Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AQJ 4.2 340 KM] Falujace obroty oraz dziwne dzwieki na jalo

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Golota26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 10 sie 2012, 19:28
Lokalizacja: Częstochowa

[AQJ 4.2 340 KM] Falujace obroty oraz dziwne dzwieki na jalo

Post autor: Golota26 » 29 lis 2017, 19:11

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem S6 C5 Avant jednak z drobnymi problemami sobie poradziłem.

Od jakiegoś czasu około 1-2 miesiące mam dziwne objawy na jałowym:

1. falują obroty delikatnie
2. słychać coś na zasadzie misfire w dolocie i w wydechu

Mianowicie nie dawno kupiłem kabel VCDS oryginal i zacząłem diagnozować.

To co udało mi się ustalić:

1. Świece (NGK) cewki (BERU) wymienione jakieś 10 tys km - na VCDS zero błędów z misfire
2. Pomiar na przepływomierzu w zakresie od 2,5 -98 g/s od 750rpm do 6000 rpm
3. Na odpiętym przepływomierzu obroty wskakują na 1500-700-1500-650 i gaśnie oraz błąd czujnika MAF i temperatury IAT. - wykasowałem i już nie powrócił - po czyszczeniu przepływomierza wartości od 5 do 89 pokazuje na VCDS.
4. VCDS zrobiłem logi grup 090 091 092 093 i tu zaczyna się zabawa mianowicie.

na zimnym - auto 8 godzin na dworze z dziś

Środa,29,Listopad,2017,16:09:18:06133
VCDS
Wersja VCDS: AKP 17.8.0.1 HEX-V2 CB: 0.4401.4
Wersja danych: 20171113 DS276.2
www.vcds.pl

Adres 01: Silnik (4D0 907 559 D)

16:08:44 Grupa 090
840 /min Obroty silnika
st.wałka WYŁ.
-14.0*KW Stab.b.jałowego
-17.0*KW Stab.b.jałowego

16:08:44 Grupa 091
840 /min Obroty silnika
21.1 % Obciążenie
st.wałka WYŁ.
-13.0*KW Stab.b.jałowego

16:08:44 Grupa 092
800 /min Obroty silnika
21.8 % Obciążenie
st.wałka WYŁ.
-17.0*KW Stab.b.jałowego


Adres 01: Silnik (4D0 907 559 D)

16:10:07 Grupa 090
840 /min Obroty silnika
st.wałka WYŁ.
-14.0*KW Stab.b.jałowego
-17.0*KW Stab.b.jałowego

16:10:07 Grupa 091
840 /min Obroty silnika
21.8 % Obciążenie
st.wałka WYŁ.
-13.0*KW Stab.b.jałowego

16:10:07 Grupa 093
800 /min Obroty silnika
21.8 % Obciążenie
0.0*KW Stab.b.jałowego
0.0*KW Stab.b.jałowego

natomiast na ciepłym

sytuacja wygląda tak:

grupa 090 091 092 stoją wartości w polach 3 i 4 na 0 0 i nie drgną nawet na chwile
grupa 093 wartości z pola 3 i 4 pokazuje 18 26 i skacz zmieniają się +- około 5-6 jednostek

olej millers olis CFS 5W-40 NT+
filtr oleju man
filtry wszystkie nowe powietrza paliwa oleju

i przeszukałem internet i teoretycznie

Pyt ? wychodzi na to ze rozrząd rozjechany ?? czy nastawniki zakończyły żywot ??
Pyt ? czy przepływomierz pokazuje wartości prawidłowe bo nowy to koszt 775 zl :( ??

do tego doszedł błąd z dziś

17539 - Zespó3 2; sonda 1
P1131 - 35-10 - rezystancja wewnętrzna za du?a - Sporadyczny

natomiast kody gotowości wszytko na zielono i statusy OK

rozrząd robiony 5 lat temu i po zimie chciałem wymienić na nowy bo już czas ale chyba będę musiał wcześniej się tym zając

co może być powodem tego pykania w dolot i wydech

auto nie łapie checka i jedzie - raczej ok ciągnie od około 2300-4500 rpm

tylko te falowanie obrotów i te wartości w grupach 090 091 092 i 093 mnie przeraziły.

Proszę o pomoc
http://images.spritmonitor.de/549045.png
Wymiana rozrządu
VOSSEN CV3-R silver + Dunlop Sport MAXX RT2 255/35/19
KW variant 2
DBA 4000 Wiper Slot 6x6 F/R + EBC Yellow stuff F/R + Motul RBF 660

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 lis 2017, 19:17

98 g/s przy 6000rpm? Chyba zapomniałeś o jakiejś cyfrze na początku albo ledwo naciskasz na pedał gazu.
98 g/s to ma mój silnik.

Golota26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 10 sie 2012, 19:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Golota26 » 29 lis 2017, 19:24

Nie dokładnie tyle ile napisałem i tez się zastanawiam ze trochę mało ( na forum znalazłem informacje ze powinno być około 298 g/s) ale sprawdzianem to wcześniej na VAG 3.11 i na moim teraz i pokazuje to samo max to 101 g/s udało mi się zaobserwować.

Przy okazji czyszczenia przepływomierza pełna inspekcja dolotu oraz mycie i sprawdzanie czy nie łapie lewego powietrza - wszytko ok.
http://images.spritmonitor.de/549045.png
Wymiana rozrządu
VOSSEN CV3-R silver + Dunlop Sport MAXX RT2 255/35/19
KW variant 2
DBA 4000 Wiper Slot 6x6 F/R + EBC Yellow stuff F/R + Motul RBF 660

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 lis 2017, 19:54

298 to raczej przesada ale no 98 to przesada w drugą stronę. To auto powinno w ogóle nie jechać i walić uboga mieszanka

[ Dodano: 2017-11-29, 19:53 ]
Ale ja bym się zastanowił najpierw nad tym 090 ,093 tylko ja się bardzo na tym nie znam.

[ Dodano: 2017-11-29, 19:54 ]
No i nie powiedziałeś czy wciskasz do dechy przy tych 6000

Golota26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 10 sie 2012, 19:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Golota26 » 29 lis 2017, 20:23

Do odcięcia jakoś nie mam sumienia patrze na obrotomierz i do 6000 trzymam chwile około 5-7 sek.
http://images.spritmonitor.de/549045.png
Wymiana rozrządu
VOSSEN CV3-R silver + Dunlop Sport MAXX RT2 255/35/19
KW variant 2
DBA 4000 Wiper Slot 6x6 F/R + EBC Yellow stuff F/R + Motul RBF 660

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 lis 2017, 20:55

Nie rozumie. Masz mieć gaz w podłodze i odczyt przy 6000. Zakrecić do 6200 dla pewności, robiąc loga.

Golota26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 10 sie 2012, 19:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Golota26 » 30 lis 2017, 18:12

Postaram się w weekend zrobić logi bo na chwile obecna nie ma jak - śnieg :D
http://images.spritmonitor.de/549045.png
Wymiana rozrządu
VOSSEN CV3-R silver + Dunlop Sport MAXX RT2 255/35/19
KW variant 2
DBA 4000 Wiper Slot 6x6 F/R + EBC Yellow stuff F/R + Motul RBF 660

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 30 lis 2017, 19:41

A i oczywiście masz jechać. Na trójce/czwórce najlepiej. Nie że na wolnych mu przycisniesz do 6000, taki odczyt jest o kant D rozbić.

Golota26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 10 sie 2012, 19:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Golota26 » 01 gru 2017, 20:48

Napisz mi proszę w jakiej sekwencji porobić logi

np 090 093 002 3 bieg pedał w podłogę i potem zmiana na 4 i pedał w podłogę
np 032 033 002

itp żebym nie musiał 2 razy jeździć :D
http://images.spritmonitor.de/549045.png
Wymiana rozrządu
VOSSEN CV3-R silver + Dunlop Sport MAXX RT2 255/35/19
KW variant 2
DBA 4000 Wiper Slot 6x6 F/R + EBC Yellow stuff F/R + Motul RBF 660

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 01 gru 2017, 23:30

002+033.090+093

Golota26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 10 sie 2012, 19:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Golota26 » 02 gru 2017, 16:15

Logi z dziś

grupa 090-093 oraz 002-033

Przepływomierz bez logowania pokazał dziś najwyższa wartość 259 g/s
logi na 3 biegu od 2000 rpm do 6500 dalej brakło drogi i za duży ruch

Kos podpowie gdzie szukać problemu ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://images.spritmonitor.de/549045.png
Wymiana rozrządu
VOSSEN CV3-R silver + Dunlop Sport MAXX RT2 255/35/19
KW variant 2
DBA 4000 Wiper Slot 6x6 F/R + EBC Yellow stuff F/R + Motul RBF 660

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 sty 2018, 00:11

Golota26 pisze:4. VCDS zrobiłem logi grup 090 091 092 093 i tu zaczyna się zabawa mianowicie.
na zimnym - auto 8 godzin na dworze z dziś
Do niektórych chyba nigdy nie dotrze, że logi robimy na silniku rozgrzanym do minimum 80 stopni.....
Nastawniki działają, ale rozrząd jest tragicznie ustawiony. Najpierw oddaj auto do mechanika niech go wymieni i ustawi jak trzeba.

Golota26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 10 sie 2012, 19:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Golota26 » 15 kwie 2018, 09:48

Witam

Dzięki za podpowiedz u mnie niebawem rozrząd do wymiany będzie na nowy. Ale niestety nie wiem gdzie oddać auto do ogarniętego mechanika. Ten co mi robił ostatnio podobno mega specjalista.

Prawdopodobnie trzeba będzie jechać gdzieś do większego miasta bo u nas bida.


Na chwile obecna te strzały w dolot i wydech najprawdopodobnie któryś z EGR się zatarł albo nie domyka do końca i przez to taki efekt.
http://images.spritmonitor.de/549045.png
Wymiana rozrządu
VOSSEN CV3-R silver + Dunlop Sport MAXX RT2 255/35/19
KW variant 2
DBA 4000 Wiper Slot 6x6 F/R + EBC Yellow stuff F/R + Motul RBF 660

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 18 kwie 2018, 22:12

Zajmij się rozrządem, potem zobaczysz czy auto dalej ma problemy. Bo przy takim rozrządzie to różnie może być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja