Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Tip+Q] Jak powinien działać.

Układ napędowy i skrzynie biegów
COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 24 lis 2017, 22:52

Dzięki wielkie :) Zawsze go klikam jak zmieniam bieg. Jeszcze nie próbowałem ruszania lewarkiem bez klikniętego guzika. Póki co jeszcze chyba nie popsułem niczego.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2017, 22:54

Jeśli nie można bez przycisku, to lewarek będzie stawiał opór i tyle. Jak trochę pojeździsz automatem, to manuala już nie będziesz chciał :p.

Nie przestrasz się, gdy skrzynia będzie trochę ospała i nie będzie chętna do przyspieszania. Jest to normalne, gdy wcześniej jeździłeś mało dynamicznie. Gdy pojeździsz trochę agresywniej, to nagle dostanie kopa i będzie taka aż znów nie zaczniesz jeździć jak dziadek :).

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 28 lis 2017, 14:34

Właśnie odebrałem autko po regeneracji skrzyni CSF Lublin. Jeszcze za wiele nie jezdzilem ale wszystkie problemi minely jak na razie. Jeszcze do 3000km musze u nich olej wymienic, taki warunek gwarancji. Wymiana statyczna 500zł. Przed regeneracja byłem tez w ASB Płocheć no ale jak kolega pisał, terminy na Styczen dopiero a moja juz padala :D
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2017, 16:29

Jeśli statyczna wymiana kosztuje 500 zł, tzn. że wymieniają tylko olej.

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 28 lis 2017, 18:38

eee... no tak, nie rozumiem :D albo Ty :D Skrzynia po regeneracji, koszt 5000, ale aby gwarancja była ważna muszę ponownie wymienić olej przed zrobieniem 3000km od wyjechania z warsztatu :)
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 28 lis 2017, 18:49

Takitam94 pisze:Właśnie odebrałem autko po regeneracji skrzyni CSF Lublin. Jeszcze za wiele nie jezdzilem ale wszystkie problemi minely jak na razie. Jeszcze do 3000km musze u nich olej wymienic, taki warunek gwarancji. Wymiana statyczna 500zł. Przed regeneracja byłem tez w ASB Płocheć no ale jak kolega pisał, terminy na Styczen dopiero a moja juz padala :D
Czyli zapłaciłeś 5 tyś za regenerację, ale zwykła wymiana oleju kosztuje 500 zł. Dobrze zrozumiałem?

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 28 lis 2017, 19:00

Tak zapłacilem 5 za regeneracje skrzyni razem z konwerterem, ale po regeneracji musze u nich jeszcze raz wymienic olej statycznie po przejechaniu nie wiecej niz 3000 km bo inaczej gwarancja bedzie nie wazna. Gwarancja 6 mies na skrzynie i płyte sterujaca, 12 mies na konwerter.

Teraz czeka mnie wymiana statyczna ale mysle ze za jakies 2000km to zrobie, koszt 500zl.

Wymiana dynamiczna kosztuje tam 1500 jakby ktos byl ciekaw :)
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2017, 19:24

Chodziło mi o to, że za 500 zł, to można tylko olej wymienić, więc filtra nie ruszają.

Michałq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 09 maja 2009, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michałq » 01 gru 2017, 12:21

Takitam94 pisze:Tak zapłacilem 5 za regeneracje skrzyni razem z konwerterem, ale po regeneracji musze u nich jeszcze raz wymienic olej statycznie po przejechaniu nie wiecej niz 3000 km bo inaczej gwarancja bedzie nie wazna. Gwarancja 6 mies na skrzynie i płyte sterujaca, 12 mies na konwerter.

Teraz czeka mnie wymiana statyczna ale mysle ze za jakies 2000km to zrobie, koszt 500zl.

Wymiana dynamiczna kosztuje tam 1500 jakby ktos byl ciekaw :)
Mam nadzieję że będziesz zadowolony z naprawy.
Ja miałem z nimi do czynienia w 2 autach i skończyło się to nieciekawie...
Chodzi mi o CSF czyli Centrum Samochodów Francuzkich.
Ogólnie zajmują się wszystkim:)
A tak naprawdę nie znają się na niczym.
U mnie konwenter umarł a Oni stwierdzli że jest galanto i można jeżdzić.
Nie Polecam
Zapytaj się jakim olejem zalali Ci skrzynie.
Mi proponowali zamiennik i podziękowałem

Pozytywne komentarze sami sobie w sieci wystawiaja:)
Swego czasu z jednego adresu ip leciały

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 01 gru 2017, 17:21

Będzie jak będzie, poki co jest dobrze, nie mogłem czekac do stycznia na naprawe w innym serwisie. Kazdy serwis ma dobre i zle opinie, ja poki co nie mam zdania o nich, zrobili, jezdzi i czas pokaze :-)
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

Michałq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 09 maja 2009, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michałq » 03 gru 2017, 13:32

Takitam94 pisze:Będzie jak będzie, poki co jest dobrze, nie mogłem czekac do stycznia na naprawe w innym serwisie. Kazdy serwis ma dobre i zle opinie, ja poki co nie mam zdania o nich, zrobili, jezdzi i czas pokaze :-)
Jak będziesz miał problemy z autem (poza skrzynią;))
Znam gościa (okolice Lublina) który zna się wyjątkowo na c6.
Często diagnozę wystawiał mi telefonicznie i się nie mylił.
Ostatnio poległym na nieorginalny zbiorniczku płynu chłodniczego
Co skutkowało brakiem grzania na biegu jałowy.
A inni fachmani obstawiali UPG :) bądź głowice.;)

tomasz86

Post autor: tomasz86 » 03 gru 2017, 13:50

mat1324 pisze:Gdy zatrzymujesz się na dłużej (ponad kilka minut) np. w długim korku, przed przejazdem kolejowym, to możesz przełączyć skrzynię na P, ponieważ po co męczyć nogę :).
Na jakimś portalu motoryzacyjnym (artykuł na temat jazdy z automatem) wyczytałem iż należy zaciągnąć ręczny w takiej sytuacji i zostawić na D ponieważ na P tarczki sprzęgłowe się zużywają.....

Jak to w końcu jest?

TadzioNorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: TadzioNorek » 03 gru 2017, 15:38

zawsze przy dłuższym postoju na P i ręczny,robiłem tak w kilku autach i nigdy nie miałem problemu <okok> w Fordach też tak robię a mam 2 w automacie <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2017, 15:56

tomasz86 pisze:Na jakimś portalu motoryzacyjnym (artykuł na temat jazdy z automatem) wyczytałem iż należy zaciągnąć ręczny w takiej sytuacji i zostawić na D ponieważ na P tarczki sprzęgłowe się zużywają.....
Dziennikarz miał do napisania artykuł, więc napisał, a może wcale nigdy nie jeździł automatem <uoee> .

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 13 gru 2017, 22:02

Moje Audi od 3 tygodnie robi tylko trasę dom-praca (1.6km w jedną stronę). Zauważyłem, że coraz częściej lekko falują obroty (podczas spokojnej jazdy, z gazem lub bez). Podczas jazdy na odpuszczonym gazie i bez wciśniętego hamulca skrzynia zachowuje się dziwnie: tak jakby co chwilkę próbowała wrzucić bieg i go wypiąc (takie cykliczne delikatne szarpnięcia przód tył. Jakbym delikatnie naciskał hamulec). Czasem na zimnym silniku jak dodam mocniej gazu, to mam wrażenie, że silnik trzyma stałe obroty, a auto przyspiesza (albo obroty delikatnie rosną, a auto przyspiesza). Dodatkowo zmiana biegów następuje przy ok 3 tyś obrotów (czasem przy niższych). Przy niektórych zmianach biegów (3 i wyżej) mam wrażenie że wrzuca bieg 2 razy z rzędu (pokazuje mi poprzedni bieg, a czuje że wrzucił wyższy, a zaraz zmienia i pokazuje wyższy). Dziś zrobiłem nim trasę ok 15 km z prędkością 150-180 km/h. Nadal było widać lekkie falowanie i szarpania. Dodatkowo podczas jazdy zacząłem czuć zapach gorącego metalu. Nie wiem czy z ogrzewania czy może to ślizgające się sprzęgło (falowania obrotów ani gwałtownych skoków nie zauważyłem, ale może ślizgało się, a obroty nie rosły).

Czy jednak mój Tip kończy życie? Za tydzień mam planowaną wymianę oleju, tam gdzie polecał mati (mati, wymieniają tam na oryginały, czy kupić swój?).

Czy delikatna jazda te 1.5 km bardzo szkodzi Audi (silnik czy skrzynia) , czy wielka krzywda mu się nie stanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl