[ MANUAL] Wymiana skrzyni DHW - silnik AEB 1.8T 150km
[ MANUAL] Wymiana skrzyni DHW - silnik AEB 1.8T 150km
Witam
Poszukuję manualnej skrzyni 6-biegowej, która będzie pasować do silnika AEB 1.8T 97r
Czy ktoś z was zmieniał skrzynie w AEB, jaka skrzynia pasuje do tego silnika?
Jak wygląda sytuacja z mocowaniem skrzyni, łapy, poduszki, mocowania?
Czy półosie pasują?
Głównym powodem wymiany skrzyni są luzy na dyferencjale i brak 6 biegu. Nie długo zamierzam zrobić mały chip, więc przyda się jeszcze jeden bieg.
Może ktoś z was przerabiał skrzynie DHW i wydłużał biegi?
Poszukuję manualnej skrzyni 6-biegowej, która będzie pasować do silnika AEB 1.8T 97r
Czy ktoś z was zmieniał skrzynie w AEB, jaka skrzynia pasuje do tego silnika?
Jak wygląda sytuacja z mocowaniem skrzyni, łapy, poduszki, mocowania?
Czy półosie pasują?
Głównym powodem wymiany skrzyni są luzy na dyferencjale i brak 6 biegu. Nie długo zamierzam zrobić mały chip, więc przyda się jeszcze jeden bieg.
Może ktoś z was przerabiał skrzynie DHW i wydłużał biegi?
mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Rozmawiałem z jednym facetem zajmującym się regeneracją skrzyń. Podobno skrzynie 3-cześciowe mają możliwość wstawienia 6b, w 2-częściowych nie ma na to miejsca.
Nie chce na siłę pchać się w koszty związane z wymianą skrzyni, ale między regeneracją mojej a kupnem regenerowanej 6b jest 600zł różnicy (oczywiście z przełożeniem). Jeśli to ma nic nie dać, to bez sensu jest ją wymieniać, choć wolałbym na trasie przy 120-140km/h mieć ok 2000obr, a nie 3000obr
Pytanie jak bardzo minimalne.przełożenia 5 i 6biegu są minimalne
Nie chce na siłę pchać się w koszty związane z wymianą skrzyni, ale między regeneracją mojej a kupnem regenerowanej 6b jest 600zł różnicy (oczywiście z przełożeniem). Jeśli to ma nic nie dać, to bez sensu jest ją wymieniać, choć wolałbym na trasie przy 120-140km/h mieć ok 2000obr, a nie 3000obr
mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Dzięki za podpowiedz, podzwonię jeszcze po serwisach zajmujących się regeneracją i podpytam. A co do skrzyni najprawdopodobniej zostanie regeneracja tej którą aktualnie posiadam. Zawsze to trochę taniej, a przy okazji wymienię wszystkie przeguby, bo założę się że są na nich już spore luzy 

mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Skrzynia po sprawdzeniu, wymienione:
- łożysko kulowe, w korpusie od strony sprzęgła (ślady zużycia)
- łożysko igiełkowe stożkowe, na wałku napędowym (ślady zużycia)
- simering wybieraka (ciekło)
do tego wymieniłem:
- 2 przeguby wewnętrzne (pisałem o tym tutaj: aeb-18-150-km-szarpniecie-silnikiem-prz ... t65996.htm)
- łożysko oporowe (profilaktycznie)
- siłownik wysprzedający pod pedałem (skrzypiący pedał sprzęgła)
- siłownik wysprzedający na skrzyni (profilaktycznie)

Jeśli chodzi o skrzynie, to mniej hałasuje przy przy ok 3000obr na 5 biegu, zlikwidowany wyciek i przy okazji wymieniony olej. Teraz mam pewność że po dodaniu mocy się nie rozsypie i że nie ma wyrobionego dyferencjału.
Kolejny etap przygotowania pod chipsa zaliczony
Niestety jest jedno "ale" po wymianie simeringu ciężko chodzą biegi, tym bardziej że pod spodem mam wyrobiony łącznik wybieraka biegów i gniazdo kuliste do którego niestety nie ma "zestawu naprawczego", ale o tym tutaj - -manual-regeneracja-naprawa-luzow-uklad ... t90261.htm
- łożysko kulowe, w korpusie od strony sprzęgła (ślady zużycia)
- łożysko igiełkowe stożkowe, na wałku napędowym (ślady zużycia)
- simering wybieraka (ciekło)
do tego wymieniłem:
- 2 przeguby wewnętrzne (pisałem o tym tutaj: aeb-18-150-km-szarpniecie-silnikiem-prz ... t65996.htm)
- łożysko oporowe (profilaktycznie)
- siłownik wysprzedający pod pedałem (skrzypiący pedał sprzęgła)
- siłownik wysprzedający na skrzyni (profilaktycznie)
Kupiłem, nie poniosło mnie żeby dawać za lobro 260zł/szt. Zobaczymy ile wytrzymają osłony, wyglądają całkiem dobrzeZiomek pisze:Nie kupuj ruville, o ile przeguby może i by wytrzymały tak guma po pół roku rozsypała się mi w rękach.

Jeśli chodzi o skrzynie, to mniej hałasuje przy przy ok 3000obr na 5 biegu, zlikwidowany wyciek i przy okazji wymieniony olej. Teraz mam pewność że po dodaniu mocy się nie rozsypie i że nie ma wyrobionego dyferencjału.
Kolejny etap przygotowania pod chipsa zaliczony

Niestety jest jedno "ale" po wymianie simeringu ciężko chodzą biegi, tym bardziej że pod spodem mam wyrobiony łącznik wybieraka biegów i gniazdo kuliste do którego niestety nie ma "zestawu naprawczego", ale o tym tutaj - -manual-regeneracja-naprawa-luzow-uklad ... t90261.htm
mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Często sprawdzam samochód od dołu, najwyżej się wymieni.
Dzięki za opinie, będę sprawdzał!
Tak mi się jeszcze przypomniało, że jak kupiłem samochód, to musiałem wymienić prawą zew. osłonę przegubu. Była oryginalna, ze znakami Audi i wybitym rocznikiem 97r
[ Dodano: 2017-10-18, 08:02 ]
![Obrazek]()
Niestety, dalej mam problem z ciężko wchodzącymi biegami na postoju. Mam jeszcze luz na kasecie, choć nie chce mi się wierzyć żeby to było przyczyną blokowania lewarka (blokuje się w połowie biegu, czasem go dopchniesz, czasem trzeba zmienić bieg jeszcze raz). Musi być coś jeszcze ze skrzynią, wrócę do serwisu i zobaczymy.
Mam takie wrażenie, jakbym nie mógł zazębić trybów synchronizatorem (1,2 i wsteczny). Tylko że nic nie zgrzyta, ani nie stuka, może jest problem z pierścieniami synchronizatorów (element 8 i 26 - DHW - wałek napędowy)?
DHW - wałek przełączania
--
![Obrazek]()
DHW - wałek napędowy
--
![Obrazek]()
DHW - wałek napędowy2
--
[ Dodano: 2017-11-28, 14:33 ]
Tutaj ładnie widać jaka jest różnica grubości zębów na początku i końcu, prawie połowa.
Najprawdopodobniej właśnie tutaj mam luz, przez który pojawiają się szarpnięcia przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Nie ma sensu już nawet sprawdzać czemu biegi ciężko wchodzą, skrzynia do wymiany.
Wracając do tematu, znalazłem wypowiedz jednego gościa na forum A4-klub.pl
Dzięki za opinie, będę sprawdzał!

Tak mi się jeszcze przypomniało, że jak kupiłem samochód, to musiałem wymienić prawą zew. osłonę przegubu. Była oryginalna, ze znakami Audi i wybitym rocznikiem 97r


[ Dodano: 2017-10-18, 08:02 ]
Nie wymieniajcie simeringu na zamiennik, jest minimalnie za ciasny, mimo tego że został dobrany do danej średnicy wałka. Wymieniłem jeszcze raz na oryginalny i różnica jest kolosalna (ok. 35zł ASO). Najprawdopodobniej dla tego, że oryginalny posiada 2 kołnierze zbierające olej, a zamiennik trze całą wewnętrzną powierzchnią.mbudzio pisze: Niestety jest jedno "ale" po wymianie simeringu ciężko chodzą biegi...
Niestety, dalej mam problem z ciężko wchodzącymi biegami na postoju. Mam jeszcze luz na kasecie, choć nie chce mi się wierzyć żeby to było przyczyną blokowania lewarka (blokuje się w połowie biegu, czasem go dopchniesz, czasem trzeba zmienić bieg jeszcze raz). Musi być coś jeszcze ze skrzynią, wrócę do serwisu i zobaczymy.
Mam takie wrażenie, jakbym nie mógł zazębić trybów synchronizatorem (1,2 i wsteczny). Tylko że nic nie zgrzyta, ani nie stuka, może jest problem z pierścieniami synchronizatorów (element 8 i 26 - DHW - wałek napędowy)?
DHW - wałek przełączania
--
DHW - wałek napędowy
--
DHW - wałek napędowy2
--
[ Dodano: 2017-11-28, 14:33 ]
Wróciłem do serwisu jeszcze raz, problem - ciężko wchodzące biegi. Skrzynia została sprawdzona jeszcze raz i szkoda że dopiero teraz ktoś to zauważył... Wyrobiony wałek atakujący. Widać też ślady zużycia na zębach koła talerzowego. Szkoda że dopiero teraz to zauważyli, bo wymieniłem 2 łożyska...mbudzio pisze: Teraz mam pewność że po dodaniu mocy się nie rozsypie i że nie ma wyrobionego dyferencjału.
Tutaj ładnie widać jaka jest różnica grubości zębów na początku i końcu, prawie połowa.
Najprawdopodobniej właśnie tutaj mam luz, przez który pojawiają się szarpnięcia przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu.
Nie ma sensu już nawet sprawdzać czemu biegi ciężko wchodzą, skrzynia do wymiany.
Wracając do tematu, znalazłem wypowiedz jednego gościa na forum A4-klub.pl
Takie rozwiązanie by mi pasowało, ktoś może wie coś więcej na ten temat?1.8T AEB jaka skrzynia 6-biegowa podchodzi?
Poszukaj skrzyni DQS od 2.5 tdi. Pierwsze 3 biegi fajne krótkie, 4,5 trasa do 110 kmh, powyżej 6 i ekonomicznie lecisz- przy 160 kmh jest 3000 obrotów/min. Do wymiany albo przerobienia będą sanki i wybierka biegów, jeżeli AEB ma małe przeguby to jeszcze półosie z przegubami i zwrotnice.
mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
I tu masz rację, nie lubię nic zgadywać, więc postarałem się to przeliczyć i porównać do skrzyni DHW którą mam (a w zasadzie to miałem...)Ziomek pisze:Wszytko fajnie w teorii, jak piszą na a4 to w 1.8T w a6 też to siądzie. Ale mimo wszystko wypadało by się przejechać takim przeszczepem żeby nie było później że źle się jeździ w mieście.
W przyszłym roku i tak mam zamiar zrobić program do niego, to na pewno momentu podniosą.Ziomek pisze: Chociaż można momentu do 1.8T dowalić i pewnie pojedzie lepiej niż to 2.5tdi.
Ilość zębów i przełożenia w skrzyni DHW
Główne: z=37/10 (3,7)
Bieg 1: z=35/10 (3,5)
Bieg 2: z=36/17 (2,11)
Bieg 3: z=39/30 (1,3)
Bieg 4: z=35/34 (1,02)
Bieg 5: z=31/38 (0,81)
Ilość zębów i przełożenia w skrzyni DQS
Główne: z=37/10 (3,87)
Bieg 1: z=28/8 (3,5)
Bieg 2: z=34/18 (1,88)
Bieg 3: z=32/26 (1,23)
Bieg 4: z=27/31 (0,87)
Bieg 5: z=26/39 (0,66)
Bieg 6: z=23/41 (0,56)
A tutaj znalazłem taką fajną stronkę z kalkulatorem prędkości

Prędkości dla skrzyni DHW
Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4 Bieg 5
1000 rpm 9.22 km/h 15.29 km/h 24.82 km/h 31.64 km/h 39.84 km/h
1500 rpm 13.83 km/h 22.94 km/h 37.23 km/h 47.46 km/h 59.76 km/h
2000 rpm 18.44 km/h 30.59 km/h 49.65 km/h 63.28 km/h 79.68 km/h
2500 rpm 23.05 km/h 38.23 km/h 62.06 km/h 79.09 km/h 99.60 km/h
3000 rpm 27.66 km/h 45.88 km/h 74.47 km/h 94.91 km/h 119.52 km/h
3500 rpm 32.27 km/h 53.53 km/h 86.88 km/h 110.73 km/h 139.44 km/h
4000 rpm 36.88 km/h 61.18 km/h 99.29 km/h 126.55 km/h 159.36 km/h
4500 rpm 41.49 km/h 68.82 km/h 111.70 km/h 142.37 km/h 179.28 km/h
5000 rpm 46.10 km/h 76.47 km/h 124.12 km/h 158.19 km/h 199.20 km/h
5500 rpm 50.71 km/h 84.12 km/h 136.53 km/h 174.01 km/h 219.12 km/h
6000 rpm 55.32 km/h 91.76 km/h 148.94 km/h 189.83 km/h 239.04 km/h
6500 rpm 59.93 km/h 99.41 km/h 161.35 km/h 205.64 km/h 258.96 km/h
Prędkości dla skrzyni DQS
Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4 Bieg 5 Bieg 6
1000 rpm 8.82 km/h 16.41 km/h 25.08 km/h 35.46 km/h 46.75 km/h 55.09 km/h
1500 rpm 13.22 km/h 24.62 km/h 37.63 km/h 53.19 km/h 70.12 km/h 82.64 km/h
2000 rpm 17.63 km/h 32.82 km/h 50.17 km/h 70.93 km/h 93.49 km/h 110.19 km/h
2500 rpm 22.04 km/h 41.03 km/h 62.71 km/h 88.66 km/h 116.87 km/h 137.74 km/h
3000 rpm 26.45 km/h 49.23 km/h 75.25 km/h 106.39 km/h 140.24 km/h 165.28 km/h
3500 rpm 30.85 km/h 57.44 km/h 87.79 km/h 124.12 km/h 163.61 km/h 192.83 km/h
4000 rpm 35.26 km/h 65.64 km/h 100.33 km/h 141.85 km/h 186.99 km/h 220.38 km/h
4500 rpm 39.67 km/h 73.85 km/h 112.88 km/h 159.58 km/h 210.36 km/h 247.92 km/h
5000 rpm 44.08 km/h 82.06 km/h 125.42 km/h 177.31 km/h 233.73 km/h 275.47 km/h
5500 rpm 48.48 km/h 90.26 km/h 137.96 km/h 195.05 km/h 257.11 km/h 303.02 km/h
6000 rpm 52.89 km/h 98.47 km/h 150.50 km/h 212.78 km/h 280.48 km/h 330.56 km/h
6500 rpm 57.30 km/h 106.67 km/h 163.04 km/h 230.51 km/h 303.85 km/h 358.11 km/h
Kalkulacja w obu przypadkach dla opon 205/55/16
Jak widać pierwsze 3 biegi nie różnią się zbyt dużo, a dopiero od 4 biegu zaczynają się dłuższe przełożenia. Najmocniejszy silnik 2.5TDI 180KM ma 370Nm. Porównując do mojej aktualnej mocy silnika 165KM 229Nm (hamownia), to silnik 2.5TDI 155KM ma 310Nm. W takiej konfiguracji, będę miał wolniejszą reakcje na dodanie gazu od 4 biegu. Później się trochę podciągnie parametry po programie i powinno być ok

Jeśli się gdzieś pomyliłem lub źle coś podstawiłem / wyliczyłem, to proszę o poprawę

mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA