[A6 C5] Zmiana licznika, złe wskazania
[A6 C5] Zmiana licznika, złe wskazania
Dzień dobry,
Piszę znów o pomoc,mam nadzieje że uda się wspólnymi siłami coś zdziałać.
Pacjent to tak jak z profilu Audi A6 C5 98r. (modelowo 99r. X w VIN) Avant 2.8 V6 ALG.
Może najpierw kilka słów wstępu, mój obecny licznik jest jakiś upośledzony, mianowicie:
1.FIS gaśnie, tak jakby tracił zasilanie, ale tylko FIS, cały licznik działa OK. Normalnie jedziesz, a raptownie FIS czarny, za chwilę uruchamia się, pokazuje napis OK i wskazuje dalej. I tak co jakiś czas.
2. Nie działa regulacja natężenia światła deska+ licznik.
Oba te problemy rozwiązał nowy licznik, FIS ciągle działa, regulacja natężenia ożyła. Magia Tyle zależne jest w aucie od tego licznika...
Do sedna, udało mi się uzyskać kody PIN do jednego i drugiego licznika.
Udało mi się podpiąć kluczyk pod immo nowego licznika.
Udało mi się podpiąć centralny zamek pod nowy licznik.
Udało mi się ustawić obecny przebieg auta w nowym liczniku.
Mój nowy licznik jeździł w A6 C5 98r (modelowy także 98r) 2.8 (kodu nie znam) w automacie, więc z miejsca wklepałem swoje stare kodowanie licznika do nowego.
Mój błąd, nie spisałem sobie starego kodowania...
Pamiętam ze zaczynał się na 05....
Tu właśnie pojawia się problem, mimo takiego samego kodowania, liczniki inaczej działają.
Wskazania paliwa są inne i na tym "nowym" liczniku jest aktywna funkcja wskazywania otwartych drzwi, co w starym liczniku, przy takim samym kodowaniu, nie występuje.
Podaję fotki:
Stary licznik:
https://zapodaj.net/images/ae54cd5352911.jpg
https://zapodaj.net/images/df066e530bd99.jpg
Nowy licznik:
https://zapodaj.net/7be309ce7a342.jpg.html
https://zapodaj.net/53e1cbdffded9.jpg.html
Próbowałem kilka razy wgrywać te same kodowanie, nic nie pomagało.
Odpinałem kilka razy akumulator, nic nie pomagało
Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Piszę znów o pomoc,mam nadzieje że uda się wspólnymi siłami coś zdziałać.
Pacjent to tak jak z profilu Audi A6 C5 98r. (modelowo 99r. X w VIN) Avant 2.8 V6 ALG.
Może najpierw kilka słów wstępu, mój obecny licznik jest jakiś upośledzony, mianowicie:
1.FIS gaśnie, tak jakby tracił zasilanie, ale tylko FIS, cały licznik działa OK. Normalnie jedziesz, a raptownie FIS czarny, za chwilę uruchamia się, pokazuje napis OK i wskazuje dalej. I tak co jakiś czas.
2. Nie działa regulacja natężenia światła deska+ licznik.
Oba te problemy rozwiązał nowy licznik, FIS ciągle działa, regulacja natężenia ożyła. Magia Tyle zależne jest w aucie od tego licznika...
Do sedna, udało mi się uzyskać kody PIN do jednego i drugiego licznika.
Udało mi się podpiąć kluczyk pod immo nowego licznika.
Udało mi się podpiąć centralny zamek pod nowy licznik.
Udało mi się ustawić obecny przebieg auta w nowym liczniku.
Mój nowy licznik jeździł w A6 C5 98r (modelowy także 98r) 2.8 (kodu nie znam) w automacie, więc z miejsca wklepałem swoje stare kodowanie licznika do nowego.
Mój błąd, nie spisałem sobie starego kodowania...
Pamiętam ze zaczynał się na 05....
Tu właśnie pojawia się problem, mimo takiego samego kodowania, liczniki inaczej działają.
Wskazania paliwa są inne i na tym "nowym" liczniku jest aktywna funkcja wskazywania otwartych drzwi, co w starym liczniku, przy takim samym kodowaniu, nie występuje.
Podaję fotki:
Stary licznik:
https://zapodaj.net/images/ae54cd5352911.jpg
https://zapodaj.net/images/df066e530bd99.jpg
Nowy licznik:
https://zapodaj.net/7be309ce7a342.jpg.html
https://zapodaj.net/53e1cbdffded9.jpg.html
Próbowałem kilka razy wgrywać te same kodowanie, nic nie pomagało.
Odpinałem kilka razy akumulator, nic nie pomagało
Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
bendzji, dziękuję za odpowiedź.
Jak widać, autko nie przestaje zaskakiwać...
Co do immo, to wg. VAG eepromprogrammer jeden i drugi licznik ma immo2.
Teraz widzę że i tam miałem napisane, że licznik stary jest od A4...
Co do kodowania, mógłbyś napisać czym one się różnią? Te dwa podane przez Ciebie?
Jak widać, autko nie przestaje zaskakiwać...
Co do immo, to wg. VAG eepromprogrammer jeden i drugi licznik ma immo2.
Teraz widzę że i tam miałem napisane, że licznik stary jest od A4...
Co do kodowania, mógłbyś napisać czym one się różnią? Te dwa podane przez Ciebie?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Problemów ciąg dalszy...
Dziś paliwo (benzyna) zalana do pełna, łącznie z odpowietrznikiem, do oporu. Tyle zamówione, to trzeba było wlać.
I co? Autko wskazuje że mam prawie rezerwę...
https://zapodaj.net/2ac9c35edf2c7.jpg.html
Przyjmując że mam pływak od A4 też w baku, to powinno być że mam 0, ale tyle to może się w VAGu da naciągnąć.
Jak jednak odwrócić wskazania?
Da się jakoś prosto we wsadzie zmienić coś?
Czy tylko fizycznie pływak do wymiany?
Aha, dodam że na teście wskazówek, wskazówka od poziomu paliwa ląduje idealnie w pionie.
Dziś paliwo (benzyna) zalana do pełna, łącznie z odpowietrznikiem, do oporu. Tyle zamówione, to trzeba było wlać.
I co? Autko wskazuje że mam prawie rezerwę...
https://zapodaj.net/2ac9c35edf2c7.jpg.html
Przyjmując że mam pływak od A4 też w baku, to powinno być że mam 0, ale tyle to może się w VAGu da naciągnąć.
Jak jednak odwrócić wskazania?
Da się jakoś prosto we wsadzie zmienić coś?
Czy tylko fizycznie pływak do wymiany?
Aha, dodam że na teście wskazówek, wskazówka od poziomu paliwa ląduje idealnie w pionie.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Proszę:
https://www.easypaste.org/file/9YH6Vpov ... ar?lang=pl
Mam nadzieje że poprawnie zgrałem, robiłem to pierwszy raz.
https://www.easypaste.org/file/9YH6Vpov ... ar?lang=pl
Mam nadzieje że poprawnie zgrałem, robiłem to pierwszy raz.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
bendzji, nie wiem czy o to pytasz, ale w Licznik-17 Adapatacja 10- kanał 30 mam wartość 128
[ Dodano: 2017-12-18, 16:41 ]
Jest możliwość że po zmianie licznika, system ASR mi się dezaktywował?
Dzisiaj dopiero zauważyłem.
Normalnie mieli kołami na mokrym, na przycisk ASR nie reaguje.
[ Dodano: 2017-12-18, 17:25 ]
Dodam ze na przycisk od asr na desce nie reaguje... A wcześniej reagował.
Podczas włączania zapłonu nie pojawia się ta lampa żółta na obrotomierzu, ta z zakręcona strzałką.
Błędów na vagu nie ma, ani w liczniku, ani w module abs. Tyle ze co dziwne, to kodowanie w abs to same zera, chyba nie tak powinno być.
[ Dodano: 2017-12-18, 17:50 ]
No to świetnie...
Podłączyłem stary licznik, jest po zapłonie ta żółta lampa, asr reaguje na przycisk.
Po prostu świetnie, nigdzie w necie nie było napisane ze po zmianie licznika może być problem z asr... Jakbym wiedział to bym nie ruszał
Tylko cholera co ma.licznik do abs/asr..
Aha, dodam ze zmieniałem kodowanie licznika nowego na stare, ale nic to nie dawało.
Kodowanie abs na starym liczniku również same zera, a mimo to działa...
Nie mam już sil na ten samochód.
[ Dodano: 2017-12-18, 16:41 ]
Jest możliwość że po zmianie licznika, system ASR mi się dezaktywował?
Dzisiaj dopiero zauważyłem.
Normalnie mieli kołami na mokrym, na przycisk ASR nie reaguje.
[ Dodano: 2017-12-18, 17:25 ]
Dodam ze na przycisk od asr na desce nie reaguje... A wcześniej reagował.
Podczas włączania zapłonu nie pojawia się ta lampa żółta na obrotomierzu, ta z zakręcona strzałką.
Błędów na vagu nie ma, ani w liczniku, ani w module abs. Tyle ze co dziwne, to kodowanie w abs to same zera, chyba nie tak powinno być.
[ Dodano: 2017-12-18, 17:50 ]
No to świetnie...
Podłączyłem stary licznik, jest po zapłonie ta żółta lampa, asr reaguje na przycisk.
Po prostu świetnie, nigdzie w necie nie było napisane ze po zmianie licznika może być problem z asr... Jakbym wiedział to bym nie ruszał
Tylko cholera co ma.licznik do abs/asr..
Aha, dodam ze zmieniałem kodowanie licznika nowego na stare, ale nic to nie dawało.
Kodowanie abs na starym liczniku również same zera, a mimo to działa...
Nie mam już sil na ten samochód.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7168
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
proponowałbym sprawdzić w teście zegarów czy w ogóle kontrolka świeci , czy ktoś nie zaślepił pod tarczą ( częsta akcja jak moduł padł i żeby nie kłuło w oczy a auto trzeba sprzedać )
chodziło mi o wartość oporu pływaka z bloków pomiarowych nie adaptacji
co do kodowania , same zera bo to moduł jeden z pierwszych bez CAN , kodownie 00000 manual wtedy , 00003 automat
chodziło mi o wartość oporu pływaka z bloków pomiarowych nie adaptacji
co do kodowania , same zera bo to moduł jeden z pierwszych bez CAN , kodownie 00000 manual wtedy , 00003 automat
bendzji, ale jakby kontrolka tylko była zaślepiona, to by nie mielił kołami. Jutro sprawdzę.
Próbowałem się zalogować do sterownika ABS, ale nie przyjmuje loginu, zarówno 06595 ani 07595 , mam Bosch 5.3 , więc ten drugi powinien być poprawny
[ Dodano: 2017-12-18, 21:01 ]
Tutaj widać numer mojego sterownika:
https://zapodaj.net/1f867a982344d.jpg.html
[ Dodano: 2017-12-18, 21:02 ]
Może trzeba jakoś zakodować że teraz to jest licznik z A6 a nie z A4, nie wiem...
NA forum a4 wrzucali pełno liczników z a6 i tylko właśnie z paliwem mieli problemy z tego co wyczytałem...
Próbowałem się zalogować do sterownika ABS, ale nie przyjmuje loginu, zarówno 06595 ani 07595 , mam Bosch 5.3 , więc ten drugi powinien być poprawny
[ Dodano: 2017-12-18, 21:01 ]
Tutaj widać numer mojego sterownika:
https://zapodaj.net/1f867a982344d.jpg.html
[ Dodano: 2017-12-18, 21:02 ]
Może trzeba jakoś zakodować że teraz to jest licznik z A6 a nie z A4, nie wiem...
NA forum a4 wrzucali pełno liczników z a6 i tylko właśnie z paliwem mieli problemy z tego co wyczytałem...
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Aż mi cholera głupio...
Wszystko co napisałeś to racja, a ja wczoraj tak przeżywałem...
Zamiast zaklejenia, nie było po prostu żaróweczki i faktycznie, jeździłemjakoś na wyłączonym asr.
Ja pierdziele, wstyd.
Ok, teraz jak już wszystko pasuje, mam nadzieje że już tam długo nie będę musiał zaglądać.
Znasz objawy chorobowe tego licznika mojego starego, dodaj do tego wylutowany FIS, urwane zaślepki (te czarne) od prędkościomierza i obrotomierza i masz stan obecny.
Chcesz takie coś na części? Oczywiście za darmo, tylko adres podaj.
Wszystko co napisałeś to racja, a ja wczoraj tak przeżywałem...
Zamiast zaklejenia, nie było po prostu żaróweczki i faktycznie, jeździłemjakoś na wyłączonym asr.
Ja pierdziele, wstyd.
Ok, teraz jak już wszystko pasuje, mam nadzieje że już tam długo nie będę musiał zaglądać.
Znasz objawy chorobowe tego licznika mojego starego, dodaj do tego wylutowany FIS, urwane zaślepki (te czarne) od prędkościomierza i obrotomierza i masz stan obecny.
Chcesz takie coś na części? Oczywiście za darmo, tylko adres podaj.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga