Jestem szczęśliwym posiadaczem S6 C5 Avant jednak z drobnymi problemami sobie poradziłem.
Od jakiegoś czasu około 1-2 miesiące mam dziwne objawy na jałowym:
1. falują obroty delikatnie
2. słychać coś na zasadzie misfire w dolocie i w wydechu
Mianowicie nie dawno kupiłem kabel VCDS oryginal i zacząłem diagnozować.
To co udało mi się ustalić:
1. Świece (NGK) cewki (BERU) wymienione jakieś 10 tys km - na VCDS zero błędów z misfire
2. Pomiar na przepływomierzu w zakresie od 2,5 -98 g/s od 750rpm do 6000 rpm
3. Na odpiętym przepływomierzu obroty wskakują na 1500-700-1500-650 i gaśnie oraz błąd czujnika MAF i temperatury IAT. - wykasowałem i już nie powrócił - po czyszczeniu przepływomierza wartości od 5 do 89 pokazuje na VCDS.
4. VCDS zrobiłem logi grup 090 091 092 093 i tu zaczyna się zabawa mianowicie.
na zimnym - auto 8 godzin na dworze z dziś
Środa,29,Listopad,2017,16:09:18:06133
VCDS
Wersja VCDS: AKP 17.8.0.1 HEX-V2 CB: 0.4401.4
Wersja danych: 20171113 DS276.2
www.vcds.pl
Adres 01: Silnik (4D0 907 559 D)
16:08:44 Grupa 090
840 /min Obroty silnika
st.wałka WYŁ.
-14.0*KW Stab.b.jałowego
-17.0*KW Stab.b.jałowego
16:08:44 Grupa 091
840 /min Obroty silnika
21.1 % Obciążenie
st.wałka WYŁ.
-13.0*KW Stab.b.jałowego
16:08:44 Grupa 092
800 /min Obroty silnika
21.8 % Obciążenie
st.wałka WYŁ.
-17.0*KW Stab.b.jałowego
Adres 01: Silnik (4D0 907 559 D)
16:10:07 Grupa 090
840 /min Obroty silnika
st.wałka WYŁ.
-14.0*KW Stab.b.jałowego
-17.0*KW Stab.b.jałowego
16:10:07 Grupa 091
840 /min Obroty silnika
21.8 % Obciążenie
st.wałka WYŁ.
-13.0*KW Stab.b.jałowego
16:10:07 Grupa 093
800 /min Obroty silnika
21.8 % Obciążenie
0.0*KW Stab.b.jałowego
0.0*KW Stab.b.jałowego
natomiast na ciepłym
sytuacja wygląda tak:
grupa 090 091 092 stoją wartości w polach 3 i 4 na 0 0 i nie drgną nawet na chwile
grupa 093 wartości z pola 3 i 4 pokazuje 18 26 i skacz zmieniają się +- około 5-6 jednostek
olej millers olis CFS 5W-40 NT+
filtr oleju man
filtry wszystkie nowe powietrza paliwa oleju
i przeszukałem internet i teoretycznie
Pyt ? wychodzi na to ze rozrząd rozjechany


Pyt ? czy przepływomierz pokazuje wartości prawidłowe bo nowy to koszt 775 zl


do tego doszedł błąd z dziś
17539 - Zespó3 2; sonda 1
P1131 - 35-10 - rezystancja wewnętrzna za du?a - Sporadyczny
natomiast kody gotowości wszytko na zielono i statusy OK
rozrząd robiony 5 lat temu i po zimie chciałem wymienić na nowy bo już czas ale chyba będę musiał wcześniej się tym zając
co może być powodem tego pykania w dolot i wydech
auto nie łapie checka i jedzie - raczej ok ciągnie od około 2300-4500 rpm
tylko te falowanie obrotów i te wartości w grupach 090 091 092 i 093 mnie przeraziły.
Proszę o pomoc