Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C6 3.0 TDI problem z porannym rozruchem

Silniki wysokoprężne
pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Audi A6 C6 3.0 TDI problem z porannym rozruchem

Post autor: pablo44 » 25 lis 2017, 17:14

Witam

Panowie i Panie mam problem z moim Audi. Otóż po nocnym postoju jest problem z uruchomieniem silnika. Załapuje dopiero po kilku sekundach kręcenia. Kilka tygodni temu po raz pierwszy pojawił się ten problem i VCDS pokazał, że świece na 2,5 i 6 cylindrze nie grzeją. Zostały wymienione na nowe Beru jednak problem nie zniknął. Został wiec w następnej kolejności wymieniony sterownik swiec na nowy Bosch. Przez kilka dni wszystko było ok ale po tym czasie problem powrócił. Czy ktoś miał może podobny przypadek i może podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Może wymienić pozostałe świece, może sterownik jest wadliwy. Po podłączeniu VCDS-a wyskakuje tylko następujący błąd:

001648 - Glow Plug Module 1, Glow Plug Circuit
P0670 - 00 Electrical Malfuncion
Freeze Frame
Fault Status 01100000
Fault Priority 2
Fault Frequency 1
Reset counter 255


Czy ktoś może pomóc, może wiecie gdzie znajduje się bezpiecznik od świec (jeżeli takowy w ogóle jest) bo może po prostu trzeba go wymienić i wszystko będzie dobrze.

Pozdrawiam

Paweł

[ Dodano: 2017-11-25, 17:14 ]
:| :| :| Czy nikt nie miał podobnego przypadku, nikt nie ma pomysłu gdzie może być problem ? Tak sobie myślę, że może ten wymieniony sterownik nie został przez mechanika odpowiednio głęboko nie wciśnięty do gniazda ?

Sam nie wiem

givera12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2017, 17:26
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: givera12 » 26 lis 2017, 17:34

Podpinam się, mam identyczny problem, jak jest ciepło to odpala po 4 może 5 próbach odpalenia, a jak jest zimno czyli tak jak dzisiaj -6 stopni, to odpalił dopiero po 10 minutach odpalania, robi tak że odpala i od razu gaśnie, świece zostały wymienione (wszystkie), jutro jadę kupić ten przekaźnik od świeć (ten moduł który ty już masz wymieniony) i będę informował na bieżąco.

Dodam że jak już odpalił, to pojeździłem trochę, do domu wróciłem około 19, w nocy było około 0 stopni, to rano o godzinie 6 odpalił za pierwszym razem, ale jak jest trochę zimniej to już nie ma szans, dopiero po 5-10 minutach odpalania :/

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 26 lis 2017, 18:13

U mnie jak już załapie to nie gasnie. Na razie najpóźniej odpalił za 3 razem, ale krece krótko kręcę rozrusznikiem nie dłuej niż 3 sekundy.
Nie wiem czy to ważne ale jak mechanik wymieniał mi ten sterownik to po otwarciu skrzynki na podszybiu na jej dnie było trochę wilgotno od wody, która w jakiś sposób się tam dostawała. Mechanik wykonał mały otwór w dnie żeby ewentualnie woda miała którędy odpływać. Poprawił uszczelke na deklu i wszystko skrecił.

givera12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2017, 17:26
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: givera12 » 26 lis 2017, 18:16

dokładnie mam to samo, w mojej skrzynce również była woda, i mechanik też zrobił otwór w razie ewentualnej wody, mój tez jak już odpali to już nie gaśnie, i po 5 godzinach odpala normalnie. Z tym że ja mieszkam w norwegii, a tutaj teraz w nocy jest po -10, tak że, jak tam gdzie ty mieszkasz też będzie tak zimno, to tez bedzie ci odpalał po 10 minutach :/

jutro wymienie ten sterownik, i we wtorek dam znać czy rano odpalił czy nie :)

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 28 lis 2017, 18:39

No i jak tam Damian wymieniłeś ten sterownik, auto odpala bez problemu?

givera12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2017, 17:26
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: givera12 » 30 lis 2017, 09:35

Wybacz że nie dałem info, ale sterownika w poniedziałek nie mieli na stanie, obiecali mi go na jutro, więc jutro będzie wymieniony, i w czwartek dam notkę na ten temat. Tak to bywa, w sobotę sprawdzałem to mieli na stanie, a w poniedziałek już nie :)

[ Dodano: 2017-11-30, 09:35 ]
A więc tak, wczoraj wymieniłem ten sterownik, i dzisiaj rano przy mrozie -6 odpalił za 1 razem, czyli wina leżała po stronie tego sterownika ;)

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 30 lis 2017, 20:33

A u mnie nadal problemy pomimo wymiany sterownika. Nie wiem chyba będę musiał się ponownie dostać do niego i sprawdzić czy został prawidłowo wpięty - włożony a potem to już zostaje tylko chyba kupno ponownie nowego może z tym coś jest nie tak. A z ciekawości jaki założyłeś Boscha czy inny oryginalny?

givera12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2017, 17:26
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: givera12 » 14 gru 2017, 12:44

Z bosha. Ale nadal nie pali tak jak powinien, co prawda po wymianie odpala za 1 razem ale bardzo go muli, obroty faluja, po 5 sekundach już jest normalnie, jutro jeszcze wymiana filtra paliwa, zobaczymy co dalej.

[ Dodano: 2017-12-14, 12:44 ]
Okej panowie i panie, ja znalazłem już rozwiązanie. Problem był z przewodem CAN, samochód jak miał wilgoć w tej skrzynce z przekaznikami, to tennprzewod gdzieś zpruchniał i robiło zwarcie przez co nie było komunikacji że sterownikiem do swiec żarowych. Mało tego po 2 tygodniach przestała działać pneumatyka, samochód usiadł na glebę bo przez ten przewód robiło zwarcie na kompresor. Wystarczyło zmienić mechanika który zaczął od diagnozy od a do z, wymienił ten kabel CAN i wszystko wróciło do normy. Samochód odpala od strzału i zawieszenie też już działa

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 08 sty 2018, 23:21

To fajnie że udało ci się znaleźć przyczynę. Podejrzewam, że u mnie może być to samo bo jak pisałem wcześniej wymieniłem sterownik na nowy i dalej jest problem. Możesz sprecyzować o który kabel chodzi, jakiś nr części możesz podać.

[ Dodano: 2018-01-08, 23:21 ]
Problem rozwiązany, wilgoć zrobiła swoje, przegniły piny w gnieździe, do którego wpina się sterownik (przekaźnik) świec. Naprawione, dodatkowo wymieniona swieca na 4 cylindrze i pali jak dawniej czyli od "strzała" <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja