Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Tip + Quattro śmiganie bokiem.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 sty 2013, 23:52

Blade05 pisze:Może jest jakiś bezpiecznik od EDS albo systemu który za to odpowiada ;)

Co do skrzyni to moim zdaniem najbardziej dostaje w kość jak się zwalania i musi rozłączyć napęd a zaraz wciśnie się gaz to znowu jest załączanie i wtedy tarcze się grzeją :P

Ja ostatnio zrobiłem 3 rundy na śniegu po ok 4-5min każda, przeplatane ok 10min postojami z włączonym silnikiem na P w celu schłodzenia oleju w silniku i samej skrzyni. Olej w skrzyni miał max z 90*C więc luzik... ale co innego tarcze...
Po 3ciej rundzie skrzynia nieco zgłupiała bo zatrzymałem się (po jeździe nie tipie) i wyświetlała ze jest na 2-ce, a nie 1-ce :p Przerzuciłem na P i z powrotem na tipa i było już ok <okok>
Jak pozbyć się EDS - proste, wyjmij bezpiecznik od ABS'u i po sprawie, ale będzie tylko gorzej :(, bo będziesz miał napęd na dwa koła :( - nie zapominaj, że dyfry w C5, to są klasyczne otwarte dyferencjały, bez śladu szpery :( więc w każdje z osi, jedno koło będzie się kręciło jak opętane, a drugie niestety nie będzie miało napędu :(

Skrzynia na P się średnio chłodzi, jest w niej dużo niższe ciśnienie, niż na D, lepiej, pojeździć chwilkę na D, z niskimi rpm, niż zostawić ją na kilka min. na P.

[ Dodano: 2013-01-21, 23:55 ]
Adam84 pisze:Panowie myślę, że nieco się mylicie.
Nie mylimy się, St.John sprawdził nawet i niestety - w C5 ESP to ESP, i ASR wyłączany jest równocześnie z ESP, jednym krótkim naciśnięciem przycisku ESP.

[ Dodano: 2013-01-21, 23:57 ]
jmm pisze: Wolę quattro w b3 :-)
Oj ja też, szczególnie w takim jak Twoje wydaniu, wpadłbyś kiedyś cupejką na spota :)

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 22 sty 2013, 09:57

Wczoraj kręciłem kółka i z miejsca z włączonym ESP i skręconych kołach wcisłem gaz na maxa i samochód nie chciał jechać świeciła się kontrolka od trakcji. Wyłączyłem ESP i ruszyłem z kopyta kręciłem kółka na całym parkingu i przy bardzo mocnych przechyłach i prędkośći ok 40km było słychać chrobotanie <uoee>
180KM-215KM
CCCO

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 sty 2013, 10:03

skiba2323 pisze:prędkośći ok 40km było słychać chrobotanie <uoee>
Może powiem coś głupiego, ale czy to nie mógł być śnieg, uderzający o nadkola? Jeśli jest 'chrobotanie', to nie tylko go słuchać, ale i czuć... <mysli>

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 22 sty 2013, 10:07

u mnie bardziej niż chrobotanie (które występuje) słychać taki "popisk/zgrzyt" jak podczas ABS'owania.

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 22 sty 2013, 10:13

u mnie też jak by ABS
180KM-215KM
CCCO

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 22 sty 2013, 10:18

bardzo dziwne....u każdego co innego - to aż niemożliwe. Dobrze byłoby rozwiać wszystkie wątpliwości i dotrzeć do prawdziwych informacji o systemach kontroli trakcji w C5 i C6.

niech każdy kto ma quattro i automat spróbuje:
1. na włączonych systemach zrobić bączka na 1 biegu
2. na raz wciśniętym ESP (na biegu P) zrobić bączka na 1 biegu
3. na wciśniętym przez 10sek ESP (na biegu P) zrobić bączka na 1 biegu

i podzieli się jeszcze raz wrażeniami.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 sty 2013, 10:45

st.john, w C6 sprawa jest prosta i jasna... krótkie przyciśnięcie przycisku ESP - ASR OFF, dłuższe - ESP/ASR OFF... tak to działa... i wtedy jest zabawa <radocha>

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 22 sty 2013, 11:02

no to wszystko jasne i C6 dziękujemy za udział w dyskusji, bo to i tak dział C5 ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 sty 2013, 11:41

st.john pisze:no to wszystko jasne i C6 dziękujemy za udział w dyskusji
Pytałeś, to odpowiedziałem... <milczek> :p

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 22 sty 2013, 11:50

st.john,
1. Kreci kolka jak rwd
2. Esp dziala i go hamuje
3. Tak samo jak w sytuacji nr 1

Dzisiaj rano sprawdzalem bo spadlo 15cm puchu :)


Raz mi cos zachrobotalo, ale jestem pewien, ze to snieg, lecialem bokiem z dobre 100-150metrow i dodalem gazu aby autko zawrocilo i pozniej kontra takze po prostu snieg zdjalem z nadkola.


Za to ciekawi mnie kwestia jak ruszac najefektywniej pod wzniesienie na sliskiej drodze w sniegu. Z esp/asr czy bez.

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 22 sty 2013, 12:22

mnie też tom ciekawi i dziś będą testy bo tyle śniegu naj...ło <figielek>
180KM-215KM
CCCO

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 sty 2013, 16:42

Instrukcja obsługi strona 242.

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 04 gru 2017, 10:36

Witam,

Odgrzeję kotleta, ponieważ jest jeszcze jedna kwestia która mnie interesuje.
Załóżmy że mamy nawierzchnię lekko przysypaną śniegiem. Auto ochoczo gubi trakcję, choć zdarzają się momenty gdy koła łapią przyczepny asfalt i powiedzmy tył gwałtownie łapie przyczepność. Co z układem napędowym, czy konwerter w tym momencie nie dostaje po dupie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 gru 2017, 11:18

Bardziej martwiłbym się o opony :). Konwerter nie ma nic do tego, ponieważ różnicę obu osi zniweluje torsen, który jest tak skonstruowany, że może przenieść moc, ale nie może być jej źródłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja