocowana jest jedną stroną w dyfrze i podparta tylko na uszczelniaczu.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 08 gru 2017, 12:08

U mnie przy multitronicu jest wiekszy luz z prawej jak z lewej strony. Przeguby nowe a luz na flanszy został stary. :[

[ Dodano: 2017-12-08, 12:08 ]
Wydaje mi sie że długość polosi jest identyczna z lewej jak i z prawej strony.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 08 gru 2017, 12:15

Mam na myśli ten wałek ;) Przegub wymieniałem bo też miał luz.
Prawa flansza ma u mnie znaczny luz, to na nią padło pierwsze podejrzenie gdy zaczął się problem drgań. Później oglądał to spec od ASB, stwierdził, że jest w normie.

Jaki jest tam dopuszczalny luz osiowy/promieniowy i jak można się go pozbyć?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 gru 2017, 12:26

W tiptroniku półosie są różnej długości. Różnica to kilka centymetrów, ale jednak :). Jeśli gościu od automatów mówi, że luz jest w normie, to odpuść temat <okok>. Też jest u mnie luz i tak ma być, ponieważ tak jest zbudowane wyjście na prawą półoś.

mat695, wiadomo gdzie jest już wał?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 gru 2017, 18:43

Wiadomo, że o północy wyjechał gdzieś tam z jakiegoś Adolfina. Od tamtej pory słuch zaginął ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 09 gru 2017, 04:55

Wczoraj po wymianie gum stabilizatora odpaliłem auto aby wyjechać z garażu, na kierownicy i siedzeniu kierowcy było odczuwalne silne mrowienie. Na dworze jest zimno, może to jakiś odbój lub guma traci swoje włąściwości i doprowadza do takich drgan.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja