Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BRE 2.0 140KM 2007] PROBLEM Z FALUJĄCYMI OBROTAMI

Silniki wysokoprężne
misza87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2017, 23:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

[BRE 2.0 140KM 2007] PROBLEM Z FALUJĄCYMI OBROTAMI

Post autor: misza87 » 17 lis 2017, 23:16

Witam,

mam problem z falującymi obrotami BRE 2.0 140KM 2007 wersja przed liftem.
Mianowicie obroty na postoju falują mocno, czasami szarpie podczas jechania.
Po wyłączeniu nawiewu w kabinie obroty wracają do normy i nie falują!
W dodatku na około 1,9-2 tyś obrotów turbina dziwnie burczy.

Co zostało zrobione:
- wymieniony akumulator,
-przewód plusowy pod maską przewiercony nierdzewnym wkrętem,
-ładowanie na alternatorze 14.2, w bagażniku w granicach 13.7 (po włączeniu wszystkiego spada do 13.4)
- wtryski w normie
-przepływomierz sprawdzony
-filtr powietrza nowy
-rura od przepływomierza do turbo bardzo czarna
-rura od turbo na wylocie na oringu czarna
-olej wymieniany regularnie
-filtr paliwa wymieniany regularnie
-paliwo testowane z różnych stacji

Bardzo mnie ciekawi dlaczego w momencie wyłączenia nawiewu w kabinie wszystko działa normalnie???

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lis 2017, 23:18

Może jakaś rolka zaczyna wariować, gdy alternator dostaje obciążenia <mysli>. Ewentualnie nawiew powoduje spory pobór prądu i alternator nie jest w stanie podładować akumulatora, więc sterownik zwiększa obroty.

misza87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2017, 23:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: misza87 » 24 lis 2017, 19:52

Właśnie w tym rzecz, dlaczego nawiew może powodować taki pobór prądu? jeżeli powoduje oczywiscie, szukałem na forum podobnych przypadków i niestety nic nie znalazłem.
W jednym przypadku ktoś miał podobny problem z falującymi obrotami ale zniknął gdy wymienił przepływomierz, niestety u mnie to nic nie daje.
Napięcie wyjściowe na alternatorze jest cały czas 14.2 i 14.3 nawet pod największym obciążeniem. Napięcie zmienia się za to na akumulatorze w zależności od obciążenia im większe tym bardziej spada.

[ Dodano: 2017-11-24, 19:52 ]
Ponawiam pytanie ktoś pomoże? Rolki ok.

cyp3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 lut 2013, 22:19
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cyp3k » 30 lis 2017, 10:01

To problem tak stary jak stary jest silnik BRE...

z tego co zauwazylem u siebie, bardzo duzo problemow sprawia uszkodzony silnik dmuchawy swiezego powietrza. U mnie na przyklad dziala kiedy chce, czasami sie wylaczy i nie chce sie juz wlaczyc, czasami jak zgasze silnik i odpale go ponownie to zanim zaskoczy mija kilka minut, a czasami w ogole nie podejmie pracy.
Dziala za to non stop kiedy przelaczony jest w tryb ogrzewania przedniej szyby.
Dlaczego tym mowie ?
Dlatego ze tak jak kolega wyzej wspomnial, ogromne znaczenie ma tutaj sprzegielko alternatora. Jesli jest walniete, ladowanie bedzie w normie ale obciazenie altka bedzie sie zmienialo cyklicznie w krotkim okresie czasu.
A co za tym idzie silnik zacznie "plywac" na obrotach. Bo usiluje wyrownac pobor pradu.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 30 lis 2017, 10:16

Co to turbiny zrób logi :) Druga sprawa sprawdz tak jak koledzy mówią czy sprzęgiełko jest sprawne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja